Wednesday, May 27, 2009

Kiek vertas Facebook

Ar kada pagalvojote kiek galėtų būti vertas toks portalas kaip Facebook? Gal tarkim $10 billijonų? :) Gal būt būtent taip šis socialinis tinklas norėtų, kad pasaulis interpretuotų naujausią kapitalo injekciją.

Remiantis antradienį paskelbta informacija, Rusijos interneto investicinė grupė Digital Sky Technologies investavo 200 milijonų JAV dolerių į bendrovę už maždaug 2 proc akcijų.
Bendrovei pačiai pripažįstant, kad nebus generuojami teigiami grynųjų pinigų srautai, iki kažkada ateityje, tai yra įspūdingi skaičiai.

Taigi nors 10 milijardų dolerių galėtų būti Facebook ir Digital Sky Technologies siekiama vertė, tačiau tai tikriausiai neatspindi bendrovės rinkos vertės dabar. Digital Sky sutiko įsigyti 100 milijonų JAV dolerių akcijų iš Facebook darbuotojų. Reikia pripažinti, jog tikrai nemaži pinigai "sukasi" apie Facebook. Įdomu prie ko tai prives ateityje.?

Tuesday, May 26, 2009

Pelnas iš interneto reklamos?

Kiekvienam, kuris nori išvystyti taip vadinamą online verslą, viena iš išeičių jo atsipirkimui yra daug lankytojų ir parduotas reklamos plotas. The New York Times teigimu, dabar reklamuotojai turi mažina savo išlaidas interneto reklamai. Taigi pradedantieji verslą internete ieško naujų būdų, kaip uždirbti pinigus, pandoma pardavineti realias arba virtualus prekes ar prašoma įsigyti abonementus.

Roger Lee Battery Ventures partneris sako, jog sėkmingesni yra tie verslo modeliai, kurie turi kelis pelno šaltinius. Ne tik parduodamus reklamos plotus. Dabar, kai išleidžiama mažiau pinigų, gali kilti tikrai sudėtingas klausimas: kai sukurti pelną nešantį verslą?. Gana geras pavyzdys gali būti OpenTable, restoranų rezervavimo tinklalapis, kuris pardavinėja šią programinę įrangą kitiems restoranams ir ima viena dolerį už kiekvieną rezervuotą vakarienę.

eMarketer rinkos konsultantai teigia, kad reklamos internete augimas sulėtėjo, bet ji dar padidėjo 10,6 proc pernai ir tikimasi, jog padidės 4,5 procentų šiemet. Ir nors manoma, jog bus išleidžiama mažiau reklamai el. laiškuose ar skelbimuose, sakoma, jog gali būti kiek daugiau išleidžaima video ir paieškos rezultatų reklamai. Kaip bebūtų naujoms kompanijoms gali būti sunku pritraukti dešimtis milijonų lankytojų, kaip Facebook ar Digg tinklalapiai.

Dar vienas pavyzdys, Pandora online radijo stotis, veiklą pradėjusi dar 2005 metais. Teikdama nemokamą transleciją stotis turi apie 10 milijonų klausytojų per mėnesį. Reklamuojasi tokios kompanijos kaip Hewlett-Packard ir Best Buy. Už gana nedidelį trijų JAV dolerių mėnesio mokestį transliacijos galima klausyti be reklamos, geresnės kokybės. Toks veiklos, pinigų šaltinių modelis tampa gana populiarus tarp naujai startuojančių daugiausiai internete veikiančių kompanijų. Xobni teikianti programinę įrangą palengvinančią Outlook laiškų paiešką kol kas yra nemokama ir žadama pristatyti mokamą premium versiją, kuri turės daugiau funkcijų ir pan.

Atsiranda naujai startuojančių kompanijų, kuriuose nepasikliauja vien reklamos pardavimais ir pardavinėja realias prekes, pavyzdžiui, marškinėlius ar apyrankes. Į technologijas investuojančių kompanijų teigimu nėra dėl ko panikuoti. Reklamos rinka gal būt ir sumažės šiek tiek, bet turėtų išlikti augimo tendencija.

Thursday, May 21, 2009

IBM Programinė įranga rasti tendencijoms dideliuose duomenų kiekiuose

Technologijos ir duomenų kiekiams žengiant į priekį svarbą įgauna programinė įranga galinti apdoroti didelius duomenų kiekius, atlikti įvairius skaičiavimus. Šiuo klausimu bendrovė IBM turi ką pasakyti. Ši bendrovė pristatė naują programinę įrangą, kuri gali surinkti didelės apimties duomenis iš daugelio šaltinių ir greitai nustatyti koreliaciją tarp tų duomenų. Bendrovė sako, kad tikisi, jog programinė įranga gali būti naudinga analizuojant finansų, sveikatos apsaugos ir net oro duomenis.

Kaip pasakojama The New York Times straipsnyje IBM dirbo apie šešis metus prie šios programinės įrangos. Bendrovė tikisi, kad tai padės skatinti laimėjimus tokiose srityse kaip finansai ir miesto valdymas, padedant žmonėms geriau suprasti duomenų modelius. Steven A. Mills, IBM senior vice president teigimu, kad finansų srityje veikiančios bendrovės praleido daug laiko rūšiuodamos įvairius duomenų rinkinius. Pasak Steven A. Mills, iššūkis šioje pramonėje ne tai "Ar galėtumėte surinkti visus duomenis? ", o "Ar galėtumėte surinkti visus duomenis kartu ir analizuoti realiu laiku? ". Vietoj atskirų didelių duomenų bazių skirtų stebėti, pavyzdžiui valiutų kursų svyravimus, akcijų prekybos modelius, IBM sukurta programinė įranga (vadinama Sistema S) gali apdoroti tokią informaciją kartu. Dar svarbu tai, kad pasaka bendrovės skaičiavimai atliekami gana greitai, tiesa, pavyzdžių The New York Times straipsnyje nepateikta.

Įmonė siūlo, kad, pavyzdžiui, ligoninėje būtų galima pasinaudoti Sistemos S technologiją stebėti ne tik atskirų pacientų, bet ir visą pacientų duomenų bazę, taip pat gydymo ir diagnostikos sistemas. Jei viskas vyks pagal planą, kompiuterinė sistema galės įspėti medicinos seseris ir gydytojus apie iškylančias problemas.

Analitikų manymų stipriai pasireiškiant globalizacijai ir didėjant konkurencijai tarp įvairių organizacijų tai gali būti naudingas įrankis didelės apimties duomenų apdorojimui. Tiesa, įsigyti tokią programinę įrangą gali kainuoti net ir šimtus tūkstančių JAV dolerių, bent jau dabar taip sako IBM kompanija.

Wednesday, May 20, 2009

Nokia 6600i slide

Nokia vakar pristatė Nokia 6600i slide, tai vienas mažiausių šio gamintojo 5 megapikselių "išstumiamas" (angl. slide) telefonas. Įrenginys turi dvigubą LED blykstę ir ryškų 2.2 colio 16 milijonų spalvų ekraną. Su papildoma mikro SD atminties kortele atmintis gali būti išplečiama iki 16GB. Pakuotėje yra 1GB mikro SD atminties kortelė ir Nokia stereo ausinės WH-203 su FM radiju. Apytikslė mažmeninė Nokia 6600i slide kaina yra 200 EUR, tikimasi, kad prekyboje šis modelis turėtų pasirodyti trečiame 2009 m. ketvirtyje.
Truputis techninių duomenų:
  • 2,2 colių 240 x 320 16 mln. spalvų ekranas;
  • 5 megapikselių kamera su 8 x priartinimu, dviguba blykstė ir autofocus;
  • VGA vaizdo įrašymas 15fps;
  • Accelerometer;
  • Iš anksto įdiegtas "Nokia Maps";
  • Stereo muzikos grotuvo atpažįstantis MP3, AAC, AAC +, eAAC + ir WMA ir FM radijo stereo ausinės
  • 20 MB laisvos atminties, galimybė naudoti microSD atminties kortelę iki 16GB
  • XHTML naršyklė, Java MIDP2.0, OMA DRM 1.0 ir 2.0
  • Bluetooth 2.0
  • Vartotojo sąsaja: 40 serijos platforma
  • Matmenys: 93 mm x 45 mm x 14 mm
  • Svoris: 110 g
  • Budėjimo laikas: iki 14,5 dienų
  • Pokalbio trukmė: iki 4 valandų (GSM)
  • Iki 3 valandų (UMTS)
  • Baterija: BL-4U, 1000 mAh, Li-Ion
Žemiau pora nuotraukų.

Monday, May 18, 2009

Blog Search (blog'ų įrašų paieška)

Google Blog Search sulaukė šiek tiek atnaujinimų - panašu, jog siekiama jos veikimą padaryti kaip algoritmo. Konkrečiai remiantis Jeremy Hylton, Blog Search papildė daugiau elementų savo "grupes" (angl. clusters) apie tam tikrą pasakojimą. Dabar naudojant labai daug signalų bandoma atsižvelgti į įrašo naujumą, autorititengumą. Įrašas gaunantis daug nuorodų turi daugiau galimybių būti geriau randamas.

Kita sistema blog'ų įrašų paieškai Techmeme. Algortimo pagalba organizuoja istorijas nuo 2005 m.. Naudojama daug įvairių veiksnių, pavyzdžiui, laikas, ryšiai ir bendras autoritetas, nusprendžiant, kurias istorijas rodyti. Ši paieška leidžia redaktoriaus pagalba skaitytojams patiems nustatyti, kokios istorijos yra tikslios ir svarbios. Taip tarsi pripažįstama, jog algoritmas negali sujungti geriausius pasakojimus greitai ir tiksliai.

The New York Times straipsnyje apie blog'ų įrašų paieškos sistemas sakoma, jog Google Blog Search dar turėtų įveikti ilgą kelią šios sistemos tobulinimui. Paminėti ir sąlyginiai Techmeme trūkums, tai gana nedidelė temų aprėptis. Autorių manymų ši sistema, kol kas yra pranašesnė už Google Blog Searc. Reikia manyti, jog Google ilgai nedels su šios sistemos tobulinimu.

Sunday, May 17, 2009

Kariuomenės ir visuomenės šventė

Gegužės 16 d. Kauno Santakoje vyko kariuomenės ir visuomenės šventė. Buvo demonstruojama ne tik šiuolaikinė kariuomenė, bet ir pokario laikų partizaninės kovos tema.

Šventėje buvo galima aplankyti palapines skirtas sausumos pajėgoms, karinėms oro pajėgos, karinėms jūrų pajėgoms bei specialiųjų operacijų pajėgoms, taip pat tarptautinėms operacijoms, įdomioms karinėms ir netgi ne karinėms temoms.

Buvo galima pabendrauti su kariais, taip pat pamatyti ar net išbandyti karinę techniką ir ginkluotę: šarvuočius M113, visureigius HMMWV, sunkvežimius SISU ir UNIMOG, artilerijos pabūklus, prieštankinio ginklo sistemos JAVELIN simuliatorių, priešlėktuvinius ginklus STINGER, lengvuosius šaulių ginklus, sraigtasparnį MI8, povandeninių veiksmų komandos įrangą.

Žemiau keletas mėgėjiškų nuotraukų iš šios dienos.

Thursday, May 14, 2009

TED Talks su 40 kalbų subtitrais

TED Technologijų švietimo ir dizaino konferencija sudaryta iš trumpų įdomių asmenybių iš viso pasaulio pasisakymų, pristato savo archyvus su subtitrais 40 kalbų. Gal kiek skambiai sakoma, jog tai naujiena, kuri galėtų daryti realų poveikį daugeliui žmonių. Lietuvių kalbos lyg ir neradau visame sąraše.

Naują vertimo projektą remia Nokia, naudojamas savanoriško vertimo principas. Deja daugiakalbiai subtitrai negalimi įterptuose (angl. embedded) TED video grotuvuose. Kol kas yra padaryti 306 vertimai, reikia tikėtis ateityje jų bus ir daugiau, o gal atsiras ir išverčiančių į lietuvių kalbą.

Tuesday, May 12, 2009

Tradicinė ir internetinė žiniasklaida: Google mokymai

Ne viename tinklalapyje galima rasti straipsnių su pamąstymais apie tradicinę ir internetinę žiniasklaidą. Ką galima padaryti, siekiant padėti profesionalioms naujienų organizacijoms išgyventi šioje taip vadinamoje interneto eroje? Šioje vietoje būtų galima pakalbėti apie gana įdomų eksperimentą Čekijos respublikoje. Tikriausiai nelabai ką nustebins tai, jog šiame eksperimente dalyvauja Google. Remiantis The New York Times, jie žada teikti vietinio naujienų tinklo personalui mokymus kaip galima naudotis paslaugomis, kaip pavyzdžiui, Google Maps, Google Translate ir YouTube.

Šį projektą finansuoja Amsterdame įsikūrusi bendrovė pavadinimu PPF ir Paryžiuje esanti Pasaulio laikraščių asociacija. Pranešama, jog ketinama "paleisti" apie 30 skirtingų svetainių, kurios turėtų apimti vietos naujienas visoje Čekijoje. Google teiks su technine puse susijusius mokymus. Svetainėse bus patalpinta AdSense reklama. Siekiant maksimaliai susisiekti su vietos bendruomene, projektui įdarbinti apie 90 daugiausia jaunų žurnalistų.

Kas žino, ar gali tokia idėja suveikti? Reikia manyti, jog tai turėtų būti gana naudinga patirtis tiek dirbantiems prie to, tiek pačiai visuomenei. Taip sakant kodėl gi nepasinaudoti patyrusių web specialistų patarimais tam, kad naujienų agentūros galėtų sukurti labiau konkurencingą produktą. O gal ši idėja pasirodys labai sėkminga ir išplis už valstybės ribų. Gal būt vėliau kitos šalys bandys pasinaudoti panašiomis galimybėmis ir stengsis sukurti neįtikėtimus produktus.

Thursday, May 07, 2009

Amazon Kindle dideliu ekranu

Galima pastebėti, jog dauguma elektroninių prietaisų darosi vis mažesni, tačiau Amazon kiek priešingai šiai tendencijai, pristatė didesnę Kindle versiją, elektroninių knygų skaitymui. Toks įrenginys tai tarsi naujas būdas skaityti knygas, laikraščius, dokumentus.

Prietaisas vadinamas Kindle DX (nuo angl. deluxe). Jis turi du su puse karto didesnį ekraną nei ankstesnės šio įrenginio versijos. The New York Times paskelbtame straipsnyje nusakoma kaina taip pat yra didesnė: DX kainuoja 489 $ ar 130$ daugiau nei ankstesni modeliai. Pardavimas turėtų prasidėti šią vasarą.

Jeffrey P. Bezos teigimu, tai žingsnis link kompiuterizuotos visuomenės. Pasak Amazon, jie susitarė su trimis pagrindiniais vadovėlių leidėjais, jog jų knygos bus prieinamos Kindle parduotuvėje.

Naujoji Kindle galės skaityti dokumentus Adobe PDF formate, naudingas dalykas. Ir kaip su Apple iPhone, tekstas ekrane automatiškai pasisuks, kai prietaisas yra pasukamas šonu.

Monday, May 04, 2009

FriendFeed realaus laiko informacijos apdorojimo sistema

Šiuo metu internete netrūksta kalbų apie Paul Buchheit žmogaus, prisidėjusio prie pirmosios Gmail versijos kūrimo, Google reklamos Adsence kūrimo, naują darbą - FriendFeed.

Paul Buchheit teigimu, pristatoma nauja internetinės komunikacijos forma: sklandus realaus laiko daugelio asmenų pokalbis. Autorius drąsiai sako, jog FriendFeed'e atsirandančios atviros realaus laiko diskusijos ketina tapti svarbia nauja komunikacijos terpe, panašaus lygio kaip elektroninis paštas ar blog'ai. Gana ambicingas pareiškimas.

Dabar Paul Buchheit investuoja į naujai kuriamus produktus, jei taip galima sakyti (angl. new startups). Jis yra vienas iš FriendFeed įkūrėjų. FriendFeed derinys:
  • Priemonės surenkanti ir pateikianti informaciją iš viso interneto;
  • Didelė visuomeninė diskusija;
  • Originalaus turinio paskelbimo įrankis.
Ši paslauga išgauna duomenis iš skirtingų socialinių tinklų, kuriuos galima nurodyti, taip leidžiant savo FriendFeed draugams pamatyti ir diskutuoti veiklą tuose tinkluose. Yra gana ilgas paslaugų sąrašas, kurių informaciją galima importuoti į FriendFeed, tačiau kol kas tai labiausiai išnaudojama importuojant Twitter žinutes.

FriendFeed komanda pastoviai prideda naują paslaugą sistemai, tačiau ji kol kas nėra labai plačiai paplitusi. Yra nuomonių, jog ši sistema yra kiek per sudėtingai perprantama ar naudojama įprastam vidutiniam vartotojui. Sakoma, jog ir pavz., Facebook gana dažnai prideda įvairų naujų funkcijų.

Šią savaitę taip pat buvo pristatyta šiek tiek sistemos pakeitimų. Didžiausias pakeitimas - nauja išvaizda ir svarbiausia, realaus laiko informacijos srautas. Informacija pateikiama iškart, kai tik yra atnaujinama. Sistemos naudotojų pasisakymuose dar yra įvairios kritikos sistemos naudojimo, patogumo klausimais. Viena ar kita funkcija dar tikriausiai nėra galutinai išbaigta.

Paul Buchheit teigimu dauguma socialinių tinklų juda link realaus laiko informacijos srauto pateikimo. Tai labai patogu ir gal kiek panašu, pvz., į telefono pokalbį, nes viskas gali įvykti kelių minučių laiko tarpe.

Apibendrinant, vienos žinomiausių ir plačiausiai naudojamų el. pašto sistemų "tėvas" tiki, jog realaus laiko informacijos pateikimas ir apdorojimas gali tapti gana parankiu kasdieniniu įrankiu renkant informacija iš keleto šaltinių.