Friday, March 13, 2009

Google įpročiais paremta reklama

Google paskelbė, kad leis naršantiems internete nuspręsti, kokius skelbimus norite matyti, naršydami, tam bus galima sukurti savo interesų profilį. Naujoji Google skelbimų sistema leis patiems sudaryti savo pomėgių sąrašą arba bus galima laukti, kol šį sąrašą automatiškai sudarys pati Google remdamasi naršymo internete pomėgiais, istorija. Sakoma, jog numatyti ir šios skelbimų filtracijos atsisakymo būdai.

Google, aišku, padarė didelį žingsnį, kai padarė skelbimus susijusius su interneto puslapio turiniu. Dabar žengiama dar toliau ir skelbimai dar bus priklausomi ir nuo pomėgių, interesų. Teoriškai skelbimai turėtų tapti dar labiau atitinkantys tai kas įdomiausias tinklalapio lankytojui. Tokiu būdu turėtų būti uždirbama daugiau pinigų Google ir jų partneriams.

Siekdama stebėti veiklą internete Google kompiuteryje įrašys pastovų taip vadinamą "cookie", Google teigimu, jie tai daro pačius skaidriausiu būdu. Vartotojams paliekama galimybė kontroliuoti savo nustatymus arba visai atsisakyti šios paslaugos. Yra netgi sukurtas specialus įskiepis visoms žinomiausioms naršyklėms.

The New York Times teigimu, tai gali būti svarbus pasikeitimas Google reklamos sistemoje. Reklama taps priklausomai nuo interneto vartotojų elgesio, bus remiamasi anksčiau aplankytais puslapiais. Galima pastebėti, jog Google nėra pirmoji kompanija siūlanti nuo elgesio priklausančią reklamą. Yahoo taip pat turi kažką panašaus.

Tikriausiai suprantama, jog tokia sistema negalėjo nesukelti klausimų susijusių ir su tinklalapių lankytojų privatumu, saugumu. U.S saugumo specialistai bei valdžios atstovai ilgai diskutavo šiuo klausimu. U.S. Federal Trade Commission paskelbė pranešimą su rekomendacijomis http://ftc.gov/os/2009/02/P085400behavadreport.pdf

Turint mintyje informacijos apimtis, kurias Google jau žino apie interneto tinklalapių lankytojus, dar vienas informacijos rinkimo būdas, priemonė gali versti kiek sunerimti dėl tokio didelio informacijos kiekio atsiradimo vienose rankose.

No comments: