Monday, September 30, 2013

Efektyvi asmeninė ir organizacinė komunikacija 1

Kelios mintys apie efektyvią asmens ir organizacijos komunikaciją. Pradžiai galima pacituoti Toronto York universiteto komunikacijos mokslų daktarą Dalton Kehoe. Pasak jo, efektyvią komunikaciją turim tada, kai yra išpildomos šios trys sąlygos:
  • Turim norimą rezultatą. Pozityvaus emocinio ryšio momentas. Jaučiamės patenkinti;
  • Mūsų požiūris/pozicija buvo suprasta;
  • Kita bendraujančioji pusė taip pat turi norimą rezultatą. Gavo tai ko norėjo.
Kitas komunikacijos mokslų profesorius sudarė ir "komunikacijos Merfio dėsnių" sąrašiuką (Osmo A. Wiio). Keletas įdomesnių:
  • Komunikacija dažniausiai nepavyksta, nebent netikėtai susikalbėtumėte;
  • Jei žinutė gali būti interpretuojama keletu būdų, ji būtinai bus interpretuota, tuo būdu, kuris sukelia daugiausiai žalos. Šita mintis turėtų būti labiausiai įdomi dažnai viešai kalbantiems asmenims;
  • Visados atsiras kas nors, kas geriau už tave žino, ką norėjai pasakyti.

Kai bandome ką nors pasakyti mums svarbiam asmeniui ir mums atrodo, kad jis mūsų nesupranta, dažniausiai išryškėja trys dimensijos:
  • Skirtumai (angl. differences) - žiūrima iš skirtingų perspektyvų;
  • Nesutarimai (angl. disagreements) - išryškėja nuomonių skirtumai;
  • Netvarka (angl. disorder) - pasakoma daug dalykų, kurių dabar nereikėtų sakyti.
 Siekiant efektyviai komunikuoti pateikiama informacija turi būti:
  • Aktuali;
  • Teisinga;
  • Aiški/skaidri;

No comments: