Tuesday, March 10, 2009

Socialiniai tinklai ir el. paštas

Nielsen Online tyrimų organizacija, kuri stebi laiką, praleistą internete įvairiuose tinklalapiuose, išleido pranešimą, jame sakoma, kad per 2008 metus interneto vartotojai daugiau laiko praleido socialinių tinklų svetainėse ir "blog'uose" nei asmeniniame el. pašte. Sakoma, jog tai nėra šokiruojanti išvada, tačiau gana svarbus taškas interneto istorijoje.

Jaunimo stebėtojai teigia, kad jauniems žmonėms, elektroninis paštas, yra daugiau kaip priemonė bendrauti formaliose situacijose su vyresniais žmonėmis, o socialiniai tinklai ir SMS yra būdas bendrauti tarp bendraamžių. Nielsen dar pastebi, kad didesnis "Facebook lankomumo augimas pastebėtas tarp vyresnio amžiaus žmonių nei jaunimo. Pavyzdžiui, pranešime sakoma, jog nuo 2007 m. gruodžio mėn iki 2008 metų gruodžio, Facebook turėjo du kartus daugiau 50-64 metų lankytojų (13,6 mln), lyginant su iki 18 metų lankytojais (7,3 mln.).

Būtų galima pastebėti, jog socialinių tinklų interneto puslapiuose kol kas praktiškai nėra galimybių informacijos archyvavimui ar perkėlimui į kitą vietą. Tokios galimybės yra daugelyje el. pašto aplinkų. Nielsen pranešime sakoma, jog rumpo laikotarpio atkarpoje žmonių nejaudina šie klausimai, taigi įdomu ar panaši tendencija išliktų ir ilgesnio laikotarpio atkarpoje.

Daugiau apie "social media" galima pasiskaityti: http://www.danah.org/papers/talks/MSRTechFest2009.html

No comments: