Friday, June 26, 2009

Google Voice

Google universali balso pašto dėžutė tampa prieinama didesniam vartotojų skaičiui. Kovo mėnesį kompanija buvo paskelbusi apie naują paslaugą. Produktas yra GrandCentral evoliucija, GrandCentral Google nupirko beveik prieš dvejus metus. Google Voice paslauga leidžia vartotojams nukreipti visus kvietimus (skambučius) per vieną numerį, kuris gali skambinti į namų, darbo ar mobilų telefoną tuo pačiu metu.

Iki dabar tai buvo prieinama tik jau esamiems GrandCentral vartotojams. Ketvirtadienį Google pradėjo platesnį paslaugos pristatymą, jei taip galima pasakyti. Vartotojai, kurie prašė pakvietimo į šią sistemą turėtų juos gauti el. paštu. Paslauga yra nemokama, ir bent jau kol kas Google nekalba apie planus padaryti ją mokamą. Tačiau analitikų teigimu, tok produktas gali padėti Google įsitvirtinti mobiliąjai strategijai.

Google tikisi, kad Google Voice gali būti integruota su Android, ir jeigu šie būdai pasiteisins, gali padėti padidinti Android skerbimąsi tarp kitų taip vadinamų smartphon'ų.
Galima sakyti dar viena susijusi naujiena iš Google stovyklos yra apie tai, jog Adsense paslauga buvo pridėta prie mobiliųjų taikymų. AdSense for Mobile Applications dar yra beta versijoje ir prieinama tiems mobiliesiems taikymams, kurie turi bent 100k puslapių peržiūrų per dieną.

Thursday, June 25, 2009

Zink ateities spausdintuvas

Crowdsourcing - būdas, kai įmonės "fanai" gali padaryti įmonei reikalingą darbą. Naujausias bandymas tai išnaudoti galėtų būti Zink Imaging atvejis. Kompanija paprašė savo gerbėjų paruošti naujo spausdintuvo dizainą, kuris neturės rašalo kasečių, bus naudojamas popieriuje įterptas (angl. embedded) rašalas.

Bendrovė pristatė savo "Zero Boundaries" konkursą anksčiau šiais metais, kviesdama dizainerius sukurti naujo produkto dizainą. Laimėtojai gaus grynųjų pinigų ir prizais iš viso 25.000 $. Visuomenė gali balsuoti už labiausiai patikusį dizainą iki liepos 13. Balsais išrinktas nugalėtojas gaus 500 $.

Šiandien buvo atskleisti konkurso finalininkai. Tokio pobūdžio konkursai nėra nauji. Jau ir anksčiau buvo rašyta apie panašius konkursus. Pasak The New York Times, sukurti dizainai yra stebinančiai geros kokybės, netgi sunku pasakyti, kad juos kūrė mėgėjai. Ateityje tokio pobūdžio konkursai gali tapti populiaresni.

Thursday, June 18, 2009

Pranas Daunys "Benius Vanagas"

Vis dar esant daugiau laisvo laiko paskaičiau labai seniai (1940 m.) išleistą knygelę "Benius Vanagas". Autorius Pranas Daunys (1900 m. rugsėjo 29 (16) d. Paneveržyje, Kuktiškių vls.1962 m. liepos 13 d. Kaune) – rašytojas, pianistas, Lietuvos kariuomenės savanoris, Lietuvos aklųjų organizuotos veiklos pradininkas.

Remiantis tuo ką pasakoja Wikipedia apie šį autorių ir jo kūrybą, galima sakyti, jog apysaka vaizduoja piemenuko, pusbernio, nepriklausomybės kovų savanorio kelią į savo pašaukimą tarnauti tėvynei; herojus idealizuojamas, sukuriama gyvų dialogų, raiškių Lietuvos kaimo peizažų.

Didžioji knygos dalis skiriama pasakoti pagrindinio veikėjo augimui pradedant nuo vaikystės (pirmoji piemenavimo patirtis ir pan.) ir einant iš eilės iki pirmųjų susidūrimų su grobikais, karo žiaurumais. Tik į knygos pabaigą išsirutulioja veiksmas Tėvynės gynimui. Iš vaizdžių pasakojimų galima susidaryti gana neprastą vaizdą apie to meto Lietuvos kaimo žmonių gyvenimą, sunkius kasdienius darbus ir pan.

Gana įdomu paskaityti apie tai kaip augo ir galima sakyti ryžosi Tėvynės gynimui jauni žmonės, tapę svarbia šalies istorijos dalimi.

Monday, June 15, 2009

Bike Show Millenium 2009

Šeštadienį Kaune vyko tradicinė, kasmet vykstanti šventė „Bike Show Millenium“.
Plačiau apie šią šventę jau rašė ir pasakojo daugelis žiniasklaidos priemonių. Įdėjau keletą įdomesniais pasirodžiusių "bike'ų" nuotraukų. Šventės dalyvių ir žiūrovų buvo tikrai daug. Viskas prasidėjo tradiciškai - kolonos formavimu prie Kauno pilies esančioje aikštelėje.
Apie 12.30 val. visa kolona pajudėjo link Dariaus ir Girėno aerodromo.

Friday, June 12, 2009

Mobiado Nauja Grand Luxury serija

Mobiado pristatė naują Grand Luxury mobiliųjų serija su QWERTY klaviatūra.

Mobiado pristatė savo naują Grand Produktų liniją specialiai pritaikytą verslo naudotojams ir QWERTY mėgėjams, šios linijos gaminys Grand 350PRL. 350PRL korpusas yra specialiai apdirbtasaliuminis naudojamas orlaivių gamyboje. Paviršius padengtas juodu nikeliu, taip išgaunant elegantišką išvaizdą ir patvarumą reikalingą kasdieniniame naudojime. Telefono aparatas papuoštas kristalais. 350PRL galimas su keturiomis dizainerio kolekcijomis; juoda, aukso, rožine ir balta.

350PRL veikia, su quad-band GSM / EGSM, 3.5G, HSPDA ir WLAN ryšiais. Telefonas veikia Šiaurės Amerikoje, Europoje, Afrikoje, Azijoje, Okeanijoje, Pietų Amerikoje, kur veikia GSM / EGSM 850/900/1800/1900 tinklai. Aparatas aprūpintas 3,2 megapikselių fotoaparatu ir vaizdo kamera, integruotu GPS, 2,36 colių iki 16 milijonų spalvų ekranu, Bluetooth ir mikro USB jungtimi, taip pat muzikos ir vaizdo grotuvu su 2.5mm AV jungtimi.

Šaltinis slashphone.com

Thursday, June 04, 2009

YouTube televizoriui

Dar sausio mėnesį YouTube pristatė savo video dalinimosi tinklalapio versiją pritaikytą televizijos ekranams. Buvo pasiūlyta kiek apkarpyta tinklalapio versija. Be to YouTube televizija veikė tik su prie televizoriaus prijungtomis žaidimų konsolėmis, tokiomis kaip Nintendo Wii ar PlayStation 3.

The New York Times pasakoja, jog antradienį bendrovė pristatė YouTube.com/XL pataisytą YouTube.com/Tv versiją, dirbančią betkokioje interneto naršyklėje, kuri gali būti prijungta prie televizoriaus, nesvarbu ar tai yra žaidimų konsolė, kompiuteris ar koks kito
as prietaisas. Galima peržiūrėti per televizorius ar kompiuterio ekrane. Video peržiūra gali būti kontroliuojama ne tik su klaviatūra, bet ir su kai kuriomis nuotolinio valdymo priemonemis. Taip pat galima nustatyti pastovų kelių klipų kartojimą.

Kaip bebūtų dėl kai kurių priežasčių youtube.com/xl dar neturi daug pilnu video epizodų, kurie gali būti prieinami per įprastą youtube. Pasak kompanijos, šiuo metu dirbama prie autorių teisių klausimų. Televizijai skirtoje tinklalapio versijoje dar nėra reklamų, bet planuojama, jog tai pasikeis. YouTube ketina susitarti su televizjos kanalais ir filmų studijomis, kad jų turinys būtų prieinamas tinklalapyje.

Monday, June 01, 2009

Skyfire v1.0 Final

Skyfire beta versija pasirodžiusi pernai ketvirtame metų ketvirtyje, šiemet pasiekė pirmąją galutinę versiją, 1.0. Naršyklė skirta mobiliesiems telefonams. Sakoma, jog naujoje versijoje pagerinta navigacija, išdidinimo galimybės, greitesnis informacijos "užkrovimas", naujas paieškos funkcionalumas.

Naujoje naršyklės versijoje orintuojamasi į tai, kad vartotojas galėtų pasinaudoti dominančiu turiniu kaip galima greičiau. Naršyklės viršuje yra paieškos laukas, juo galima naudotis net kol naršyklė prisijungia prie tinklo, galima įrašyti paieškos frazę ar puslapio adresą. Užkrovus interneto puslapį galima sklandžiai slankioti (angl. scrolling), didinti informaciją.

Skyfire veikia daugiau kaip 70% visame pasaulyje naudojamų išmaniųjų telefonų, remiantis duomenimis iš 2009 m. kovo Gartner ataskaitos. Tai prietaisai, pagaminti HTC, LG, Motorola, Nokia, Palm, Samsung, Sony Ericsson, TMobile prekiniams ženklams.

Skyfire planuoja pristatyti naršyklės versiją skirtą ir BlackBerry platformai, bet kol kas apie tai tikslesnės informacijos nėra.
Skyfire galima atsisiųsti iš get.skyfire.com.

Wednesday, May 27, 2009

Kiek vertas Facebook

Ar kada pagalvojote kiek galėtų būti vertas toks portalas kaip Facebook? Gal tarkim $10 billijonų? :) Gal būt būtent taip šis socialinis tinklas norėtų, kad pasaulis interpretuotų naujausią kapitalo injekciją.

Remiantis antradienį paskelbta informacija, Rusijos interneto investicinė grupė Digital Sky Technologies investavo 200 milijonų JAV dolerių į bendrovę už maždaug 2 proc akcijų.
Bendrovei pačiai pripažįstant, kad nebus generuojami teigiami grynųjų pinigų srautai, iki kažkada ateityje, tai yra įspūdingi skaičiai.

Taigi nors 10 milijardų dolerių galėtų būti Facebook ir Digital Sky Technologies siekiama vertė, tačiau tai tikriausiai neatspindi bendrovės rinkos vertės dabar. Digital Sky sutiko įsigyti 100 milijonų JAV dolerių akcijų iš Facebook darbuotojų. Reikia pripažinti, jog tikrai nemaži pinigai "sukasi" apie Facebook. Įdomu prie ko tai prives ateityje.?

Tuesday, May 26, 2009

Pelnas iš interneto reklamos?

Kiekvienam, kuris nori išvystyti taip vadinamą online verslą, viena iš išeičių jo atsipirkimui yra daug lankytojų ir parduotas reklamos plotas. The New York Times teigimu, dabar reklamuotojai turi mažina savo išlaidas interneto reklamai. Taigi pradedantieji verslą internete ieško naujų būdų, kaip uždirbti pinigus, pandoma pardavineti realias arba virtualus prekes ar prašoma įsigyti abonementus.

Roger Lee Battery Ventures partneris sako, jog sėkmingesni yra tie verslo modeliai, kurie turi kelis pelno šaltinius. Ne tik parduodamus reklamos plotus. Dabar, kai išleidžiama mažiau pinigų, gali kilti tikrai sudėtingas klausimas: kai sukurti pelną nešantį verslą?. Gana geras pavyzdys gali būti OpenTable, restoranų rezervavimo tinklalapis, kuris pardavinėja šią programinę įrangą kitiems restoranams ir ima viena dolerį už kiekvieną rezervuotą vakarienę.

eMarketer rinkos konsultantai teigia, kad reklamos internete augimas sulėtėjo, bet ji dar padidėjo 10,6 proc pernai ir tikimasi, jog padidės 4,5 procentų šiemet. Ir nors manoma, jog bus išleidžiama mažiau reklamai el. laiškuose ar skelbimuose, sakoma, jog gali būti kiek daugiau išleidžaima video ir paieškos rezultatų reklamai. Kaip bebūtų naujoms kompanijoms gali būti sunku pritraukti dešimtis milijonų lankytojų, kaip Facebook ar Digg tinklalapiai.

Dar vienas pavyzdys, Pandora online radijo stotis, veiklą pradėjusi dar 2005 metais. Teikdama nemokamą transleciją stotis turi apie 10 milijonų klausytojų per mėnesį. Reklamuojasi tokios kompanijos kaip Hewlett-Packard ir Best Buy. Už gana nedidelį trijų JAV dolerių mėnesio mokestį transliacijos galima klausyti be reklamos, geresnės kokybės. Toks veiklos, pinigų šaltinių modelis tampa gana populiarus tarp naujai startuojančių daugiausiai internete veikiančių kompanijų. Xobni teikianti programinę įrangą palengvinančią Outlook laiškų paiešką kol kas yra nemokama ir žadama pristatyti mokamą premium versiją, kuri turės daugiau funkcijų ir pan.

Atsiranda naujai startuojančių kompanijų, kuriuose nepasikliauja vien reklamos pardavimais ir pardavinėja realias prekes, pavyzdžiui, marškinėlius ar apyrankes. Į technologijas investuojančių kompanijų teigimu nėra dėl ko panikuoti. Reklamos rinka gal būt ir sumažės šiek tiek, bet turėtų išlikti augimo tendencija.

Thursday, May 21, 2009

IBM Programinė įranga rasti tendencijoms dideliuose duomenų kiekiuose

Technologijos ir duomenų kiekiams žengiant į priekį svarbą įgauna programinė įranga galinti apdoroti didelius duomenų kiekius, atlikti įvairius skaičiavimus. Šiuo klausimu bendrovė IBM turi ką pasakyti. Ši bendrovė pristatė naują programinę įrangą, kuri gali surinkti didelės apimties duomenis iš daugelio šaltinių ir greitai nustatyti koreliaciją tarp tų duomenų. Bendrovė sako, kad tikisi, jog programinė įranga gali būti naudinga analizuojant finansų, sveikatos apsaugos ir net oro duomenis.

Kaip pasakojama The New York Times straipsnyje IBM dirbo apie šešis metus prie šios programinės įrangos. Bendrovė tikisi, kad tai padės skatinti laimėjimus tokiose srityse kaip finansai ir miesto valdymas, padedant žmonėms geriau suprasti duomenų modelius. Steven A. Mills, IBM senior vice president teigimu, kad finansų srityje veikiančios bendrovės praleido daug laiko rūšiuodamos įvairius duomenų rinkinius. Pasak Steven A. Mills, iššūkis šioje pramonėje ne tai "Ar galėtumėte surinkti visus duomenis? ", o "Ar galėtumėte surinkti visus duomenis kartu ir analizuoti realiu laiku? ". Vietoj atskirų didelių duomenų bazių skirtų stebėti, pavyzdžiui valiutų kursų svyravimus, akcijų prekybos modelius, IBM sukurta programinė įranga (vadinama Sistema S) gali apdoroti tokią informaciją kartu. Dar svarbu tai, kad pasaka bendrovės skaičiavimai atliekami gana greitai, tiesa, pavyzdžių The New York Times straipsnyje nepateikta.

Įmonė siūlo, kad, pavyzdžiui, ligoninėje būtų galima pasinaudoti Sistemos S technologiją stebėti ne tik atskirų pacientų, bet ir visą pacientų duomenų bazę, taip pat gydymo ir diagnostikos sistemas. Jei viskas vyks pagal planą, kompiuterinė sistema galės įspėti medicinos seseris ir gydytojus apie iškylančias problemas.

Analitikų manymų stipriai pasireiškiant globalizacijai ir didėjant konkurencijai tarp įvairių organizacijų tai gali būti naudingas įrankis didelės apimties duomenų apdorojimui. Tiesa, įsigyti tokią programinę įrangą gali kainuoti net ir šimtus tūkstančių JAV dolerių, bent jau dabar taip sako IBM kompanija.

Wednesday, May 20, 2009

Nokia 6600i slide

Nokia vakar pristatė Nokia 6600i slide, tai vienas mažiausių šio gamintojo 5 megapikselių "išstumiamas" (angl. slide) telefonas. Įrenginys turi dvigubą LED blykstę ir ryškų 2.2 colio 16 milijonų spalvų ekraną. Su papildoma mikro SD atminties kortele atmintis gali būti išplečiama iki 16GB. Pakuotėje yra 1GB mikro SD atminties kortelė ir Nokia stereo ausinės WH-203 su FM radiju. Apytikslė mažmeninė Nokia 6600i slide kaina yra 200 EUR, tikimasi, kad prekyboje šis modelis turėtų pasirodyti trečiame 2009 m. ketvirtyje.
Truputis techninių duomenų:
  • 2,2 colių 240 x 320 16 mln. spalvų ekranas;
  • 5 megapikselių kamera su 8 x priartinimu, dviguba blykstė ir autofocus;
  • VGA vaizdo įrašymas 15fps;
  • Accelerometer;
  • Iš anksto įdiegtas "Nokia Maps";
  • Stereo muzikos grotuvo atpažįstantis MP3, AAC, AAC +, eAAC + ir WMA ir FM radijo stereo ausinės
  • 20 MB laisvos atminties, galimybė naudoti microSD atminties kortelę iki 16GB
  • XHTML naršyklė, Java MIDP2.0, OMA DRM 1.0 ir 2.0
  • Bluetooth 2.0
  • Vartotojo sąsaja: 40 serijos platforma
  • Matmenys: 93 mm x 45 mm x 14 mm
  • Svoris: 110 g
  • Budėjimo laikas: iki 14,5 dienų
  • Pokalbio trukmė: iki 4 valandų (GSM)
  • Iki 3 valandų (UMTS)
  • Baterija: BL-4U, 1000 mAh, Li-Ion
Žemiau pora nuotraukų.

Monday, May 18, 2009

Blog Search (blog'ų įrašų paieška)

Google Blog Search sulaukė šiek tiek atnaujinimų - panašu, jog siekiama jos veikimą padaryti kaip algoritmo. Konkrečiai remiantis Jeremy Hylton, Blog Search papildė daugiau elementų savo "grupes" (angl. clusters) apie tam tikrą pasakojimą. Dabar naudojant labai daug signalų bandoma atsižvelgti į įrašo naujumą, autorititengumą. Įrašas gaunantis daug nuorodų turi daugiau galimybių būti geriau randamas.

Kita sistema blog'ų įrašų paieškai Techmeme. Algortimo pagalba organizuoja istorijas nuo 2005 m.. Naudojama daug įvairių veiksnių, pavyzdžiui, laikas, ryšiai ir bendras autoritetas, nusprendžiant, kurias istorijas rodyti. Ši paieška leidžia redaktoriaus pagalba skaitytojams patiems nustatyti, kokios istorijos yra tikslios ir svarbios. Taip tarsi pripažįstama, jog algoritmas negali sujungti geriausius pasakojimus greitai ir tiksliai.

The New York Times straipsnyje apie blog'ų įrašų paieškos sistemas sakoma, jog Google Blog Search dar turėtų įveikti ilgą kelią šios sistemos tobulinimui. Paminėti ir sąlyginiai Techmeme trūkums, tai gana nedidelė temų aprėptis. Autorių manymų ši sistema, kol kas yra pranašesnė už Google Blog Searc. Reikia manyti, jog Google ilgai nedels su šios sistemos tobulinimu.

Sunday, May 17, 2009

Kariuomenės ir visuomenės šventė

Gegužės 16 d. Kauno Santakoje vyko kariuomenės ir visuomenės šventė. Buvo demonstruojama ne tik šiuolaikinė kariuomenė, bet ir pokario laikų partizaninės kovos tema.

Šventėje buvo galima aplankyti palapines skirtas sausumos pajėgoms, karinėms oro pajėgos, karinėms jūrų pajėgoms bei specialiųjų operacijų pajėgoms, taip pat tarptautinėms operacijoms, įdomioms karinėms ir netgi ne karinėms temoms.

Buvo galima pabendrauti su kariais, taip pat pamatyti ar net išbandyti karinę techniką ir ginkluotę: šarvuočius M113, visureigius HMMWV, sunkvežimius SISU ir UNIMOG, artilerijos pabūklus, prieštankinio ginklo sistemos JAVELIN simuliatorių, priešlėktuvinius ginklus STINGER, lengvuosius šaulių ginklus, sraigtasparnį MI8, povandeninių veiksmų komandos įrangą.

Žemiau keletas mėgėjiškų nuotraukų iš šios dienos.

Thursday, May 14, 2009

TED Talks su 40 kalbų subtitrais

TED Technologijų švietimo ir dizaino konferencija sudaryta iš trumpų įdomių asmenybių iš viso pasaulio pasisakymų, pristato savo archyvus su subtitrais 40 kalbų. Gal kiek skambiai sakoma, jog tai naujiena, kuri galėtų daryti realų poveikį daugeliui žmonių. Lietuvių kalbos lyg ir neradau visame sąraše.

Naują vertimo projektą remia Nokia, naudojamas savanoriško vertimo principas. Deja daugiakalbiai subtitrai negalimi įterptuose (angl. embedded) TED video grotuvuose. Kol kas yra padaryti 306 vertimai, reikia tikėtis ateityje jų bus ir daugiau, o gal atsiras ir išverčiančių į lietuvių kalbą.

Tuesday, May 12, 2009

Tradicinė ir internetinė žiniasklaida: Google mokymai

Ne viename tinklalapyje galima rasti straipsnių su pamąstymais apie tradicinę ir internetinę žiniasklaidą. Ką galima padaryti, siekiant padėti profesionalioms naujienų organizacijoms išgyventi šioje taip vadinamoje interneto eroje? Šioje vietoje būtų galima pakalbėti apie gana įdomų eksperimentą Čekijos respublikoje. Tikriausiai nelabai ką nustebins tai, jog šiame eksperimente dalyvauja Google. Remiantis The New York Times, jie žada teikti vietinio naujienų tinklo personalui mokymus kaip galima naudotis paslaugomis, kaip pavyzdžiui, Google Maps, Google Translate ir YouTube.

Šį projektą finansuoja Amsterdame įsikūrusi bendrovė pavadinimu PPF ir Paryžiuje esanti Pasaulio laikraščių asociacija. Pranešama, jog ketinama "paleisti" apie 30 skirtingų svetainių, kurios turėtų apimti vietos naujienas visoje Čekijoje. Google teiks su technine puse susijusius mokymus. Svetainėse bus patalpinta AdSense reklama. Siekiant maksimaliai susisiekti su vietos bendruomene, projektui įdarbinti apie 90 daugiausia jaunų žurnalistų.

Kas žino, ar gali tokia idėja suveikti? Reikia manyti, jog tai turėtų būti gana naudinga patirtis tiek dirbantiems prie to, tiek pačiai visuomenei. Taip sakant kodėl gi nepasinaudoti patyrusių web specialistų patarimais tam, kad naujienų agentūros galėtų sukurti labiau konkurencingą produktą. O gal ši idėja pasirodys labai sėkminga ir išplis už valstybės ribų. Gal būt vėliau kitos šalys bandys pasinaudoti panašiomis galimybėmis ir stengsis sukurti neįtikėtimus produktus.

Thursday, May 07, 2009

Amazon Kindle dideliu ekranu

Galima pastebėti, jog dauguma elektroninių prietaisų darosi vis mažesni, tačiau Amazon kiek priešingai šiai tendencijai, pristatė didesnę Kindle versiją, elektroninių knygų skaitymui. Toks įrenginys tai tarsi naujas būdas skaityti knygas, laikraščius, dokumentus.

Prietaisas vadinamas Kindle DX (nuo angl. deluxe). Jis turi du su puse karto didesnį ekraną nei ankstesnės šio įrenginio versijos. The New York Times paskelbtame straipsnyje nusakoma kaina taip pat yra didesnė: DX kainuoja 489 $ ar 130$ daugiau nei ankstesni modeliai. Pardavimas turėtų prasidėti šią vasarą.

Jeffrey P. Bezos teigimu, tai žingsnis link kompiuterizuotos visuomenės. Pasak Amazon, jie susitarė su trimis pagrindiniais vadovėlių leidėjais, jog jų knygos bus prieinamos Kindle parduotuvėje.

Naujoji Kindle galės skaityti dokumentus Adobe PDF formate, naudingas dalykas. Ir kaip su Apple iPhone, tekstas ekrane automatiškai pasisuks, kai prietaisas yra pasukamas šonu.

Monday, May 04, 2009

FriendFeed realaus laiko informacijos apdorojimo sistema

Šiuo metu internete netrūksta kalbų apie Paul Buchheit žmogaus, prisidėjusio prie pirmosios Gmail versijos kūrimo, Google reklamos Adsence kūrimo, naują darbą - FriendFeed.

Paul Buchheit teigimu, pristatoma nauja internetinės komunikacijos forma: sklandus realaus laiko daugelio asmenų pokalbis. Autorius drąsiai sako, jog FriendFeed'e atsirandančios atviros realaus laiko diskusijos ketina tapti svarbia nauja komunikacijos terpe, panašaus lygio kaip elektroninis paštas ar blog'ai. Gana ambicingas pareiškimas.

Dabar Paul Buchheit investuoja į naujai kuriamus produktus, jei taip galima sakyti (angl. new startups). Jis yra vienas iš FriendFeed įkūrėjų. FriendFeed derinys:
  • Priemonės surenkanti ir pateikianti informaciją iš viso interneto;
  • Didelė visuomeninė diskusija;
  • Originalaus turinio paskelbimo įrankis.
Ši paslauga išgauna duomenis iš skirtingų socialinių tinklų, kuriuos galima nurodyti, taip leidžiant savo FriendFeed draugams pamatyti ir diskutuoti veiklą tuose tinkluose. Yra gana ilgas paslaugų sąrašas, kurių informaciją galima importuoti į FriendFeed, tačiau kol kas tai labiausiai išnaudojama importuojant Twitter žinutes.

FriendFeed komanda pastoviai prideda naują paslaugą sistemai, tačiau ji kol kas nėra labai plačiai paplitusi. Yra nuomonių, jog ši sistema yra kiek per sudėtingai perprantama ar naudojama įprastam vidutiniam vartotojui. Sakoma, jog ir pavz., Facebook gana dažnai prideda įvairų naujų funkcijų.

Šią savaitę taip pat buvo pristatyta šiek tiek sistemos pakeitimų. Didžiausias pakeitimas - nauja išvaizda ir svarbiausia, realaus laiko informacijos srautas. Informacija pateikiama iškart, kai tik yra atnaujinama. Sistemos naudotojų pasisakymuose dar yra įvairios kritikos sistemos naudojimo, patogumo klausimais. Viena ar kita funkcija dar tikriausiai nėra galutinai išbaigta.

Paul Buchheit teigimu dauguma socialinių tinklų juda link realaus laiko informacijos srauto pateikimo. Tai labai patogu ir gal kiek panašu, pvz., į telefono pokalbį, nes viskas gali įvykti kelių minučių laiko tarpe.

Apibendrinant, vienos žinomiausių ir plačiausiai naudojamų el. pašto sistemų "tėvas" tiki, jog realaus laiko informacijos pateikimas ir apdorojimas gali tapti gana parankiu kasdieniniu įrankiu renkant informacija iš keleto šaltinių.

Thursday, April 30, 2009

Adobe: Paieška video medžiagoje

Adobe pranešime apie Flash formato video medžiagos pritaikymą televizijos ekranams kalbama ir apie kitą gana įdomų dalyką - padaryti video lengviau naudojamą. Kaip tai galima suprasti?

Šiai dienai, The New York Times teigimu, praktiškai negalima atlikti paieškos per internete esantį video turinį. Išskyrus atvejus, kai rankiniu būdu įvedami raktiniai žodžiai, tačiau nėra galimybių rasti tam tikrą "klipo" vietą arba greitai persukti iki konkrečios video medžiagos vietos.

Nacionalinės Transliuotojų asociacijos konvencijos metu praeitą savaitę Adobe pristatė šį procesą automatizuojančio įrankio beta versiją. "Adobe Story", šiuo metu yra testavimo stadijoje, išleidimas numatomas kitais metais.

Metaduomenys suporuoti su video medžiaga vartotojams teoriškai turėtų leisti ieškoti, tada peržiūrėti tik tam tikrus skirsnius ar konkrečias vietas, video medžiagoje, kuri prieinama per internetą.

Jei vis tik paaiškės, kad ši technologija veikia, tai paieška flash pagrindu pateikiamuose video turėtų būti tokia pati paprasta, kaip ir paieška tekstu paremtuose tinklalapiuose. "Skirtingai nei HTML kodas, naudojamas interneto svetainėse ir randamas paieškos sistemų, turtinga media (angl. rich media) šiandien yra neskaidri," sakė Mark Randall, vyriausiasis strategas bendrovės dinamiškos žiniasklaidos grupėje. "Mes norime padaryti ją randamą."

Thursday, April 23, 2009

Google asmeninis profilis

Vakar Google iš esmės pakeitė paieškos rezultatų puslapį, kuris pasirodo, kai ieškoma pagal asmens vardą, pavardę. Paieškos rezultatuose dabar pasirodo Google Profilis, jei asmuo yra tokį sudaręs. Šiandien Google atidarė diskusiją apie Google Profilius, kviečia balsuoti dėl idėjų, išsakyti savo nuomonę apie tai, kas turėtų sudaryti tokį profilį.

Remiantis readwriteweb, profilio galimybės pakeičiamos atsižvelgiant į populiarias užklausas; pavyzdžiui, pridėtas kontaktinės informacijos skyrius, kurį galima atskleisti tik grupei žmonių. Žmonės pasisako už įvairius dalykus, pavyzdžiui, yra norinčių vaizduoti GTalk būsenas.

Dabar sudarant Google savo profilį yra daug neprivalomų laukų. Pavyzdžiui, galima nurodyti kur dirbate, kur ėjote į mokyklą, kur dirbote anksčiau ar kt. informaciją. Pasirodžius šiems Google profiliams, gali būti suprantamas ir susirūpinimas dėl per didelio informacijos pateikimo paieškos rezultatuose ar panašių dalykų. Reikėtų atsakingai organizuoti savo asmeninę informaciją internete. Kartą informacija patekusi į Google rankas gali turėti įvairių (nuo neigiamų iki teigiamų) pasekmių.

Galima įžvelgti ir didelį potencialą šios srities vystyme. Dar didesnės galimybės žmonių, susijusio turinio paieškai, ir po to jau tinkamai naudoti gautus paieškos rezultatus. Aišku nereikėtų pamiršti su privatumo susijusių klausimų.

Tuesday, April 21, 2009

Google: panašūs vaizdai, naujienų chronologija

Truputis naujienų apie Google projektus. Taigi šiandien Google laboratorija išleido du naujus projektus: lietuviškai tikriausiai skambėtų kažkaip panašiai į "Panašūs paveiksliukai" ir "Google naujienų chronologija". Panašūs vaizdai, kaip galima matyti iš pavadinimo, leidžia apriboti vaizdų paiešką pagal panašumą šaltinio vaizdui, o Google naujienų Chronologija pristato naują sąsają paieškai Google News. Google Labs dabar taip pat persikėlė į savo Googlelabs.com domeną.

Panašūs vaizdai

Google papildė keletu įdomių funkcijų Google vaizdų paiešką, įskaitant galimybę filtruoti nuotraukas pagal stilių, spalvas. Dabar ši projektas taip pat gali rasti panašiius vaizdus. Readwriteweb atlikti bandymai rodo, jog ši funkcija veikia gana gerai. Gal dabar bus lengviau rasti tą reikalingą paveiksliuką.

Google naujienų chronologija

Vartotojai gali pasirinkti rodyti svarbiausias istorijas pasirinkta tema atsižvelgiant į dieną, mėnesį, metus ar dešimtmetį. Svarbiausia, taip pat lengva apriboti paiešką pagal šaltinio tipą, įskaitant blog'us, laikraščius, naujienų nuotraukas Wikipedia straipsnius ar pan. Yra ir daugiau įdomių šio projekto savybių apie kurias galima pasiskaityti Googlelabs.com

Thursday, April 16, 2009

Twitter vertingai informacijai

Pastaruoju metu gana aktyviai įvairiuose naujienų tinklalapiuose rašoma apie Twitter.com ir su tuo susijusius dalykus. Pavyzdžiui, readwriteweb pasakoja, kad nuorodų dalinimasis Twitter pagalba stipriai išaugo ir taip kiek sumažino naudojimąsi RSS bei žymių tinklalapiais, tokiais kaip Delicious. Dabar dienoraščių pranešimų reitingavimo paslauga PostRank siekiama sisteminti tokį perėjimą.

Įsivaizduokite didelės vertės informacijos pristatymo per Twitter sistemą. Sakoma, jog būtent tam PostRank sukūrė savo naują PostRank Twitter naujienų kambarį. Sistema automatiškai aptinka labiausiai "prikaustančius" dienoraščius įvairiomis temomis, tada iš jų išgauna labiausiai diskutuojama žinutes, pranešimus ir pateikia šias nuorodas per Twitter.

Readwriteweb plačiau aptaria ir PostRank veikimo principą. Ši paslauga priima RSS srautą ir vertina kiekvieną srauto punktą pagal komentarų skaičių, įeinančias nuorodas, paminėjimus Twitter'yje, išsaugojimus Delicious, balsavimusl Digg ir dar kitas metrikas. Ar tikrai vertinga informacija bus atrinka šiuo metodu, jau kitas klausimas.

Twitter didelės vertės informacijai gauti? Kai kam gal būt gali būti sunku tuo patikėti. Gal ir gerai, kad bus toks informacijos apdorojimo mechanizmas, gal būt tai kitas žingsnis internete paskelbtos medžiagos apdorojimui, vertinimui.

Wednesday, April 15, 2009

H.P. Video dalinimosi tinklalapis - Gabble

Hewlett-Packard kompanija dar bando įšokti į video dalinimosi tinklalapių traukinuką. Gabble yra nauja Hewlett-Packard svetainė, kuri leidžia žmonėms publikuoti vaizdo įrašus internete. Tačiau skirtingai nei Google YouTube paslauga, kuri skirta dalintis su masėmis, Gabble atveju tik žmonės pakviesti į grupę gali peržiūrėti vaizdo įrašus.

The New York Thimes rašo, jog H.P. manymu, jie orientuojasi į privatumą, pavyzdžiui, šeimas, kurioms nepatogu, kad jų namų video prieinami visai visuomenei taip pat orientacija į verslą, vaizdo įrašai kaip bendradarbiavimo priemonė. Žinoma, YouTube ar Facebook galima keisti privatumo parametrus ir pasiekti daugmaž panašų rezultatą. Bet Hewlett-Packard teigimu, kad privatumo užtikrinimas pagal nutylėjimą daro gyvenimą lengvesnį vidutiniam vartotojui.

Gabble projektas atsirado iš H.P. Labs, anksčiau buvo žinomas conversa vardu. Ši paslauga lieka beta versijoje.

Google Maps v3.0.1 Symbian'ui ir Windows Mobile

Google Maps atnaujinimai mobiliesiems telefonams jau išleisti. Jie turėtų atnaujinti Google Maps į v3.0.1 versiją. Naujoji versija tinka tiek Windows Mobile, tiek Symbian įrenginiams. Naują versiją galima atsisiųsti iš http://m.google.com/maps savo telefono interneto naršykle.

Tuesday, April 14, 2009

Kauno marių regioninis parkas - kadagių slėnis


Arlaviškėse yra įspūdingas Kadagių slėnis, kuriame auga įvairios paprastojo kadagio formos. Antroje nuotraukoje vaizdas iš apžvalgos aikštelės.
Svarbiausias šio parko akcentas - 1959 m. užtvenkus Nemuną atsiradęs didžiausias šalyje dirbtinis vandens telkinys. Vaikštant po Kadagių slėnį yra kur pasidairyti, vasarą reikia manyti ten dar gražiau. :)

Daugiau apie Kauno Marių regioninį parką čia

Friday, April 10, 2009

Še tau boba ir dieta

Man jau seniai kirba klausimas, kas sugalvojo, tą nesąmonę, kad merginoms norinčioms numesti svorio nereikėtų valgyti po šeštos valandos vakaro. Šypsena Na taip moteris ne žmogus, vos tik išmuša laikrodis šešias, ji iš karto pamiršta maistą. mhm yeah right Cha cha Alkis nėra geriausias kompanionas. Džiaugsmo tikrai nesuteikia, o kas dėl lieknumo tai reikėtų pajudėti, o ne atsisėdus žiūrėti į laikrodį, kada galima valgyt o kada ne. Šypsena
Labai vakar vakare apsidžiaugiau, kai besimokydama perskaičiau šį tą, kas tikrai pralinksmino. Geriausiai maitintis ir leisti dienas, taip kad nesijaustum alkanas Girtas pasidalinsiu ištraukėle, to ką perskaičiau: " Prieš istoriniais laikais, kai mūsų protėviai neturėjo šaldytuvų ir modernių prietaisų maistui įgyti, nudobę mamutą ar kokį kitą žvėrį, nežinodavo, kada vėl ką nors sumedžios. Tuo tarpu maistas buvo viena svarbiausių žmogaus išlikimo sąlygų. Norint išlikti, būtinai reikėdavo kuo daugiau prisivalgyti, nes kada teks kitą kartą valgyti - nežinia, o gyventi žmogui norėjosi lygiai taip pat, kaip šiandien. Vienintelis patikimas maisto sandėlys tais laikais buvo žmogaus pilvas. Todėl tik prisivalgęs žmogus nurimdavo ir pasijusdavo gyvybiškai saugus. Šis prigimtinis įprotis, susijęs su išlikimo (saugumo) jausmu, ir dabar gajus. Jis reiškiasi būtent per maitinančiąją dvasinės sielos galią. Todėl labai dažnai žmogus pasiryžta saikingai maitintis ir šį savo priesaką vykdo visą dieną, bet vakare neištvėręs pasąmoninio nerimo keliamos įtampos (jis visa laiką jaučia informaciją: nesaugu, nesaugu, nesaugu...) atsidaro šaldytuvą ir, kaip sakoma, susigrąžina skolą." Juokiasi (ištrauka iš "Lytiškumo ugdymo etika" A. Narbekovas, B. Obelenienė, K. Pukelis)
Pamąsčiau, pasijuokiau sau. Na bet tikrai. Kai prisivalgai taip gera ir ramu, jog galėtum ramiai sau snausti. Argi miegam jei jaučiamės nesaugūs? Vargu. Šypsena Taigi jei po šešių nevalgyti, o miegoti eiti vėliau, kokią dvyliktą ar antrą, tai jau seniai suvirškintas maistas būna ir vėl norisi valgyt. Vėl siunčiamas "nesaugu, nesaugu, nesaugu..."
Tai va nėra čia ko ribot savęs su tais saikingumais, nes kai "atsidaromas šaldytuvas ir grąžinamos skolos" tai gali būti susigrąžinta daugiau nei reikia. Cha cha
Merginų, moterų žmonėm nelaiko taip kaip mergaičių vaikais. Cha cha Na kad ir kaip ten kas kalbėtų, bet juk vis tiek mes gyvos būtybės ir išlikimo instinktas veikia. Liežuvis
Būkim sotūs, saugūs ir laimingi Cha cha

Youtube ir Universal muzikos centras

YouTube, populiariausia interneto vaizdo įrašų svetainė ir Universal Music Group, didžiausia pasaulio muzikos kompanija, ketvirtadienį pranešė, kad kartu kurs interneto centrą (angl. hub) video "klipams" ir susijusiam turiniui. Šis centras turėtų vadintis Vevo.com.

Šis susitarimas yra viena iš naujausių YouTube, kuris priklauso "Google", pastangų pateikti daugiau profesionaliai pagaminto turinio savo didžiuliam žiūrovų skaičiui. Turint daugiau kokybiško turinio galima tikėtis ir didesnio pelno iš reklamos.

Pasak The New York Times, Vevo yra įsteigta kaip atskira įmonė, kuri priklauso Google ir Universal. Google ir Universal sakė, planuojama Vevo pristatyti šiemet. Jie teigė, kad stengiasi įtikinti ir kitų kompanijų prisijungti prie svetainės.

Doug Morris Universal atstovas teigia, kad Vevo "Kitas žingsnis" Universal uždarbiui iš muzikos įrašų. "Tai bus galinga produkto," sakė Morris. Įvairių analitikų teigimu, dar anksti spręsti kaip šiai sistemai seksis konkuruoti su kitomis panašiomis sistemomis.

Toks susitarimas galėtų tapti pavyzdžiui, kaip spręsti kylančius nesutarimus ir tarp kitų organizacijų. Aišku dar daug priklauso nuo šio susitarimo pasisekimo.

Thursday, April 02, 2009

Peter G. Northouse Lyderystė teorija ir praktika

Papuolė į rankas truputį pavartyti paskaitinėti Peter G. Northouse "Lyderystė teorija ir praktika" knyga. Knygoje apžvelgiamos ir analizuojamos lyderystės teorijos, ypatingą dėmesį atkreipiant į tai, kaip kiekvieną teorinį požiūrį būtų galima taikyti organizacijų pasaulyje.

Peter G. Northouse Lyderystė teorija ir praktika, plačiai nagrinėjamos įvairios lyderystės temos, moksliniai duomenys, pateikta daug klausimynų, praktinių atvejų ir praktinio teorijos taikymo pavyzdžių. Atsakinėjant į pateiktus klausimynus galima įvertinti, pavyzdžiui, savo lyderystės bruožus.

Lyderystė teorija ir praktika vadinama vadovėliu. Knygoje nurodoma, jog ji skirta ir universitetinėms ir tęstinėms valdymo, lyderystės studijoms, verslo, švietimo lydersytės, viešojo administravimo, slaugymo ir sveikatos bei dar daugeliui kitų mokslų kursams bei specialistų mokymo ir tobulinimosi seminarams.

Per pastaruosius dešimt metų visuomenės susidomėjimas lyderyste gana stipriai augo. Knygynuose galima rasti įvairios literatūros apie lyderius. Lyderystė teorija ir praktika knygoje lyderystė laikoma sudėtingu procesu, turinčiu daug dimensijų. Sakoma, jog lyderystės apibrėžimo variantų yra daugybė. Kvienam žmogui tai gali sietis su kirtingai dalykais. Knygos įvade pateikiamas toks lyderystės apibrėžimas:

Lyderystė yra procesas, kurio metu vienas asmuo daro įtaką žmonių grupei, kad būtų pasiektas bendras tikslas.

Reikia pasakyti, jog gana įdomu paskaityti tokią knygą, įdomu "pasižiūrėti" į praktinius atvejus, tačiau knygoje tikrai pateikiama daug lyderystės teorijų, todėl reikia kažkaip beskaitant išvengti jų susipainiojimo.

Tuesday, March 31, 2009

Uždaroma Microsoft Encarta enciklopedija

Turėsime viena elektroninės formos enciklopedija mažiau. Microsoft išplatino pranešimą, jog uždaroma Encarta enciklopedija. Sakoma, jog ši enciklopedija tiesiog negalėjo konkuruoti su Wikipedija, kuri tapo pirmaujančia enciklopedija internete.

Palyginimui pateikiama keletas skaičių. Sausio mėnesį Wikipedia sulaukė 97 procentų Jungtinių Valstijių lankytojų, kurie lankė interneto enciklopedijas, duomenys gauti iš interneto reitingus sudarančios bendrovės Hitwise. Encarta buvo antra, su 1,27 procentais lankytojų. Tikriausiai pastebėjote milžinišką skirtumą tarp šių dviejų encikloepdijų lankomumo. Skirtingai nuo Wikipedia, kur savanorių autoriai greitai atnaujina populiarius įrašus, Encartos informacija gali būti kiek pasenusi.

Microsoft teigimu, Encarta programa bus pašalinta iš parduotuvių birželio mėnesį, svetainės bus uždarytos iki spalio. (Japonijoje svetainė bus prieinama kiek ilgiau - iki gruodžio pabaigos).

Microsoft FAQ puslapyje paaiškimo Encarta enciklopedijos uždarymo priežastis, ten teaip pat galima rasti ir su apmokėjimu susijusios informacijos, jei kas turėjo išsipirkę prieigą prie šios enciklopedijos. Tame pačiame puslapyje Microsoft savęs paklausia ar bus uždaryti ir kiti mokomiejie kompanijos produktai. Atsakoma, jog šiuo klausimu dabar nedaromos jokios prielaidos.

Mathias Schindler, vienas iš Vokiškosios Wikipedijos administratorių, pareiškė, kad jis jau išsiuntė elektroninį laišką Microsoft, prašydamas išleisti medžiagą iš Encarta enciklopedijos, jei kompanija neplanuoja jos daugiau naudoti. Įdomu koks bus Microsoft atsakas į tokį prašymą?

Tikriausiai galima sakyti, jog žmonės dabar informacijos ieško kiek kitaip nei prieš tarkim dešimtmetį. O ir pačios informacijos poreikis jau yra kitoks.

Friday, March 27, 2009

Twitter naudojimas verslo tikslams siekti

Kas nežino kas yra Twitter? Kaip Twitter naudoja organizacijos? Gartner išleido pranešimą, kuriame aprašomi būdai, kaip įmonės naudoja Twitter verslo tikslams. Nors kaip sakoma pranešime, Twitter buvo skirtas asmeniniam bendravimui, daugelis organizacijų pradėjo aktyviai dalyvauti šioje platformoje. Ne visos įmonės naudojasi Twitter vienodai. Kai kurios kompanijos "čiulba", kai kurios tik klausosi, tikrai patyrusių kompanijos daro abu veiksmus.

Gartner tyrimų viceprezidentas Jeffrey Mann sako, jog prieš pradedant organizacijos darbuotojams dalyvauti Twitter'yje ar kituose viešuose forumuose reikėtų turėti, kažkokią organizacijos politiką, nusakančią dalyvavimą tokiuose forumuose.

Remiantis Garnter tyrimų, išskirti keturi būdų, kaip įmonės naudojasi šiandien Twitter: tiesioginis, netiesioginis, vidaus ir signalizavimo. Tyrime išsamiai apršytas kiekvienas būdas. Čia gal trumpai pažymėsime, ką kiekvienas iš jų reiškia.

Tiesioginis
Kai kurios kompanijos naudoja Twitter kaip rinkodaros ar viešųjų ryšių kanalą, kaip išplėtimą jų verslo dienoraščiams. Paskelbiama apie įmonės pasiekimus ir platinamos nuorodos grįžti į įmonių interneto puslapius, spaudos pranešimus, ir kitą reklaminę medžiagą.
Tyrime sakoma, kad šis metodas greičiausiai lengviausias būdas pradėti naudotis Twitter, tačiau įmonės turi žinoti, kad taip naudojant Twitter, iš tikrųjų gali būti poveikis jų įvaizdžiui. Taip kaip organizacija atsakinėja į komentarus šiuo atveju taip pat gali duoti tiek teigiamą, tiek neigiamą efektą. Rekomenduojama pažiūrėti Ford, Starbucks, ar Dell pavyzdžius.

Netiesioginis
Antruoju būdu įmonės naudodamos Twitter leidžia savo darbuotojams taip sakant "čiulbėti" vietoje. Kadangi darbuotojams naudojantis Twitter gali būti sustiprinta asmeninė reputacija, kompanijos reputacija taip pat gali sustiprėti. Aišku, galimas ir atvirkščias atvejis. Dar viena gera priežastis, kodėl darbuotojai turėtų rašyti į Twitter, o ne pati bendrovė yra, jei įmonė nori būti vertinama turinti įtakingiausius lyderius.

Vidinis
Kai kurios kompanijos naudoja Twitter viduje keistis idėjomis ir pranešti apie tai, prie kokių projektų dirba. Jeigu ši informacija yra konfidencialaus pobūdžio, darbuotojai turėtų apsaugoti jų informaciją ar net geriau nenaudoti Twitter visai. Gartner nerekomenduoja naudoti Twitter ar kitų microblogging paslaugų tokiu būdu, nes nėra garantuojamas saugumas.

Signalizavimas
Kai kurios įmonės yra ne tiek Twitter dalyviai kiek Twitter "klausytojai". Naudodamiesi paieškos priemonėmis, pavyzdžiui, search.twitter.com ar programomis, kaip TweetDeck lengvai stebi, kas buvo pasakyta apie įmonę, jos produktų pavadinimus. Įmonės naudodamosis tomkiomis priemonėmis gali gauti išankstinių įspėjimų apie problemas, surinkti atsiliepimus apie prekę, klausimus ar idėjas.

Apibendrinant ir remiantis Gartner Twitter naudojimas siekiant verslo tikslų gali būti naudingas įmonei, tačiau naudojimasis tokiomis priemonėmis gali būti daug sudėtingesnis ir kompleksiškesnis nei pateikti keturi atvejai.

Tuesday, March 24, 2009

Nokia N-Gage žaidimų naujienos

Reuters Nokia atstovas pasakoja, kad padidėjo žaidimų pardavimai per N-Gage platformą. Gerai žinomas mobiliųjų telefonų gamintojas, Nokia, pradėjo iš anksto įdiegti į naujus vidutinės bei aukštesnės klasės telefonų modelius galimybę naudotis šia paslaugą.

Nokia neatskleidė konkrečių skaičių vartotojų, kurie naudojasi N-Gage žaidimų paslauga. Atstovo teigimu, beveik 1 milijonas žaidėjų sukūrė asmeninius profilius N-Gage bendruomenės puslapiuose. Spalio pabaigoje Nokia sakė, jog yra sukurta 400000 asmeniniai profiliai. Vartotojai iš pradžių turėjo atsisiųsti paslaugą patys, tačiau po metų pradėta pardavinėti daug naujų telefonų modelių, turinčių iš anksto įdiegta žaidimų paslaugą.

Nokia siekia ilgainiui parduoti visą skaitmeninio pobūdžio turinį per savo naująją interneto parduotuvę OVI. Bent jau kol kas siekiama laikyti ir atskirą N-Gage žaidimų paslaugą, rašoma Reuters interviu su Nokia atstovu.

Iš žaidimų fronto, pasirodė naujienų, jog gerai žinomas gatvių lenktynių žaidimų kūrėjas EA pristato Need For Speed: Undercover N-Gage platformai. Tai naujausias šio žanro EA kūrinys.

Friday, March 20, 2009

Samsung video parduotuvė mobiliesiems telefonams

Ir Samsung turės savo video parduotuvę. Samsung Mobile šiandien "atidarė" Samsung Movies, parduotuvę specialiai sukurtą Samsung mobiliųjų telefonų naudotojams. Parduotuvė veikianti Acetrax pagrindu, leis vartotojams parsisiųsti ir žiūrėti savo mėgstamus filmus ir TV laidas į suderinamus mobiliuosius telefonus, nešiojamuosius kompiuterius ar PC. 500 tikriausiai gerai žinomų įrašų, pavyzdžiui, The Dark Knight, RocknRolla ir Ironman, TV serialai, įskaitant Gossip Girl, E.R. ir Draugai, galima atsisiųsti ir peržiūrėti "Samsung" telefonuose, galinčiuose rodyti video, pvz., naujasis Samsung Tocco Ultra Edition.

Ši paslauga, gali būti prieinama adresu www.samsungmovies.com, pradžioje bus aktyvi UK ir Vokietijoje vėliau 2009 metais ir kitose pagrindinėse Europos rinkose.

Acetrax yra skaitmeninių filmų, tikriausiai galima sakyti, pardavėjas, turintis susitarimus su pagrindinėmis kino studijomis, taip pat ir nepriklausomomis įrašų kompanijomis. Acetrax platforma leidžia Europos įmonėms teikti savo asmeninę filmų parsisiuntimo paslaugą į kompiuterius, mobiliuosius prietaisus ar į televizorius turinčius IP adresą.

Nauja paslauga pradžioje paiūlys daugiau nei 500 pavadinimų iš gerai žinomų studijų, tokių kaip Warner Bros, Paramount, Universal ir kt. Vėliau planuojama pridėti dar daugiau įrašų bei dar labiau praplėsti parduotuvės galimybes. Samsung Movies įrašo nuoma 24 valandoms kainuos apie £ 2,49, o už įsigijimą reikės mokėti apie £ 4,99.

Thursday, March 19, 2009

Twitter augimas

Vakar, Nielsen Online pranešė, kad Twitter jau aplenkė Facebook ir tapo sparčiausiai augančia svetaine vartotojų bendruomenių (angl. Member Communities) kategorijoje per vasario mėnesį. Nors Facebook populiariausias pasaulyje socialinis tinklas, turi daugiau narių nei Twitter, tačiau šį kartą ne tai buvo matuojama. Dėmesys skirtas augimui, ir pasak Nielsen, Twitter auga dideliu greičiu.

Pagal pranešimą Nielsen Wire, unikalių lankytojų Twitter.com padaugėjo 1382, nuo 475000 unikalių lankytojų 2008 vasario mėn iki 7 mln. 2009 vasario mėn. Toks lankytojų skaičiaus augimas ir uždirbo "Twitter'iui" "sparčiausiai augančių narių bendruomenės" pavadinimą. Zimbio ir Facebook kiek atsiliko nuo Twitter, jos pasižymėjo atitinkamai 240 ir 228 procentų augimu.

Pasirodo, pagal Nielsen, didžiausia amžiaus grupė Twitter nėra studentai ar paaugliai, o suaugusieji nuo 35-49 metų. Ši grupė sudaro beveik 42% tinklapio auditorijos, 3 milijonus unikalių lankytojų. Twitter taip pat dažnai lankoma iš darbo, pažymi Michelle McGiboney, 62% unikalių lankytojų aplankė Twitter.com iš darbo, palyginti su 35% lankytojų iš namų.

Žinoma, lankytojų statistika Twitter.com remiantis tik tradicine interneto naršyklės statistika neatskleidžia viso vaizdo, nes paslauga taip pat prieinama iš naudojantis darbalaukio taikymais ir mobiliuoju internetu bei SMS. Pavyzdžiui, Sausio mėnesį mobiliojo interneto Twitter aplankė 735,000 unikalių lankytojų. Pranešime dar pateikiama ir SMS statistika įvertinant lankytojus iš AT & T ir Verizon operatorių. Twitter turėjo 812.000 unikalių vartotojų, siunčiančių ir gaunančių tekstinius pranešimus per paskutinį 2008 m. ketvirtį.

Apibendrinant sakoma, jog verta pastebėti, kad duomenys yra ištraukti iš Nielsen NetView (U.S. Namai ir darbas), todėl jie neapibūdina visumos - jie tik suteikia mums fotografiją kas ten vyksta. Be to teigiama, jog greičiausiai pasitvirtina nuojauta, kad Twitter netapo (na bent jau kol kas) didžiausio susidomėjimo objektu tarp paauglių.

Wednesday, March 18, 2009

Nokia domisi notebook'ų rinka

Taip vadinamųjų notebook'ų rinkoje gali pasirodyti dar vienas dalyvis. Pasak mokslinių tyrimų įmonės DisplaySearch, Nokia rimtai svarsto galimybes žengti į šią rinką. Analitikas John Jacobs savo dienoraštyje cituoja generalinį Nokia direktorių Olli-Pekka Kallasvuo, kuris interviu su Suomijos nacionaliniu transliuotoju YLE, sakė, jog bendrovė labai aktyviai žiūri į tokią galimybę.

Kallasvuo teigimu, galima įžvelgti tam tikrą konvergenciją tarp mobiliojo telefono ir kompiuterio. Šiandien yra milijonai žmonių, kurie pirmą kartą išbando internetą mobiliajame telefone ir tai yra geras rodiklis. Dienoraštyje, Jacobs sutinka su Kallasvuo, kad galima įžvelgti suartėjimą tarp šių diviejų prietaisų. Tačiau Jacobs teigimu, mobiliųjų telefonų kompanijai nebus lengva įžengti į notebook'ų rinką. Tam gali būti keletas priežasčių, jau nusistovėjusiu konkurencija tarp esamų PC gamintojų ir gana plataus skirtumas tarp komponentų, kurie naudojami mobiliųjų telefonų gamybai ir kompiuterių gamybai. Mobilieji telefonai paprastai neturi aušinimo sprendimų, ventiliatorių, kietųjų diskų ar optinių įrenginių, o tai reiškia, kad net gerai žinoms bendrovė, tokia kaip Nokia, gali praleisti daug laiko ir įdėti daug pastangų deryboms užmezgant santykius su reikiamų dalių tiekėjais.

Gal būt šis Nokia ketinimas gali sietis su kiek sumažėjusiais išmaniųjų telefonų pardavimais. Jacobs nuomone, šioje vietoje stiprų vaidmenį atliko iPhone pasirodymas. Nokia atstovas patvirtino, jog notebook'ų rinka aktyviai domimasi, tačiau detalesni planai nebuvo atskleisti.

Tuesday, March 17, 2009

Didėjančios išlaidos socialinei žiniasklaidai

Kaip tikriausiai galima pastebėti ekonominio sunkmečio laikotarpiu biudžetai yra mažinami, taip pat mažėja ir darbo vietų skaičius, iš tų kurie lieka dirbti tikimasi daugiau už tą patį ar mažesnį atlygį. Pasak readwriteweb, kiek keista tokiomis sąlygomis girdėti apie didesnį pinigų išleidimą daugiau ar mažiau naujiems dalykams, tokiems kaip socialinė žiniasklaida (angl. "social media").

Readwriteweb pasakoja apie nauja Forrester Research tyrimą, kuriame sakoma, jog 145 pasaulio interaktyviosios rinkodaros (tiek B2B ir B2C) įmonėse turinčiose daugiau kaip 250 darbuotojų, socialine žiniasklaida kaip rinkodaros įrankiu naudojamasi vis daugiau. Be to, Forrester pranešimu, per 50% rinkodaros specialistų sakė, kad bus didinamos jų išlaidos socialinės žiniasklaidos srityje artimiausiais mėnesiais.

Iš dalies šios išlaidos gali didėti, dėl palyginti mažų išlaidų socialinės žiniasklaidos priemonėms. Lyginant su didelėmis išlaidomis, tokiomis kaip reklama, socialinė žiniasklaida reikalauja mažiau investicijų. Taip pat dėl gana naujos ir dažnai eksperimentinės prigimties, rinkodaros specialistai dažnai nebūna tiksliai apsisprendę, kokią sumą skirs šiai sričiai.

Remiantis readwriteweb, 53% rinkodaros specialistų mano, jog padidins savo išlaidas socialinės žiniasklaidos iniciatyvoms per ateinančius šešis mėnesius. Kiti 42% tikisi, kad jų investicijos išliks tokios pačios. Tai logiška, nes beveik visi apklaustieji jau naudoja tam tikros formos socialinės žiniasklaidos priemones, tiek dienoraščius (angl. blog), socialinių tinklų svetaines, arba vartotojo sukurtą turinį.

Tame pačiame straipsnyje pasakojma, jog iš dalies specialistai, kurie vis dar finansuoja socialinės žiniasklaidos projektus tik eksperimentiniais tisklais, ateityje šias iniciatyvas gali įgyvendinti ant nelabai stabilaus pagrindo. Be dėmesio išmatuojamoms charakteristikoms, gali būti sunku pateisinti papildomas investicijas ateityje. Taip pat reikėtų turėti omenyje, kad socialinės žiniasklaidos pastangos turėtų būti analizuojamos ir tokiais aspektais kaip, pavyzdžiui, klientų informuotumas ir aktyvumas, domėjimasis ir ketinimas įsigyti per registraciją ir / arba klausimus. Šios charakteristikos gali būti svarbesnės nei, pavyzdžiui, tradicinis puslapio peržiūros skaičius.

Ilgalaikėje perspektyvoje sėkminga įmonės veikla socialinės žiniasklaidos srityje gali priklausyti nuo šiam darbui paskirto specialisto, socialinės žiniasklaidos stratego, bendruomenės vadovo.

Friday, March 13, 2009

Google įpročiais paremta reklama

Google paskelbė, kad leis naršantiems internete nuspręsti, kokius skelbimus norite matyti, naršydami, tam bus galima sukurti savo interesų profilį. Naujoji Google skelbimų sistema leis patiems sudaryti savo pomėgių sąrašą arba bus galima laukti, kol šį sąrašą automatiškai sudarys pati Google remdamasi naršymo internete pomėgiais, istorija. Sakoma, jog numatyti ir šios skelbimų filtracijos atsisakymo būdai.

Google, aišku, padarė didelį žingsnį, kai padarė skelbimus susijusius su interneto puslapio turiniu. Dabar žengiama dar toliau ir skelbimai dar bus priklausomi ir nuo pomėgių, interesų. Teoriškai skelbimai turėtų tapti dar labiau atitinkantys tai kas įdomiausias tinklalapio lankytojui. Tokiu būdu turėtų būti uždirbama daugiau pinigų Google ir jų partneriams.

Siekdama stebėti veiklą internete Google kompiuteryje įrašys pastovų taip vadinamą "cookie", Google teigimu, jie tai daro pačius skaidriausiu būdu. Vartotojams paliekama galimybė kontroliuoti savo nustatymus arba visai atsisakyti šios paslaugos. Yra netgi sukurtas specialus įskiepis visoms žinomiausioms naršyklėms.

The New York Times teigimu, tai gali būti svarbus pasikeitimas Google reklamos sistemoje. Reklama taps priklausomai nuo interneto vartotojų elgesio, bus remiamasi anksčiau aplankytais puslapiais. Galima pastebėti, jog Google nėra pirmoji kompanija siūlanti nuo elgesio priklausančią reklamą. Yahoo taip pat turi kažką panašaus.

Tikriausiai suprantama, jog tokia sistema negalėjo nesukelti klausimų susijusių ir su tinklalapių lankytojų privatumu, saugumu. U.S saugumo specialistai bei valdžios atstovai ilgai diskutavo šiuo klausimu. U.S. Federal Trade Commission paskelbė pranešimą su rekomendacijomis http://ftc.gov/os/2009/02/P085400behavadreport.pdf

Turint mintyje informacijos apimtis, kurias Google jau žino apie interneto tinklalapių lankytojus, dar vienas informacijos rinkimo būdas, priemonė gali versti kiek sunerimti dėl tokio didelio informacijos kiekio atsiradimo vienose rankose.

Thursday, March 12, 2009

Nebrangus Nokia 5030 XpressRadio

Nokia taikydama į pigesnę rinką pristatė mobilųjį telefoną masiniam vartotojui. Tai Nokia 5030 XpressRadio, sakoma, jog jis ne tik pigus bet ir turi puikią vidinę FM radijo anteną. FM radijo galima klausytis neprijungiant ausinių, antenos funkcijai atlikti. Telefonas turi dedikuotus mygtukus radijos bei muzikos klausymui ir priklauso XpressMusic serijai. Su Nokia 5030 muzikos galima klausytis iki 24 valandų. Pokalbio laikas gali būti iki 10 valandų. Taip pat yra įmontuotas kaip sakoma Nokia pranešime, galingas garsiakalbis. Tikikimasi, jog telefonas prekyboje turėtų pasirodyti antrąjį 2009 metų ketvirtį. Dabar pranešama, jog kaina turėtų būti apie 40 EUR, prie kainos dar greičiausiai reikėtų priskaičiuoti įvairius mokesčius.
Trumpai dar techninių duomenų:
  • Ryšys: EGSM 900/1800, GSM 850/1900
  • Vartotojo sąsaja: Series 30
  • Išmatavimai: 108 x 45 x 15 mm
  • Svoris: 82 g
    Ekranas: 1.8 colių TFT (128 x 160 pixels), 65000 spalvų
  • Pokalbio laikas: iki 10 valandų
  • Budėjimo režimas: iki 525 valandų

Wednesday, March 11, 2009

Kovo 11 - oji Kaune






Keletas vaizdų iš iškilmingo Kovo 11 - osios minėjimo Kaune. Vyčio Kryžiaus ordino vėliavos pakėlimo ceremonija, brigados generolo Jono Žemaičio paminklo atidengimo ceremonija, gėlių padėjimas Vytauto Didžiojo karo muziejaus sodelyje.

Laikrodis - mobilusis telefonas

Hyundai Mobile pristatė mobilaus telefono laikrodžio pavidalu sprendimą. Kaip sako Hyundai Mobile, šį telefoną (MB-910) jau galima įsigyti kaip kuriuose Europos regijonuose. Jungtinę Karalystę turėtų pasiekti antrame šių metų ketvirtyje.

MB-910 laikrodis telefonas sveria tik 58 gramus, tai leidžia kalbėti iki trijų valandų budėjimo režimas iki 70 valandų. Su "Bluetooth" laisvų rankų įranga esančia pakuotėje MB-910 leidžia vartotojams kalbėti "hands-free". Aprašyme matyti, jog su šiuo įrenginiu galima ir sms žinutes rašyti. Hyundai Mobile UK tikisi, jog MB-910 kaina bus apie £ 200.

Pasak Hyundai Mobile UK direktoriaus, Roland Prinz, the Hyundai MB-910 laikrodžio stiliaus mobilusis skirtas vartotojams, kuriems reikia naujausių technologijų už prieinamą kainą.

Truputis techninių duomenų:
* Ryšys: 900/1800/1900 MHz
* Ekranas: Type TFT Touch Display
* Rezoliucija 132 x 176 Pixel
* Ekrano spalvos 65.000 Colors
* Naršyklė: WAP 2.0
* Jungtys: Bluetooth® 2.0 / USB Data Cable
* Susirašinėjimas: MMS / SMS
* Melodijos: 64 Polyphonic
* Baterija : 400 mAh
* Pokalbio laikas: iki * 3 h
* Budėjimo laikas: iki * 70 h
* Išmatavimai: 58 x 44 x 16 mm
* Svoris : 58g (Su standartine baterija)

šaltinis: Slasphone

Tuesday, March 10, 2009

Socialiniai tinklai ir el. paštas

Nielsen Online tyrimų organizacija, kuri stebi laiką, praleistą internete įvairiuose tinklalapiuose, išleido pranešimą, jame sakoma, kad per 2008 metus interneto vartotojai daugiau laiko praleido socialinių tinklų svetainėse ir "blog'uose" nei asmeniniame el. pašte. Sakoma, jog tai nėra šokiruojanti išvada, tačiau gana svarbus taškas interneto istorijoje.

Jaunimo stebėtojai teigia, kad jauniems žmonėms, elektroninis paštas, yra daugiau kaip priemonė bendrauti formaliose situacijose su vyresniais žmonėmis, o socialiniai tinklai ir SMS yra būdas bendrauti tarp bendraamžių. Nielsen dar pastebi, kad didesnis "Facebook lankomumo augimas pastebėtas tarp vyresnio amžiaus žmonių nei jaunimo. Pavyzdžiui, pranešime sakoma, jog nuo 2007 m. gruodžio mėn iki 2008 metų gruodžio, Facebook turėjo du kartus daugiau 50-64 metų lankytojų (13,6 mln), lyginant su iki 18 metų lankytojais (7,3 mln.).

Būtų galima pastebėti, jog socialinių tinklų interneto puslapiuose kol kas praktiškai nėra galimybių informacijos archyvavimui ar perkėlimui į kitą vietą. Tokios galimybės yra daugelyje el. pašto aplinkų. Nielsen pranešime sakoma, jog rumpo laikotarpio atkarpoje žmonių nejaudina šie klausimai, taigi įdomu ar panaši tendencija išliktų ir ilgesnio laikotarpio atkarpoje.

Daugiau apie "social media" galima pasiskaityti: http://www.danah.org/papers/talks/MSRTechFest2009.html

Monday, March 09, 2009

Vidaus patalpų informacija ir reklama mobiliuosiuose įrenginiuose

Nokia viename Helsinkio prekybos centre (Kamppi prekybos centras Helsinkyje, Suomijoje) pradeda testuoti gana naują informacijos prekybos centro lankytojams teikimo formą. Bendradarbiaudama su Kamppi Center Investments Oy (EFM Suomi Oy) Nokia sieks ištirti vartotojų reakciją į patalpų rodymo ir informacijos teikimo tarnybą, skirtą prekybos centro prekiautojų akcijoms skelbti ir panašiai informacijai. Ši informacija bus pasiekiama per mobiliojo prietaiso interneto naršyklę.

Kamppi patalpų mobiliojo ryšio paslaugos šiuo metu apima informaciją apie prekybos centrą (žemėlapis), kur galima rasti konkrečios parduotuvės ar restorano vietą, taip pat atitinkamų parduotuvių informaciją, kaip antai darbo valandos, nuolaidos. Ši naują informacijos paslauga startavo kartu su pavasariniu prekybos centro reklamavimu. Tai dar vienas būdas kaip prekybininkai gali pasiekti potencialius klientus. Sakoma, jog besinaudojantiems mobiliąja informacijos paslauga bus teikiami specialūs pasiūlymai.

Naudodamas šią bandomąją versiją Nokia tyrimų centras siekia pristatyti lengvai ir paprastai naudojamas paslaugas susijusias su patalpų vietos nustatymu. Paslaugos prieinamos pirkėjams su žiniatinklio naršykle mobiliajame prietaise. Sujungiant informaciją apie buvimo vietą su akcijomis Kamppi parduotuvėse siekiama pateikti mobiliųjų pasiūlymų pirkėjams. Vėliau šiais metais planuojama pateikti labiau vartotojams pritaikytą informaciją.

Windows 7 bus galima išjungti IE8 naršyklę

Microsoft Windows 7 kūrimo komanda vakar patvirtino, kad vartotojai galės pašalinti Internet Explorer 8 bei dar keletą kitų "Microsoft" programų, iš Windows 7.

Readwriteweb teigimu, tai gana svarbus žingsnis, kuris gali sietis su ankščiau pasirodžiusiomis kalbomis apie tam tikrų taikomųjų programų susiejimą su Windows. Taip pat tai gali sietis ir su anksčiau pasirodžiusiais antimonopoliniais pastebėjimais.

Microsoft atstovas patvirtino, jog kaip jie sako, bus ir daugiau programų, kurias vartotojai galės išjungti. Vėliau buvo patikslintas sąrašiukas programų, kurias galima išjungti:
Windows Media Player
Windows Media Center
Windows DVD Maker
Internet Explorer 8
Windows Search
Handwriting Recognition (through the Tablet PC Components option)
Windows Gadget Platform
Fax and Scan
XPS Viewer and Services (including the Virtual Print Driver)

Svarbu pastebėti, kad nors šias programas galima išjungti, tai reiškia, kad jų operacinė sistema "ne paleižia", tačiau failai lieka kietajame diske. Programas galima paprastai įjungti atgal nenaudojant instaliacinės laikmenos. Galimybė įjungti ir išjungti programas yra aktyvi tiek instaliacijos metu, tiek po jos.

Wednesday, March 04, 2009

Mobiliųjų telefonų pardavimai 2008 metais

Mobiliųjų telefonų pardavimai 2008 m. rodė 6% augimą visame pasaulyje, nors ekonominis sulėtėjimas turėjo įtakos pardavimų sumažėjimui 4,6% per ketvirtąjį ketvirtį, teigia tyrimų įmonė Gartner Inc.

Pranešime sakoma, jog visi penki didieji mobiliųjų telefonų pardavėjai jautė pardavimų sumažėjimą ketvirtame metų ketvirtyje. Per visus 2008 m., buvo parduota 1,22 mlrd. mobiliųjų telefonų tai yra, 6% daugiau nei 2007 metais. Tačiau ketvirtąjį ketvirtį buvo parduota 314,7 milijono mobiliųjų telefonų ir tai rodo 4,6% sumažėją.
Gartner analitikės teigimu, mobiliųjų telefonų pardavimų kilimas viso pasaulio mastu galėtų prasidėti 2010 metais.

Per visus 2008 metus Nokia pardavė mobiliųjų telefonų už 472,3 milijono tai beveik 38% rinkos. Samsung antrasis 199,1 milijono eurų, arba 16,3% rinkos. Motorola trečioje vietoje su 106,5 mln, 8,7%. LG ketvirtoje - su 102,5 mln, 8,4% rinkos dalimi. Sony Ericsson penktoje vietoje su 93,4 milijonų eurų, 7,6%. Visi kiti pardavėjai pardavė 248 mln. arba 20% rinkos.

Tuesday, March 03, 2009

Asus dviejų ekranų nešiojamasis

Pirmadienį Asus pristatė nešiojamo kompiuterio be įprastos klaviatūros prototipą. Kompiuteris turi du lietimui jautrius ekranus, vienas iš jų gali būti naudojamas kaip klaviatūra.

Du lietimui jautrūs ekranai praplečia kompiuterio panaudojimo galimybes. Pasak Asus, įrenginys gali būti naudojamas kaip įprastas nešiojamasis kompiuteris, įrenginys elektroninėms knygoms skaityti, arba kaip multimedijos centras.

Prototipas bus pristatytas CeBIT parodos metu, kuri vyks šią savaitę Hanoveryje, Vokietijoje.

Asus teigimu, vienas kompiuterio ekranas gali tapti programinės įrangos pagrindu veikiančia virtualia klaviatūra duomenų įvedimui, o kitas gali būti naudojamas kaip ekranas. Išjungus virtualią klaviatūrą, nešiojamas kompiuteris gali būti paverstas į elektroninę knyga, kuri gali būti laikoma kaip įprasta knygą, puslapiai gali būti vežami lietimu ar gestais. Du ekranai gali paversti kompiuterį ir į daugialypės terpės pramogų centrą plačiu ekranu.

Vartotojams suteikiama gana daug galimybių prisitaikyti "laptop'ą" pagal savo darbo įpročius, pavyzdžiui, pareguliuoti virtualios klaviatūros dydį. Sakoma, jog kompiuteryje bus realizuotas ir ranka rašyto teksto atpažinimas.

Šio kompiuterio prototipas rengiamas vartotojų iš viso pasaulio pagalba. Svetainėje WePC.com, vartotojai kviečiami išsakyti savo nuomonę. Projektą inicijavo Intel ir Asus. Prototipo koncepcija yra dar "nebaigta".

Remiantis The New York Times ši prototipo idėja nėra labai nauja. "One Laptop Per Child" pernai paskelbė planus dėl panašaus nešiojamojo, kuris turėtų programinės įrangos pagrindu veikiantį lietimui jautrų ekraną-klaviatūrą bei du lietimui jautrius ekranus.

Thursday, February 26, 2009

Mobilusis ir stacionarusis internetas

Naršymas internete mobiliuoju telefonu gali būti ne toks jau labai skirtingas nuo naršymo kompiuteriu, turint mintyje kaip keičiasi mobilieji telefonai ir jų galimybės.
ComScore išleido tyrimo ataskaitą apie besinaudojančiuosius mobiliuoju internetu bei internetu iš kompiuterio. Apibendrintai sakoma, jog mobilusis internetas labiau pramogoms, o stacionarus (PC) viskam kitam.

Iš vienos pusės, jei didžiąją dienos dalį praleidi prie kompiuterio su internetu, tai tokiu būdu greičiausiai ir randi visą reikiamą informaciją. Tyrimas paneigė, jog aktyviausiai besinaudojantys kompiuteriu su internetu yra tie patys žmonės, kurie aktyviausiai naudojasi ir mobiliu internetu.

Tyrimas atskleidė, jog 15,2 procentų ne taip aktyviai besinaudojančių kompiuteriu su internetu jungdavosi prie interneto savo mobiliuoju įrenginiu bent kartą per savaitę. Aktyviai besinaudojančių kompiuteriu su internetu šis procentas 11,7. Aktyvieji kompiuterinio interneto vartotojai (20 procentų apklaustųjų) apibrėžta kaip tie, kurie peržiūri 6701 interneto puslapių vidutiniškai per mėnesį. Ne tokie aktyvūs kompiuterinio interneto vartotojai (apie 50 procentų apklaustųjų) apibrėžta kaip tie, kurie peržiūri vidutiniškai 1104 interneto puslapių per mėnesį. Likusieji buvo klasifikuojami kaip vidutiniai vartotojai.

Tyrimas nustatė, kad labiausiai tikėtini mobiliojo interneto vartotojai vyrai (58 procentai) 18-44 metų amžiaus. "Sunkieji" mobiliojo interneto vartotojai taip pat rodo aukštą domėjimąsi interneto svetainėmis, kurios pateikia regioninę informaciją, pramogų ir sporto informaciją ar pan..

Priešingai, "lengvieji" mobiliojo interneto vartotojai yra "sunkesni" kompiuterinio interneto vartotojai. Jie dažniausiai lankosi interneto puslapiuose, kurie apima mokslo, žiniasklaidos, kelionių, verslo/finansų turinį. Galima pastebėti, jog tokio pobūdžio informaciją gali būti sunku suvokti, skaityti ar įsigilinti, pavyzdžiui, kur nors einant.

Bendrai pastebima, jog mobilaus interneto naudojimas auga. ComScore teigimu, 2008 m. spalio mėn. 42 milijonai žmonių naudojo savo mobiliuosius įrenginius, siekdami gauti naujienų ir informacijos interneto interneto puslapiuose, tai 57 procentais daugiau lyginant su 2007 m. spalio mėn..
Tyrimo ataskaitoje dar sakoma, jog mobilieji įrenginiai ne visada patogūs informacijos paieškoms, lyginant su stacionariais įrenginiais.

Canon veidus aptinkantis spausdintuvas

Šį kartą apie gana įdomų nuotraukų spausdintuvą. Canon pristatė naują kompaktišką greitam nuotraukų spausdinimui skirtą įrenginiuką. Selphy CP780 modelis atrodo labai panašiai kaip jo pirmtakas CP760, teigiama, jog spausdinimo kokybė bus geresnė.
Naujasis spausdintuvas turėtų pasirodyti kovo mėnesį. Įdomiausias dalykas galėtų būti tai, jog Canon teigimu Selphy CP780 turėtų ypatingai kokybiškai spausdinti nuotraukas, kur aiškiai matomas žmogaus veidas. Tai bus pasiekiama naujos technologijos dėka, kuri aptinka veidą ir pataiso toje vietoje spalvų tonus. Panašu, jog jau ir kaip kurie spausdintuvai galės aptikti veidus nuotraukoje, ne tik foto aparatai.
Tikram mobilumui, Selphy CP780 galės būti naudojamas ir su baterija kaip energijos šaltiniu.

Tuesday, February 24, 2009

Naujasis Nokia N86

Gal jau ir ne pati naujausia žinia. Šiek tiek informacijos apie Barselonoje pristatytą Nokia N86. Telefone įmontuota Carl Zeiss kamera galinti užfiksuoti net 8 megapixel nuotraukas. Sakoma, jog kamera optimizuota darbui tiek šviesioje, tiek tamsioje aplinkoje. Taip turėtų vienodai kokybiškai fotografuoti bei filmuoti. Prekyboje naujoji nokia turėtų pasirodyti antrame 2009 metų ketvirtyje. Pradžioje buvo paskelbta orientacinė kaina 375 eurai. Kiek vėliau internete pasirodė žinių, jog kaina gali siekti 625 Eurus. Praktiškai vos ne dvigubai daugiau.

Galima paminėti keletą N86 techninių charakteristikų. Fotografuojant bus naudojama dviguba LED blykstė. Telefome yra 8GB vidinės atminties, praplėtimui gali būti naudojama
microSD kortelė. Prietaiso ekranas 2.6 colių OLED su braižymui atsparesniu stiklu. Taip pat yra A-GPS, 3.5 mm ausinių lizdas, FM radijas, TV-out. Naudojama Symbian S60 operacinė sistema. telefone taip pat yra WiFi, Bluetooth, HSDPA.
Klausantis muzikos baterija turėtų gyvuoti iki 25 valandų. Video peržiūroms baterijos turėtų pakakti iki 7 valandų.

Žemiau Nokia N86 paveiksliukas:

Žemiau telefoną pristatantis trumpas filmukas:





Reklaminis video:



Thursday, February 19, 2009

Nokia 8208


Vakar Nokia pristatė 8208 telefono modelį skirtą ne JAV rinkoms. Telefonas turi dvigubą, išstumiamą klaviatūrą bei daugybę kitų pramogoms pritaikytų funkcijų, pavyzdžiui, mp3 grotuvas, 3 megapixel kamera. Muzikos klausymuisi skirti specialūs mygtukai, nepertraukiamai jos galima klausytis iki 20 val.
Duomenų saugojimui galima naudoti net 16 GB atminties kortelę. Tokio dydžio laikmenoje galima sutalpinti apytiksliai 4000 mp3 formato muzikos įrašų.
Kontaktų sąraše esantiems vardams galima priskirti nuotraukas ir matyti jas, kai skambina, toks kontaktas, kuriam priskirta nuotrauka (tikriausiai nėra labai negirdėta savybė). Telefonu taip pat galima naudotis ir sparčiu 3G ryšiu. Taigi naršymas internete neturėtų būti labai kankinantis :). Daugiau techninių charakteristikų:
  • 150MB vidinė atmintis
  • 16GB microSD atminties kortelių palaikymas
  • Lengvas muzikos grotuvo valdymas su specialiais mygtukais
  • 3.0 MP kamera su blykste, 6X skaitmeninis priartinimas ir video įrašymas
  • GPS (dar priklausomai nuo rinkos)
  • FM Radijas
  • 2000 kontaktų telefonų knygą, 500 SMS atmintis
  • CDMA 800MHz/1900MHz/EVDO
  • Išmatavimai: 101mm x 45.2mm x 15.9mm
  • Svoris: 126.3 g
  • Baterijos budėjimo laikas: iki 11 dienų
  • Pokalbio laikas: iki 4 valandų
  • Muzikos klausymasis: iki 20 valandų
  • Ekranas:2.2″QVGA 240×320, 16 millijonų spalvų
  • Bluetooth 2.0 + EDR
  • Micro USB 2.0, hi-speed
  • 3.5 mm ausinių jugtis
Tikslesnių ir daugiau duomenų galima rasti Nokia tinklalapyje. Tikimasi, jog prekyboje Nokia 8208 turėtų pasirodyti pirmame 2009 metų ketvirtyje.

Wednesday, February 18, 2009

Mobile World Congress Barcelona 2009

Vasario 16 - 19 dienomis, Barselonoje vyksta „Mobile World Congress Barcelona 2009“ mobiliųjų technologijų paroda. Šis kasmet vykstantis renginys sutraukia tūkstančius lankytojų, trokštančių sužinoti visas svarbiausias mobiliojo pasaulio naujienas.

„Mobile World Congress 2007“ parodą aplankė 55 000 lankytojų, 2008 metais paroda persikėlė į Fira de Barcelona parodų rūmus, esančius miesto centre. Šiais metais parodoje dalyvauja visi didieji mobiliosios pramonės gamintojai. Tikimasi, jog parodos metu bus pristatytas ne vienas naujas mobilusis telefonas ar kokia kita naujovė susijusi su mobiliaisiais įrenginiais.

Pavyzdžiui, šiandien parodoje "LG Electronics ", pasaulinė mobiliųjų komunikacijų technologijų ir dizaino lyderė pristatė ekologišką mobilųjį telefoną naudojantį saulės energiją.

Telefono saulės energijos sistema yra įtaisyta ant baterijos dangtelio, taip siekiama patogiai išnaudoti saulės energiją. Atsukus telefoną baterijos dangtelių į saulės šviesą generuojama reikiama energija. Sakoma, jog taip palaikius įrenginį dešimt minučių, gaunamas energijos kiekis, kurio užtenka trijų minučių trukmės skambučiui. Na gal ir nėra labai jau įspūdingas rezultatas, tačiau tai gali būti puikia išeitimi, kai reikia pakrauti tuščią bateriją bet nėra elektros šaltinio. Palaikius telefoną saulėje ilgiau sugeneruojamas didesnis energijos kiekis.

LG planuoja pradėti prekybą šiuo ekologišku telefonu Europos rinkoje šių metų pabaigoje.


Dar vienas šios dienos pristatymas, F-Secure paskelbė, apie naują "F-Secure Mobile Security" versiją, kuri turėtų pasirodyti S60 5th platformoms jau šį mėnesį.
Arnoud de Vaal teigimu, žmonės saugo savo asmeninę informaciją, pavyzdžiui, paveikslėlius, banko rekvizitus, el-paštą, verslo kontaktus ir kitą vertingą, konfidencialią informaciją savo telefonuose, todėl svarbu tinkamai apsaugoti šiuos įrenginius.

"F-Secure Mobile Security" turi realaus laiko antivirusinę apsaugą, ugniasienę, "antispyware" bei dar keletą kitų funkcijų skirtų S60 5th ir 3rd Edition išmaniesiems telefonams.

Kiek vėliau, šį pavasarį, programa taip pat bus prieinama ir Windows Mobile platformoms.

Renginio tinklalapyje galima rasti daugiau išsamios informacijos apie pristatomas naujoves: http://www.mobileworldcongress.com

Tuesday, February 10, 2009

Nokia 5630 XpressMusic

Kalbant toliau apie Nokia naujienas, šiandien buvo pristatytas 5630 XpressMusic modelis.
Šis telefonas apibūdinamas kaip labai plonas - tik 12 milimetrų.
5630 XpressMusic įmontuota 3.2 megapixel kamera, muzikos grotuvui skirti mygtukai, FM radijas, 3.5 milimetrų jungtis ausinėms bei 4GB atminties kortelė.
Muzikos grotuvą galima valdyti balsu, turėtų pradėti groti ištarus reikiamą atlikėjo vardą ar dainos pavadinimą.
Telefono darbastalyje kontaktams skirtoje srityje numatyta greita prieiga prie dvidešimties kontaktų (draugai ar verslo kontaktai) pateikiant visą bendravimo istoriją (elektroniniai laiškai, žinutės ir pan..).
Darbastalio apačioje esanti nuorodų sritis leidžia greitai atverti dažnai naudojamas aplikacijas (muzika, radijas, nuotraukos ir pan..).
Prekyboje telefonas turėtų pasirodyti antrame metų ketvirtyje.

Monday, February 09, 2009

Gandai apie Nokia E75 pasirodymą

Grįžtam po kiek netikėtai ilgiau užtrukusių žiemos atostogų :).

Technologijų naujienų tinklalapiuose galima rasti informacijos apie naujus Nokia gaminius. Pasirodė naujienų apie Nokia E75. Pirmoji informacija apie šį telefoną paskelbta dar praėjusiais metais. Pasak slashphone ir expansys.com tinklalapių, telefonu turėtų būti pradėta prekiauti kovo 13 dieną. Naujasis Nokia aparatas turės pilną QWERTY tipo išstumiamą į šoną klaviatūrą bei turėtų kainuoti apie 575 JAV dolerių. Tikriausiai galima sakyti, kad kol neišstumta į šoną telefono klaviatūra, jis atrodo gana panašus į Nokia E51.
Galima paminėti ir svarbiasnių savybių sąrašiuką, pilną informaciją galima rasti Nokia tinklalapyje.
  • Operacinė sistema Series 60
  • GSM/GPRS Quad-Band 850/900/1800/1900MHz
  • WCDMA: 900/2100 (Dual-Band)
  • HSDPA (3.6Mbps)
  • Bluetooth (Stereo)
  • Kamera 3.2 mega-pixel su LED Flash
  • 30fps Video Įrašymas (QVGA)
  • FM Stereo Radijas
  • Atminties kortelė microSDHC
  • Pokalbio trukmė: 630 minučių
  • Budėjimo režimas: 408 valandų
  • Ekranas: 320 x 240 pixels
  • microUSB Jungtis
  • Wi-Fi (IEEE 802.11g)
  • AGPS
  • Nokia Maps
  • Galimybė peržiūrėti Word, Excel & PowerPoint dokumentus
  • PDF Document peržiūrėjimas
  • ZIP Failų tvarkyklė.

Saturday, December 20, 2008

Google Maps Symbianui

Atsinaujino Google Maps (v2.3.0.9) programa skirta mobiliesiems įrenginiams.

Šioje versijoje pridėtas automobilių srautų stebėjimas realiu laiku, galima suplanuoti detalų maršrutą ir galima pasirinkti žiūrėti žemėlapį ar satelito nuotraukas. Taip pat pridėtos ir aplinkos nuotraukos.

"My location" dėka nereikia suvedinėti adreso, kur randasi žmogus. Vieta nustatoma naudojant bokštus, kurie persiunčia signalą, kai skambiname telefonu, siunčiame sms žinutę ar pan. Gali kilti klausimas, kiek tikslus toks buvimo vietos nustatymas.

Galėtų būti vienas iš variantų telefonams naudojantiems Symbian operacinę sistemą, bet neturintiems GPS palaikymo. Pasinaudojus žemiau esančia nuoroda, galima rasti visą sąrašą telefonų, kurie gali naudoti šią programą.

Žemiau filmukas (anglų kalba) paaiškinantis, kaip veikia vietos nustatymas naudojant Google Maps.



Plačiau apie Google Maps mobiliesiems:
http://www.google.com/mobile/default/maps.html

Tuesday, December 16, 2008

Mobili Wikipedia

Vis populiarėjant įvairiems mobiliesiems įrenginiams bei tuo pačiu mobiliajam internetui, galima pasidžiaugti, jog pranešta apie oficialią enciklopedijos Wikipedia mobiliąją versiją: mobile.wikipedia.com. Nepaslaptis, jog Wikipedia yra vienas iš populiariausių interneto puslapių ir iki šiol dar neturėjo oficialios mobiliosios versijos. Įvairios kompanijos yra išleidusios savo aplikacijas skirtas naudotis Wikipedia, tokias kaip Wikipanion iPhone app.

Mobilioji puslapio versija yra kiek "apkarpyta". Informacijos vaizdavimas orgnizuojamas taip, jog nekiltų didesnių nesklandumų naudojantis lėtesniu ryšiu. Puslapiuose pateikiama informacija išskaidoma į puslapius (puslapiavimas). Tiesa, dėl puslapiavimo gali kiek pailgėti reikiamos informacijos paieškos, tiesiog gali tekti perversti daugiau puslapių.

Internete taip pat sklaido gandai ir apie "Spoken Wikipedia", kol kas ši funkcija yra neaktyvi. Spėjama, jog ateityje bus galima pasiklausyti garso įrašų atitinkančių enciklopedijos tekstinius įrašus. Dar neatskleidžiama, kokiu būdu bus kuriami garso įrašai.

Monday, December 08, 2008

Sms žinutės ir toliau populiarios

Symbian-freak šiandien pasakoja apie Portio Research išleistą tyrimo ataskaitą supažindinančią su vis augančiu sms populiarėjimu pasauliniu mastu. Ataskaitoje sakoma, jog sms kaip bendravimo kanalas, priemonė ir toliau lieka bei bus artimiausiu metu plačiai naudojama. Tai turėtų likti vienu pelningiausių šaltinių mobilaus ryšio paslaugas teikiančioms bendrovėms.

Pasak Symbian-freak, susirašinėjimas mobiliaisiais telefonais per 2008 metus sugeneravo 130 bilijonų JAV dolerių viso pasaulio mastu. Sakoma, jog pelnas šioje srityje turėtų viršyti 220 bilijonų iki 2013 metų. Portio Research ataskaitoje pasakojama, jog didžiąją šio pelno dalį sudaro sms žinutes, kurios ir toliau liks dominuojačia susirašinėjimo forma. Tuo tarpu mms yra antra pagal pelningumą (mobilaus ryšio paslaugas teikiantiems operatoriams) ne balso paslauga. Mms niekaip nepavyksta pasivyti sms populiarumo, nors ir buvo prognozuojančių, jog mms bus antroji sms.

Aišku, mobiliųjų paslaugų naudojimui, plėtrai ir populiarumui didelės įtakos turi ir regioniniai ypatumai, skirtumai. Pavyzdžiui, amerikiečiai pastaruoju metu išsiunčia dvigubai daugiau sms pranešimų nei europiečiai vidutiniškai kiekvieną mėnesį. Didžiųjų metų švenčių laikotarpis greičiausiai taip pat pasižymės aktyviu tekstinių pranešimų siuntimu. O pasak tos pačios ataskaitos, Japonijoje mobilusis el. paštas naudojamas daugiau nei sms pranešimai.

Thursday, December 04, 2008

Tinklaraščių informacija The New York Times puslapyje

Interneto pasaulis tampa patikima terpe informacijos paieškoms. Vienas iš faktų prisidedančių prie šio teiginio patvirtinimo yra tai, jog The New York Times atsiveria trečiųjų šalių informacijai (angl. third-party). Šių šaltinių informacija papildys pagrindinį NYT puslapį, bent jau taip teigia readwriteweb. Galima sakyti, jog ieškoma būdų kaip išlaikyti savo skaitytojus.

Šiuo atveju papildomas trečiųjų šalių turinys bus atrinktas Blogrunner (Blogrunner news aggregator - įrankis, kuri kompanija Times įsigijo 2005 metais) pagalba.
Tokio žiniasklaidos atstovo žingsnis gali pasirodyti kaip santykinai nereikšmingas tiems žmonėms, kurie taip sakant "gyvena internete", tačiau tradicinės žiniasklaidos kompanijoms šis žingsnis reikia manyti yra gana sunkus. Pasak The New York Times Company atstovo, pasibaigė tie laikai, kai taip pavadintos "turinio" svetainės bijojo dėti nuorodas į kitus puslapius.

Kiek įdomus būdas kaip NYT naudos kitų puslapių turinį. Readwriteweb pasakoja, jog bus dar vienas puslapis, kuris tarnaus kaip titulinio puslapio papildymas, kurį lankytojui aktyvavus bus rodoma ir atrinkta kitų puslapių informacija. Bent jau dabar sakoma, jog tokia aktyvacija galios 24 valandas, po to reikės vėl aktyvuoti. Gal tik pradžioje dar nenorima iškart tituliniame puslapyje vaizduoti trečiųjų šalių puslapių informacijos. Būtų įdomu po kurio laiko pamatyti statistiką, kiek lankytojų pasirenka trečiųjų šalių puslapius kaip informacijos šaltinius.

Tuesday, December 02, 2008

Nokia N97 multimedija įrenginys

Dar truputį naujienų apie mobiliuosius telefonus iš Nokia kompanijos.

Šiandien Barselonoje vykstančiame Nokia World 2008 jau oficialiai pristatytas Nokia N97. Naujasis multimedija įrenginys turi didelį 3,5 colių lietimui jautrų ekraną, integruotą 32 GB atmintį, Qwerty slankiojamą klaviatūrą, WiFi, Bluetooth, GPS, 5 megapikselių Carl Zeiss fotokamera su DVD kokybės vaizdo įrašymo galimybe taip pat 3.5mm ausinių lizdą. Naudojant microSD korteles, atmintį galima išplėsti iki max 48GB. Nokia N97 bus parduodamas už maždaug 550 eurų, arba 693 JAV dolerių pirmąjį 2009 pusmetį.

Nokia pranešime spaudai galima rasti ir detalę telefono specifikaciją. Tiesa, pranešime mobilusis įrenginys vadinamas mobiliuoju kompiuteriu. Iš specifikacijos sąrašo galima paminėti tai, kad įrenginyje naudojama S60 5th Edition, pokalbio laikas 320 min (3G), 400 min (GSM), budėjimo režime 400 hrs (3G), 430 hrs (GSM), muzikos klausymuisi akumuliatoriaus turėtų pakakti 37 valandoms.

Sakoma, jog šis įrenginys pristato buvimo vietos koncepciją (angl. social location). Integruotų A-GPS jutiklių ir elektroninio kompaso dėka Nokia N97 automatiškai "supranta" buvimo vietą. Tokiu būdu stengiamasi palengvinti socialinių tinklų atnaujinimą realaus laiko informacija. Prie visų šių savybių turėtų prisidėti ir didelis lietimui jautrus ekranas. Nokia pranešime sakoma, jog QWERTY tipo klaviatūra patogu rašyti dienoraščio (angl. blog) įrašus, tekstinius pranešimus ir pan. kadangi nesu iš arčiau susipažinęs su šio tipo klaviatūra, sunkoka kažką daugiau ir pridurti šioje vietoje. Belieka laukti N97 pasirodymo prekyboje bei pasiklausyti įrenginį turinčių žmonių atsiliepimų.

Trumpas video apie N97.
http://conversations.nokia.com/home/2008/12/video-some-impr.html