Wednesday, November 19, 2008

Didžiųjų kompanijų reklama "socialiniuose tinkluose"

Šios dienos Reuters pasakoja apie tai, jog didelės informacinių technologijų kompanijos, tokios kaip Dell, pradeda reklamuoti savo produktus ir socialinių tinklų interneto puslapiuose.

Produktų reklamavimo tikslais susidomima tokiais tinklalapiais kaip FaceBook, Twitter, FriendFeed, Digg - įdomios tampa jų milijoninės auditorijos. Tokio pobūdžio tinklalapiuose didelį vaidmenį vaidina draugų patarimai, nuomonės, rekomendacijos (angl. word-of-mouth recommendation). Tai gali būti potencialus rinkodaros įrankis.

Debra Aho Williamson, vyresnioji eMarketer analitikė, sako, jog kalbėtis tokiu būdu su klientu yra labai nauja sritis, gebėjimas. Komapnijų susidomėjimas taip vadinamais "social media" tinklalapiais gali reikšti, kad televizija ir spausdintinė žiniasklaida yra nebūtinai efektyviausias būdas pasiekti savo tikslines auditorijas, ypatingai jaunesnius jos narius. Produktų viešinimui, populiarinimui naudoti socialinius tinklus gali būti efektyvu ir dėl to, kad greičiausiai nemaža kompanijų dalis nuspręs mažinti išlaidas reklamai per televiziją ar kitas labiau tradicines žiniasklaidos priemones. Aišku, pasikliauti vien "social media" taip pat gali būti rizikinga.

Brian Keeler iš VShift sako, jog socialiniuose tinkluose svarbiausia yra patikimumas. Jei nuvili, nuliūdini savo auditoriją, tai gali reikšti daug problemų. Internete viskas gali "įsisukti" labai greitai. Tai liečia tiek teigiamus, tiek neigiamus vertinimus.

Pavyzdžiui, kompanijoje "Dell" yra sudaryta apie keturiasdešimties žmonių komanda, kuri bendrauja su vartotojais per savo dienoraščius, forumus, ir dar trečiųjų šalių svetaines. Su socialiniais tinklais susijusi bendrovės veikla suaktyvėjo pernai, kai buvo susirūpinta komapnijos įvaizdžiu. Pasak Caroline Dietz, varotojai, klientai greičiausiai bet kokiu atveju kalbės internete apie kompaniją, taigi yra galimybė prisijungti prie to pokalbio.

Kitas pavyzdys, kompanija NetApp parduodanti duomenų laikymo įrangą. Kompanija daugiausiai dirba su įmonėmis, todėl jos strategija yra labiau ribota. Vis dėlto NetApp teigimu, pirmą kartą bandoma skirti 20 procentų viešųjų ryšių biudžeto (PR) socialiniams tinklams.

Autorius, interneto dienoraščio rašytojas Dave Taylor, sako, jog geriausia reklama, kai "tinklaraštininkui" (angl. blogger) suteikiama galimybė išbandyti produktą, aprašyti jį. Blogas atsiliepimas, aišku, gali skaudžiai paveikti, tačiau tada bent jau kažkiek žinoma, kas negerai, ką reikia tvarkyti. Šis metodas neabejotinai jau turėtų būti pažįstamas ir lietuviškosios blogosferos atstovams.

Istoriškai susiklostę taip, kad įmonės iš tikrųjų kontroliuodamo informaciją, kuri skleidžiama apie jas. Pasak Dave Taylor, tokia kontrolė jau miršta, dėl padidėjusio informacijos prieinamumo ir komunikacijos, kuri paskutiniu laiku taip stipriai išaugo ir pagerėjo.

No comments: