Friday, March 27, 2009

Twitter naudojimas verslo tikslams siekti

Kas nežino kas yra Twitter? Kaip Twitter naudoja organizacijos? Gartner išleido pranešimą, kuriame aprašomi būdai, kaip įmonės naudoja Twitter verslo tikslams. Nors kaip sakoma pranešime, Twitter buvo skirtas asmeniniam bendravimui, daugelis organizacijų pradėjo aktyviai dalyvauti šioje platformoje. Ne visos įmonės naudojasi Twitter vienodai. Kai kurios kompanijos "čiulba", kai kurios tik klausosi, tikrai patyrusių kompanijos daro abu veiksmus.

Gartner tyrimų viceprezidentas Jeffrey Mann sako, jog prieš pradedant organizacijos darbuotojams dalyvauti Twitter'yje ar kituose viešuose forumuose reikėtų turėti, kažkokią organizacijos politiką, nusakančią dalyvavimą tokiuose forumuose.

Remiantis Garnter tyrimų, išskirti keturi būdų, kaip įmonės naudojasi šiandien Twitter: tiesioginis, netiesioginis, vidaus ir signalizavimo. Tyrime išsamiai apršytas kiekvienas būdas. Čia gal trumpai pažymėsime, ką kiekvienas iš jų reiškia.

Tiesioginis
Kai kurios kompanijos naudoja Twitter kaip rinkodaros ar viešųjų ryšių kanalą, kaip išplėtimą jų verslo dienoraščiams. Paskelbiama apie įmonės pasiekimus ir platinamos nuorodos grįžti į įmonių interneto puslapius, spaudos pranešimus, ir kitą reklaminę medžiagą.
Tyrime sakoma, kad šis metodas greičiausiai lengviausias būdas pradėti naudotis Twitter, tačiau įmonės turi žinoti, kad taip naudojant Twitter, iš tikrųjų gali būti poveikis jų įvaizdžiui. Taip kaip organizacija atsakinėja į komentarus šiuo atveju taip pat gali duoti tiek teigiamą, tiek neigiamą efektą. Rekomenduojama pažiūrėti Ford, Starbucks, ar Dell pavyzdžius.

Netiesioginis
Antruoju būdu įmonės naudodamos Twitter leidžia savo darbuotojams taip sakant "čiulbėti" vietoje. Kadangi darbuotojams naudojantis Twitter gali būti sustiprinta asmeninė reputacija, kompanijos reputacija taip pat gali sustiprėti. Aišku, galimas ir atvirkščias atvejis. Dar viena gera priežastis, kodėl darbuotojai turėtų rašyti į Twitter, o ne pati bendrovė yra, jei įmonė nori būti vertinama turinti įtakingiausius lyderius.

Vidinis
Kai kurios kompanijos naudoja Twitter viduje keistis idėjomis ir pranešti apie tai, prie kokių projektų dirba. Jeigu ši informacija yra konfidencialaus pobūdžio, darbuotojai turėtų apsaugoti jų informaciją ar net geriau nenaudoti Twitter visai. Gartner nerekomenduoja naudoti Twitter ar kitų microblogging paslaugų tokiu būdu, nes nėra garantuojamas saugumas.

Signalizavimas
Kai kurios įmonės yra ne tiek Twitter dalyviai kiek Twitter "klausytojai". Naudodamiesi paieškos priemonėmis, pavyzdžiui, search.twitter.com ar programomis, kaip TweetDeck lengvai stebi, kas buvo pasakyta apie įmonę, jos produktų pavadinimus. Įmonės naudodamosis tomkiomis priemonėmis gali gauti išankstinių įspėjimų apie problemas, surinkti atsiliepimus apie prekę, klausimus ar idėjas.

Apibendrinant ir remiantis Gartner Twitter naudojimas siekiant verslo tikslų gali būti naudingas įmonei, tačiau naudojimasis tokiomis priemonėmis gali būti daug sudėtingesnis ir kompleksiškesnis nei pateikti keturi atvejai.

No comments: