Thursday, April 30, 2009

Adobe: Paieška video medžiagoje

Adobe pranešime apie Flash formato video medžiagos pritaikymą televizijos ekranams kalbama ir apie kitą gana įdomų dalyką - padaryti video lengviau naudojamą. Kaip tai galima suprasti?

Šiai dienai, The New York Times teigimu, praktiškai negalima atlikti paieškos per internete esantį video turinį. Išskyrus atvejus, kai rankiniu būdu įvedami raktiniai žodžiai, tačiau nėra galimybių rasti tam tikrą "klipo" vietą arba greitai persukti iki konkrečios video medžiagos vietos.

Nacionalinės Transliuotojų asociacijos konvencijos metu praeitą savaitę Adobe pristatė šį procesą automatizuojančio įrankio beta versiją. "Adobe Story", šiuo metu yra testavimo stadijoje, išleidimas numatomas kitais metais.

Metaduomenys suporuoti su video medžiaga vartotojams teoriškai turėtų leisti ieškoti, tada peržiūrėti tik tam tikrus skirsnius ar konkrečias vietas, video medžiagoje, kuri prieinama per internetą.

Jei vis tik paaiškės, kad ši technologija veikia, tai paieška flash pagrindu pateikiamuose video turėtų būti tokia pati paprasta, kaip ir paieška tekstu paremtuose tinklalapiuose. "Skirtingai nei HTML kodas, naudojamas interneto svetainėse ir randamas paieškos sistemų, turtinga media (angl. rich media) šiandien yra neskaidri," sakė Mark Randall, vyriausiasis strategas bendrovės dinamiškos žiniasklaidos grupėje. "Mes norime padaryti ją randamą."

Thursday, April 23, 2009

Google asmeninis profilis

Vakar Google iš esmės pakeitė paieškos rezultatų puslapį, kuris pasirodo, kai ieškoma pagal asmens vardą, pavardę. Paieškos rezultatuose dabar pasirodo Google Profilis, jei asmuo yra tokį sudaręs. Šiandien Google atidarė diskusiją apie Google Profilius, kviečia balsuoti dėl idėjų, išsakyti savo nuomonę apie tai, kas turėtų sudaryti tokį profilį.

Remiantis readwriteweb, profilio galimybės pakeičiamos atsižvelgiant į populiarias užklausas; pavyzdžiui, pridėtas kontaktinės informacijos skyrius, kurį galima atskleisti tik grupei žmonių. Žmonės pasisako už įvairius dalykus, pavyzdžiui, yra norinčių vaizduoti GTalk būsenas.

Dabar sudarant Google savo profilį yra daug neprivalomų laukų. Pavyzdžiui, galima nurodyti kur dirbate, kur ėjote į mokyklą, kur dirbote anksčiau ar kt. informaciją. Pasirodžius šiems Google profiliams, gali būti suprantamas ir susirūpinimas dėl per didelio informacijos pateikimo paieškos rezultatuose ar panašių dalykų. Reikėtų atsakingai organizuoti savo asmeninę informaciją internete. Kartą informacija patekusi į Google rankas gali turėti įvairių (nuo neigiamų iki teigiamų) pasekmių.

Galima įžvelgti ir didelį potencialą šios srities vystyme. Dar didesnės galimybės žmonių, susijusio turinio paieškai, ir po to jau tinkamai naudoti gautus paieškos rezultatus. Aišku nereikėtų pamiršti su privatumo susijusių klausimų.

Tuesday, April 21, 2009

Google: panašūs vaizdai, naujienų chronologija

Truputis naujienų apie Google projektus. Taigi šiandien Google laboratorija išleido du naujus projektus: lietuviškai tikriausiai skambėtų kažkaip panašiai į "Panašūs paveiksliukai" ir "Google naujienų chronologija". Panašūs vaizdai, kaip galima matyti iš pavadinimo, leidžia apriboti vaizdų paiešką pagal panašumą šaltinio vaizdui, o Google naujienų Chronologija pristato naują sąsają paieškai Google News. Google Labs dabar taip pat persikėlė į savo Googlelabs.com domeną.

Panašūs vaizdai

Google papildė keletu įdomių funkcijų Google vaizdų paiešką, įskaitant galimybę filtruoti nuotraukas pagal stilių, spalvas. Dabar ši projektas taip pat gali rasti panašiius vaizdus. Readwriteweb atlikti bandymai rodo, jog ši funkcija veikia gana gerai. Gal dabar bus lengviau rasti tą reikalingą paveiksliuką.

Google naujienų chronologija

Vartotojai gali pasirinkti rodyti svarbiausias istorijas pasirinkta tema atsižvelgiant į dieną, mėnesį, metus ar dešimtmetį. Svarbiausia, taip pat lengva apriboti paiešką pagal šaltinio tipą, įskaitant blog'us, laikraščius, naujienų nuotraukas Wikipedia straipsnius ar pan. Yra ir daugiau įdomių šio projekto savybių apie kurias galima pasiskaityti Googlelabs.com

Thursday, April 16, 2009

Twitter vertingai informacijai

Pastaruoju metu gana aktyviai įvairiuose naujienų tinklalapiuose rašoma apie Twitter.com ir su tuo susijusius dalykus. Pavyzdžiui, readwriteweb pasakoja, kad nuorodų dalinimasis Twitter pagalba stipriai išaugo ir taip kiek sumažino naudojimąsi RSS bei žymių tinklalapiais, tokiais kaip Delicious. Dabar dienoraščių pranešimų reitingavimo paslauga PostRank siekiama sisteminti tokį perėjimą.

Įsivaizduokite didelės vertės informacijos pristatymo per Twitter sistemą. Sakoma, jog būtent tam PostRank sukūrė savo naują PostRank Twitter naujienų kambarį. Sistema automatiškai aptinka labiausiai "prikaustančius" dienoraščius įvairiomis temomis, tada iš jų išgauna labiausiai diskutuojama žinutes, pranešimus ir pateikia šias nuorodas per Twitter.

Readwriteweb plačiau aptaria ir PostRank veikimo principą. Ši paslauga priima RSS srautą ir vertina kiekvieną srauto punktą pagal komentarų skaičių, įeinančias nuorodas, paminėjimus Twitter'yje, išsaugojimus Delicious, balsavimusl Digg ir dar kitas metrikas. Ar tikrai vertinga informacija bus atrinka šiuo metodu, jau kitas klausimas.

Twitter didelės vertės informacijai gauti? Kai kam gal būt gali būti sunku tuo patikėti. Gal ir gerai, kad bus toks informacijos apdorojimo mechanizmas, gal būt tai kitas žingsnis internete paskelbtos medžiagos apdorojimui, vertinimui.

Wednesday, April 15, 2009

H.P. Video dalinimosi tinklalapis - Gabble

Hewlett-Packard kompanija dar bando įšokti į video dalinimosi tinklalapių traukinuką. Gabble yra nauja Hewlett-Packard svetainė, kuri leidžia žmonėms publikuoti vaizdo įrašus internete. Tačiau skirtingai nei Google YouTube paslauga, kuri skirta dalintis su masėmis, Gabble atveju tik žmonės pakviesti į grupę gali peržiūrėti vaizdo įrašus.

The New York Thimes rašo, jog H.P. manymu, jie orientuojasi į privatumą, pavyzdžiui, šeimas, kurioms nepatogu, kad jų namų video prieinami visai visuomenei taip pat orientacija į verslą, vaizdo įrašai kaip bendradarbiavimo priemonė. Žinoma, YouTube ar Facebook galima keisti privatumo parametrus ir pasiekti daugmaž panašų rezultatą. Bet Hewlett-Packard teigimu, kad privatumo užtikrinimas pagal nutylėjimą daro gyvenimą lengvesnį vidutiniam vartotojui.

Gabble projektas atsirado iš H.P. Labs, anksčiau buvo žinomas conversa vardu. Ši paslauga lieka beta versijoje.

Google Maps v3.0.1 Symbian'ui ir Windows Mobile

Google Maps atnaujinimai mobiliesiems telefonams jau išleisti. Jie turėtų atnaujinti Google Maps į v3.0.1 versiją. Naujoji versija tinka tiek Windows Mobile, tiek Symbian įrenginiams. Naują versiją galima atsisiųsti iš http://m.google.com/maps savo telefono interneto naršykle.

Tuesday, April 14, 2009

Kauno marių regioninis parkas - kadagių slėnis


Arlaviškėse yra įspūdingas Kadagių slėnis, kuriame auga įvairios paprastojo kadagio formos. Antroje nuotraukoje vaizdas iš apžvalgos aikštelės.
Svarbiausias šio parko akcentas - 1959 m. užtvenkus Nemuną atsiradęs didžiausias šalyje dirbtinis vandens telkinys. Vaikštant po Kadagių slėnį yra kur pasidairyti, vasarą reikia manyti ten dar gražiau. :)

Daugiau apie Kauno Marių regioninį parką čia

Friday, April 10, 2009

Še tau boba ir dieta

Man jau seniai kirba klausimas, kas sugalvojo, tą nesąmonę, kad merginoms norinčioms numesti svorio nereikėtų valgyti po šeštos valandos vakaro. Šypsena Na taip moteris ne žmogus, vos tik išmuša laikrodis šešias, ji iš karto pamiršta maistą. mhm yeah right Cha cha Alkis nėra geriausias kompanionas. Džiaugsmo tikrai nesuteikia, o kas dėl lieknumo tai reikėtų pajudėti, o ne atsisėdus žiūrėti į laikrodį, kada galima valgyt o kada ne. Šypsena
Labai vakar vakare apsidžiaugiau, kai besimokydama perskaičiau šį tą, kas tikrai pralinksmino. Geriausiai maitintis ir leisti dienas, taip kad nesijaustum alkanas Girtas pasidalinsiu ištraukėle, to ką perskaičiau: " Prieš istoriniais laikais, kai mūsų protėviai neturėjo šaldytuvų ir modernių prietaisų maistui įgyti, nudobę mamutą ar kokį kitą žvėrį, nežinodavo, kada vėl ką nors sumedžios. Tuo tarpu maistas buvo viena svarbiausių žmogaus išlikimo sąlygų. Norint išlikti, būtinai reikėdavo kuo daugiau prisivalgyti, nes kada teks kitą kartą valgyti - nežinia, o gyventi žmogui norėjosi lygiai taip pat, kaip šiandien. Vienintelis patikimas maisto sandėlys tais laikais buvo žmogaus pilvas. Todėl tik prisivalgęs žmogus nurimdavo ir pasijusdavo gyvybiškai saugus. Šis prigimtinis įprotis, susijęs su išlikimo (saugumo) jausmu, ir dabar gajus. Jis reiškiasi būtent per maitinančiąją dvasinės sielos galią. Todėl labai dažnai žmogus pasiryžta saikingai maitintis ir šį savo priesaką vykdo visą dieną, bet vakare neištvėręs pasąmoninio nerimo keliamos įtampos (jis visa laiką jaučia informaciją: nesaugu, nesaugu, nesaugu...) atsidaro šaldytuvą ir, kaip sakoma, susigrąžina skolą." Juokiasi (ištrauka iš "Lytiškumo ugdymo etika" A. Narbekovas, B. Obelenienė, K. Pukelis)
Pamąsčiau, pasijuokiau sau. Na bet tikrai. Kai prisivalgai taip gera ir ramu, jog galėtum ramiai sau snausti. Argi miegam jei jaučiamės nesaugūs? Vargu. Šypsena Taigi jei po šešių nevalgyti, o miegoti eiti vėliau, kokią dvyliktą ar antrą, tai jau seniai suvirškintas maistas būna ir vėl norisi valgyt. Vėl siunčiamas "nesaugu, nesaugu, nesaugu..."
Tai va nėra čia ko ribot savęs su tais saikingumais, nes kai "atsidaromas šaldytuvas ir grąžinamos skolos" tai gali būti susigrąžinta daugiau nei reikia. Cha cha
Merginų, moterų žmonėm nelaiko taip kaip mergaičių vaikais. Cha cha Na kad ir kaip ten kas kalbėtų, bet juk vis tiek mes gyvos būtybės ir išlikimo instinktas veikia. Liežuvis
Būkim sotūs, saugūs ir laimingi Cha cha

Youtube ir Universal muzikos centras

YouTube, populiariausia interneto vaizdo įrašų svetainė ir Universal Music Group, didžiausia pasaulio muzikos kompanija, ketvirtadienį pranešė, kad kartu kurs interneto centrą (angl. hub) video "klipams" ir susijusiam turiniui. Šis centras turėtų vadintis Vevo.com.

Šis susitarimas yra viena iš naujausių YouTube, kuris priklauso "Google", pastangų pateikti daugiau profesionaliai pagaminto turinio savo didžiuliam žiūrovų skaičiui. Turint daugiau kokybiško turinio galima tikėtis ir didesnio pelno iš reklamos.

Pasak The New York Times, Vevo yra įsteigta kaip atskira įmonė, kuri priklauso Google ir Universal. Google ir Universal sakė, planuojama Vevo pristatyti šiemet. Jie teigė, kad stengiasi įtikinti ir kitų kompanijų prisijungti prie svetainės.

Doug Morris Universal atstovas teigia, kad Vevo "Kitas žingsnis" Universal uždarbiui iš muzikos įrašų. "Tai bus galinga produkto," sakė Morris. Įvairių analitikų teigimu, dar anksti spręsti kaip šiai sistemai seksis konkuruoti su kitomis panašiomis sistemomis.

Toks susitarimas galėtų tapti pavyzdžiui, kaip spręsti kylančius nesutarimus ir tarp kitų organizacijų. Aišku dar daug priklauso nuo šio susitarimo pasisekimo.

Thursday, April 02, 2009

Peter G. Northouse Lyderystė teorija ir praktika

Papuolė į rankas truputį pavartyti paskaitinėti Peter G. Northouse "Lyderystė teorija ir praktika" knyga. Knygoje apžvelgiamos ir analizuojamos lyderystės teorijos, ypatingą dėmesį atkreipiant į tai, kaip kiekvieną teorinį požiūrį būtų galima taikyti organizacijų pasaulyje.

Peter G. Northouse Lyderystė teorija ir praktika, plačiai nagrinėjamos įvairios lyderystės temos, moksliniai duomenys, pateikta daug klausimynų, praktinių atvejų ir praktinio teorijos taikymo pavyzdžių. Atsakinėjant į pateiktus klausimynus galima įvertinti, pavyzdžiui, savo lyderystės bruožus.

Lyderystė teorija ir praktika vadinama vadovėliu. Knygoje nurodoma, jog ji skirta ir universitetinėms ir tęstinėms valdymo, lyderystės studijoms, verslo, švietimo lydersytės, viešojo administravimo, slaugymo ir sveikatos bei dar daugeliui kitų mokslų kursams bei specialistų mokymo ir tobulinimosi seminarams.

Per pastaruosius dešimt metų visuomenės susidomėjimas lyderyste gana stipriai augo. Knygynuose galima rasti įvairios literatūros apie lyderius. Lyderystė teorija ir praktika knygoje lyderystė laikoma sudėtingu procesu, turinčiu daug dimensijų. Sakoma, jog lyderystės apibrėžimo variantų yra daugybė. Kvienam žmogui tai gali sietis su kirtingai dalykais. Knygos įvade pateikiamas toks lyderystės apibrėžimas:

Lyderystė yra procesas, kurio metu vienas asmuo daro įtaką žmonių grupei, kad būtų pasiektas bendras tikslas.

Reikia pasakyti, jog gana įdomu paskaityti tokią knygą, įdomu "pasižiūrėti" į praktinius atvejus, tačiau knygoje tikrai pateikiama daug lyderystės teorijų, todėl reikia kažkaip beskaitant išvengti jų susipainiojimo.

Tuesday, March 31, 2009

Uždaroma Microsoft Encarta enciklopedija

Turėsime viena elektroninės formos enciklopedija mažiau. Microsoft išplatino pranešimą, jog uždaroma Encarta enciklopedija. Sakoma, jog ši enciklopedija tiesiog negalėjo konkuruoti su Wikipedija, kuri tapo pirmaujančia enciklopedija internete.

Palyginimui pateikiama keletas skaičių. Sausio mėnesį Wikipedia sulaukė 97 procentų Jungtinių Valstijių lankytojų, kurie lankė interneto enciklopedijas, duomenys gauti iš interneto reitingus sudarančios bendrovės Hitwise. Encarta buvo antra, su 1,27 procentais lankytojų. Tikriausiai pastebėjote milžinišką skirtumą tarp šių dviejų encikloepdijų lankomumo. Skirtingai nuo Wikipedia, kur savanorių autoriai greitai atnaujina populiarius įrašus, Encartos informacija gali būti kiek pasenusi.

Microsoft teigimu, Encarta programa bus pašalinta iš parduotuvių birželio mėnesį, svetainės bus uždarytos iki spalio. (Japonijoje svetainė bus prieinama kiek ilgiau - iki gruodžio pabaigos).

Microsoft FAQ puslapyje paaiškimo Encarta enciklopedijos uždarymo priežastis, ten teaip pat galima rasti ir su apmokėjimu susijusios informacijos, jei kas turėjo išsipirkę prieigą prie šios enciklopedijos. Tame pačiame puslapyje Microsoft savęs paklausia ar bus uždaryti ir kiti mokomiejie kompanijos produktai. Atsakoma, jog šiuo klausimu dabar nedaromos jokios prielaidos.

Mathias Schindler, vienas iš Vokiškosios Wikipedijos administratorių, pareiškė, kad jis jau išsiuntė elektroninį laišką Microsoft, prašydamas išleisti medžiagą iš Encarta enciklopedijos, jei kompanija neplanuoja jos daugiau naudoti. Įdomu koks bus Microsoft atsakas į tokį prašymą?

Tikriausiai galima sakyti, jog žmonės dabar informacijos ieško kiek kitaip nei prieš tarkim dešimtmetį. O ir pačios informacijos poreikis jau yra kitoks.

Friday, March 27, 2009

Twitter naudojimas verslo tikslams siekti

Kas nežino kas yra Twitter? Kaip Twitter naudoja organizacijos? Gartner išleido pranešimą, kuriame aprašomi būdai, kaip įmonės naudoja Twitter verslo tikslams. Nors kaip sakoma pranešime, Twitter buvo skirtas asmeniniam bendravimui, daugelis organizacijų pradėjo aktyviai dalyvauti šioje platformoje. Ne visos įmonės naudojasi Twitter vienodai. Kai kurios kompanijos "čiulba", kai kurios tik klausosi, tikrai patyrusių kompanijos daro abu veiksmus.

Gartner tyrimų viceprezidentas Jeffrey Mann sako, jog prieš pradedant organizacijos darbuotojams dalyvauti Twitter'yje ar kituose viešuose forumuose reikėtų turėti, kažkokią organizacijos politiką, nusakančią dalyvavimą tokiuose forumuose.

Remiantis Garnter tyrimų, išskirti keturi būdų, kaip įmonės naudojasi šiandien Twitter: tiesioginis, netiesioginis, vidaus ir signalizavimo. Tyrime išsamiai apršytas kiekvienas būdas. Čia gal trumpai pažymėsime, ką kiekvienas iš jų reiškia.

Tiesioginis
Kai kurios kompanijos naudoja Twitter kaip rinkodaros ar viešųjų ryšių kanalą, kaip išplėtimą jų verslo dienoraščiams. Paskelbiama apie įmonės pasiekimus ir platinamos nuorodos grįžti į įmonių interneto puslapius, spaudos pranešimus, ir kitą reklaminę medžiagą.
Tyrime sakoma, kad šis metodas greičiausiai lengviausias būdas pradėti naudotis Twitter, tačiau įmonės turi žinoti, kad taip naudojant Twitter, iš tikrųjų gali būti poveikis jų įvaizdžiui. Taip kaip organizacija atsakinėja į komentarus šiuo atveju taip pat gali duoti tiek teigiamą, tiek neigiamą efektą. Rekomenduojama pažiūrėti Ford, Starbucks, ar Dell pavyzdžius.

Netiesioginis
Antruoju būdu įmonės naudodamos Twitter leidžia savo darbuotojams taip sakant "čiulbėti" vietoje. Kadangi darbuotojams naudojantis Twitter gali būti sustiprinta asmeninė reputacija, kompanijos reputacija taip pat gali sustiprėti. Aišku, galimas ir atvirkščias atvejis. Dar viena gera priežastis, kodėl darbuotojai turėtų rašyti į Twitter, o ne pati bendrovė yra, jei įmonė nori būti vertinama turinti įtakingiausius lyderius.

Vidinis
Kai kurios kompanijos naudoja Twitter viduje keistis idėjomis ir pranešti apie tai, prie kokių projektų dirba. Jeigu ši informacija yra konfidencialaus pobūdžio, darbuotojai turėtų apsaugoti jų informaciją ar net geriau nenaudoti Twitter visai. Gartner nerekomenduoja naudoti Twitter ar kitų microblogging paslaugų tokiu būdu, nes nėra garantuojamas saugumas.

Signalizavimas
Kai kurios įmonės yra ne tiek Twitter dalyviai kiek Twitter "klausytojai". Naudodamiesi paieškos priemonėmis, pavyzdžiui, search.twitter.com ar programomis, kaip TweetDeck lengvai stebi, kas buvo pasakyta apie įmonę, jos produktų pavadinimus. Įmonės naudodamosis tomkiomis priemonėmis gali gauti išankstinių įspėjimų apie problemas, surinkti atsiliepimus apie prekę, klausimus ar idėjas.

Apibendrinant ir remiantis Gartner Twitter naudojimas siekiant verslo tikslų gali būti naudingas įmonei, tačiau naudojimasis tokiomis priemonėmis gali būti daug sudėtingesnis ir kompleksiškesnis nei pateikti keturi atvejai.

Tuesday, March 24, 2009

Nokia N-Gage žaidimų naujienos

Reuters Nokia atstovas pasakoja, kad padidėjo žaidimų pardavimai per N-Gage platformą. Gerai žinomas mobiliųjų telefonų gamintojas, Nokia, pradėjo iš anksto įdiegti į naujus vidutinės bei aukštesnės klasės telefonų modelius galimybę naudotis šia paslaugą.

Nokia neatskleidė konkrečių skaičių vartotojų, kurie naudojasi N-Gage žaidimų paslauga. Atstovo teigimu, beveik 1 milijonas žaidėjų sukūrė asmeninius profilius N-Gage bendruomenės puslapiuose. Spalio pabaigoje Nokia sakė, jog yra sukurta 400000 asmeniniai profiliai. Vartotojai iš pradžių turėjo atsisiųsti paslaugą patys, tačiau po metų pradėta pardavinėti daug naujų telefonų modelių, turinčių iš anksto įdiegta žaidimų paslaugą.

Nokia siekia ilgainiui parduoti visą skaitmeninio pobūdžio turinį per savo naująją interneto parduotuvę OVI. Bent jau kol kas siekiama laikyti ir atskirą N-Gage žaidimų paslaugą, rašoma Reuters interviu su Nokia atstovu.

Iš žaidimų fronto, pasirodė naujienų, jog gerai žinomas gatvių lenktynių žaidimų kūrėjas EA pristato Need For Speed: Undercover N-Gage platformai. Tai naujausias šio žanro EA kūrinys.

Friday, March 20, 2009

Samsung video parduotuvė mobiliesiems telefonams

Ir Samsung turės savo video parduotuvę. Samsung Mobile šiandien "atidarė" Samsung Movies, parduotuvę specialiai sukurtą Samsung mobiliųjų telefonų naudotojams. Parduotuvė veikianti Acetrax pagrindu, leis vartotojams parsisiųsti ir žiūrėti savo mėgstamus filmus ir TV laidas į suderinamus mobiliuosius telefonus, nešiojamuosius kompiuterius ar PC. 500 tikriausiai gerai žinomų įrašų, pavyzdžiui, The Dark Knight, RocknRolla ir Ironman, TV serialai, įskaitant Gossip Girl, E.R. ir Draugai, galima atsisiųsti ir peržiūrėti "Samsung" telefonuose, galinčiuose rodyti video, pvz., naujasis Samsung Tocco Ultra Edition.

Ši paslauga, gali būti prieinama adresu www.samsungmovies.com, pradžioje bus aktyvi UK ir Vokietijoje vėliau 2009 metais ir kitose pagrindinėse Europos rinkose.

Acetrax yra skaitmeninių filmų, tikriausiai galima sakyti, pardavėjas, turintis susitarimus su pagrindinėmis kino studijomis, taip pat ir nepriklausomomis įrašų kompanijomis. Acetrax platforma leidžia Europos įmonėms teikti savo asmeninę filmų parsisiuntimo paslaugą į kompiuterius, mobiliuosius prietaisus ar į televizorius turinčius IP adresą.

Nauja paslauga pradžioje paiūlys daugiau nei 500 pavadinimų iš gerai žinomų studijų, tokių kaip Warner Bros, Paramount, Universal ir kt. Vėliau planuojama pridėti dar daugiau įrašų bei dar labiau praplėsti parduotuvės galimybes. Samsung Movies įrašo nuoma 24 valandoms kainuos apie £ 2,49, o už įsigijimą reikės mokėti apie £ 4,99.

Thursday, March 19, 2009

Twitter augimas

Vakar, Nielsen Online pranešė, kad Twitter jau aplenkė Facebook ir tapo sparčiausiai augančia svetaine vartotojų bendruomenių (angl. Member Communities) kategorijoje per vasario mėnesį. Nors Facebook populiariausias pasaulyje socialinis tinklas, turi daugiau narių nei Twitter, tačiau šį kartą ne tai buvo matuojama. Dėmesys skirtas augimui, ir pasak Nielsen, Twitter auga dideliu greičiu.

Pagal pranešimą Nielsen Wire, unikalių lankytojų Twitter.com padaugėjo 1382, nuo 475000 unikalių lankytojų 2008 vasario mėn iki 7 mln. 2009 vasario mėn. Toks lankytojų skaičiaus augimas ir uždirbo "Twitter'iui" "sparčiausiai augančių narių bendruomenės" pavadinimą. Zimbio ir Facebook kiek atsiliko nuo Twitter, jos pasižymėjo atitinkamai 240 ir 228 procentų augimu.

Pasirodo, pagal Nielsen, didžiausia amžiaus grupė Twitter nėra studentai ar paaugliai, o suaugusieji nuo 35-49 metų. Ši grupė sudaro beveik 42% tinklapio auditorijos, 3 milijonus unikalių lankytojų. Twitter taip pat dažnai lankoma iš darbo, pažymi Michelle McGiboney, 62% unikalių lankytojų aplankė Twitter.com iš darbo, palyginti su 35% lankytojų iš namų.

Žinoma, lankytojų statistika Twitter.com remiantis tik tradicine interneto naršyklės statistika neatskleidžia viso vaizdo, nes paslauga taip pat prieinama iš naudojantis darbalaukio taikymais ir mobiliuoju internetu bei SMS. Pavyzdžiui, Sausio mėnesį mobiliojo interneto Twitter aplankė 735,000 unikalių lankytojų. Pranešime dar pateikiama ir SMS statistika įvertinant lankytojus iš AT & T ir Verizon operatorių. Twitter turėjo 812.000 unikalių vartotojų, siunčiančių ir gaunančių tekstinius pranešimus per paskutinį 2008 m. ketvirtį.

Apibendrinant sakoma, jog verta pastebėti, kad duomenys yra ištraukti iš Nielsen NetView (U.S. Namai ir darbas), todėl jie neapibūdina visumos - jie tik suteikia mums fotografiją kas ten vyksta. Be to teigiama, jog greičiausiai pasitvirtina nuojauta, kad Twitter netapo (na bent jau kol kas) didžiausio susidomėjimo objektu tarp paauglių.

Wednesday, March 18, 2009

Nokia domisi notebook'ų rinka

Taip vadinamųjų notebook'ų rinkoje gali pasirodyti dar vienas dalyvis. Pasak mokslinių tyrimų įmonės DisplaySearch, Nokia rimtai svarsto galimybes žengti į šią rinką. Analitikas John Jacobs savo dienoraštyje cituoja generalinį Nokia direktorių Olli-Pekka Kallasvuo, kuris interviu su Suomijos nacionaliniu transliuotoju YLE, sakė, jog bendrovė labai aktyviai žiūri į tokią galimybę.

Kallasvuo teigimu, galima įžvelgti tam tikrą konvergenciją tarp mobiliojo telefono ir kompiuterio. Šiandien yra milijonai žmonių, kurie pirmą kartą išbando internetą mobiliajame telefone ir tai yra geras rodiklis. Dienoraštyje, Jacobs sutinka su Kallasvuo, kad galima įžvelgti suartėjimą tarp šių diviejų prietaisų. Tačiau Jacobs teigimu, mobiliųjų telefonų kompanijai nebus lengva įžengti į notebook'ų rinką. Tam gali būti keletas priežasčių, jau nusistovėjusiu konkurencija tarp esamų PC gamintojų ir gana plataus skirtumas tarp komponentų, kurie naudojami mobiliųjų telefonų gamybai ir kompiuterių gamybai. Mobilieji telefonai paprastai neturi aušinimo sprendimų, ventiliatorių, kietųjų diskų ar optinių įrenginių, o tai reiškia, kad net gerai žinoms bendrovė, tokia kaip Nokia, gali praleisti daug laiko ir įdėti daug pastangų deryboms užmezgant santykius su reikiamų dalių tiekėjais.

Gal būt šis Nokia ketinimas gali sietis su kiek sumažėjusiais išmaniųjų telefonų pardavimais. Jacobs nuomone, šioje vietoje stiprų vaidmenį atliko iPhone pasirodymas. Nokia atstovas patvirtino, jog notebook'ų rinka aktyviai domimasi, tačiau detalesni planai nebuvo atskleisti.

Tuesday, March 17, 2009

Didėjančios išlaidos socialinei žiniasklaidai

Kaip tikriausiai galima pastebėti ekonominio sunkmečio laikotarpiu biudžetai yra mažinami, taip pat mažėja ir darbo vietų skaičius, iš tų kurie lieka dirbti tikimasi daugiau už tą patį ar mažesnį atlygį. Pasak readwriteweb, kiek keista tokiomis sąlygomis girdėti apie didesnį pinigų išleidimą daugiau ar mažiau naujiems dalykams, tokiems kaip socialinė žiniasklaida (angl. "social media").

Readwriteweb pasakoja apie nauja Forrester Research tyrimą, kuriame sakoma, jog 145 pasaulio interaktyviosios rinkodaros (tiek B2B ir B2C) įmonėse turinčiose daugiau kaip 250 darbuotojų, socialine žiniasklaida kaip rinkodaros įrankiu naudojamasi vis daugiau. Be to, Forrester pranešimu, per 50% rinkodaros specialistų sakė, kad bus didinamos jų išlaidos socialinės žiniasklaidos srityje artimiausiais mėnesiais.

Iš dalies šios išlaidos gali didėti, dėl palyginti mažų išlaidų socialinės žiniasklaidos priemonėms. Lyginant su didelėmis išlaidomis, tokiomis kaip reklama, socialinė žiniasklaida reikalauja mažiau investicijų. Taip pat dėl gana naujos ir dažnai eksperimentinės prigimties, rinkodaros specialistai dažnai nebūna tiksliai apsisprendę, kokią sumą skirs šiai sričiai.

Remiantis readwriteweb, 53% rinkodaros specialistų mano, jog padidins savo išlaidas socialinės žiniasklaidos iniciatyvoms per ateinančius šešis mėnesius. Kiti 42% tikisi, kad jų investicijos išliks tokios pačios. Tai logiška, nes beveik visi apklaustieji jau naudoja tam tikros formos socialinės žiniasklaidos priemones, tiek dienoraščius (angl. blog), socialinių tinklų svetaines, arba vartotojo sukurtą turinį.

Tame pačiame straipsnyje pasakojma, jog iš dalies specialistai, kurie vis dar finansuoja socialinės žiniasklaidos projektus tik eksperimentiniais tisklais, ateityje šias iniciatyvas gali įgyvendinti ant nelabai stabilaus pagrindo. Be dėmesio išmatuojamoms charakteristikoms, gali būti sunku pateisinti papildomas investicijas ateityje. Taip pat reikėtų turėti omenyje, kad socialinės žiniasklaidos pastangos turėtų būti analizuojamos ir tokiais aspektais kaip, pavyzdžiui, klientų informuotumas ir aktyvumas, domėjimasis ir ketinimas įsigyti per registraciją ir / arba klausimus. Šios charakteristikos gali būti svarbesnės nei, pavyzdžiui, tradicinis puslapio peržiūros skaičius.

Ilgalaikėje perspektyvoje sėkminga įmonės veikla socialinės žiniasklaidos srityje gali priklausyti nuo šiam darbui paskirto specialisto, socialinės žiniasklaidos stratego, bendruomenės vadovo.

Friday, March 13, 2009

Google įpročiais paremta reklama

Google paskelbė, kad leis naršantiems internete nuspręsti, kokius skelbimus norite matyti, naršydami, tam bus galima sukurti savo interesų profilį. Naujoji Google skelbimų sistema leis patiems sudaryti savo pomėgių sąrašą arba bus galima laukti, kol šį sąrašą automatiškai sudarys pati Google remdamasi naršymo internete pomėgiais, istorija. Sakoma, jog numatyti ir šios skelbimų filtracijos atsisakymo būdai.

Google, aišku, padarė didelį žingsnį, kai padarė skelbimus susijusius su interneto puslapio turiniu. Dabar žengiama dar toliau ir skelbimai dar bus priklausomi ir nuo pomėgių, interesų. Teoriškai skelbimai turėtų tapti dar labiau atitinkantys tai kas įdomiausias tinklalapio lankytojui. Tokiu būdu turėtų būti uždirbama daugiau pinigų Google ir jų partneriams.

Siekdama stebėti veiklą internete Google kompiuteryje įrašys pastovų taip vadinamą "cookie", Google teigimu, jie tai daro pačius skaidriausiu būdu. Vartotojams paliekama galimybė kontroliuoti savo nustatymus arba visai atsisakyti šios paslaugos. Yra netgi sukurtas specialus įskiepis visoms žinomiausioms naršyklėms.

The New York Times teigimu, tai gali būti svarbus pasikeitimas Google reklamos sistemoje. Reklama taps priklausomai nuo interneto vartotojų elgesio, bus remiamasi anksčiau aplankytais puslapiais. Galima pastebėti, jog Google nėra pirmoji kompanija siūlanti nuo elgesio priklausančią reklamą. Yahoo taip pat turi kažką panašaus.

Tikriausiai suprantama, jog tokia sistema negalėjo nesukelti klausimų susijusių ir su tinklalapių lankytojų privatumu, saugumu. U.S saugumo specialistai bei valdžios atstovai ilgai diskutavo šiuo klausimu. U.S. Federal Trade Commission paskelbė pranešimą su rekomendacijomis http://ftc.gov/os/2009/02/P085400behavadreport.pdf

Turint mintyje informacijos apimtis, kurias Google jau žino apie interneto tinklalapių lankytojus, dar vienas informacijos rinkimo būdas, priemonė gali versti kiek sunerimti dėl tokio didelio informacijos kiekio atsiradimo vienose rankose.

Thursday, March 12, 2009

Nebrangus Nokia 5030 XpressRadio

Nokia taikydama į pigesnę rinką pristatė mobilųjį telefoną masiniam vartotojui. Tai Nokia 5030 XpressRadio, sakoma, jog jis ne tik pigus bet ir turi puikią vidinę FM radijo anteną. FM radijo galima klausytis neprijungiant ausinių, antenos funkcijai atlikti. Telefonas turi dedikuotus mygtukus radijos bei muzikos klausymui ir priklauso XpressMusic serijai. Su Nokia 5030 muzikos galima klausytis iki 24 valandų. Pokalbio laikas gali būti iki 10 valandų. Taip pat yra įmontuotas kaip sakoma Nokia pranešime, galingas garsiakalbis. Tikikimasi, jog telefonas prekyboje turėtų pasirodyti antrąjį 2009 metų ketvirtį. Dabar pranešama, jog kaina turėtų būti apie 40 EUR, prie kainos dar greičiausiai reikėtų priskaičiuoti įvairius mokesčius.
Trumpai dar techninių duomenų:
  • Ryšys: EGSM 900/1800, GSM 850/1900
  • Vartotojo sąsaja: Series 30
  • Išmatavimai: 108 x 45 x 15 mm
  • Svoris: 82 g
    Ekranas: 1.8 colių TFT (128 x 160 pixels), 65000 spalvų
  • Pokalbio laikas: iki 10 valandų
  • Budėjimo režimas: iki 525 valandų

Wednesday, March 11, 2009

Kovo 11 - oji Kaune






Keletas vaizdų iš iškilmingo Kovo 11 - osios minėjimo Kaune. Vyčio Kryžiaus ordino vėliavos pakėlimo ceremonija, brigados generolo Jono Žemaičio paminklo atidengimo ceremonija, gėlių padėjimas Vytauto Didžiojo karo muziejaus sodelyje.

Laikrodis - mobilusis telefonas

Hyundai Mobile pristatė mobilaus telefono laikrodžio pavidalu sprendimą. Kaip sako Hyundai Mobile, šį telefoną (MB-910) jau galima įsigyti kaip kuriuose Europos regijonuose. Jungtinę Karalystę turėtų pasiekti antrame šių metų ketvirtyje.

MB-910 laikrodis telefonas sveria tik 58 gramus, tai leidžia kalbėti iki trijų valandų budėjimo režimas iki 70 valandų. Su "Bluetooth" laisvų rankų įranga esančia pakuotėje MB-910 leidžia vartotojams kalbėti "hands-free". Aprašyme matyti, jog su šiuo įrenginiu galima ir sms žinutes rašyti. Hyundai Mobile UK tikisi, jog MB-910 kaina bus apie £ 200.

Pasak Hyundai Mobile UK direktoriaus, Roland Prinz, the Hyundai MB-910 laikrodžio stiliaus mobilusis skirtas vartotojams, kuriems reikia naujausių technologijų už prieinamą kainą.

Truputis techninių duomenų:
* Ryšys: 900/1800/1900 MHz
* Ekranas: Type TFT Touch Display
* Rezoliucija 132 x 176 Pixel
* Ekrano spalvos 65.000 Colors
* Naršyklė: WAP 2.0
* Jungtys: Bluetooth® 2.0 / USB Data Cable
* Susirašinėjimas: MMS / SMS
* Melodijos: 64 Polyphonic
* Baterija : 400 mAh
* Pokalbio laikas: iki * 3 h
* Budėjimo laikas: iki * 70 h
* Išmatavimai: 58 x 44 x 16 mm
* Svoris : 58g (Su standartine baterija)

šaltinis: Slasphone

Tuesday, March 10, 2009

Socialiniai tinklai ir el. paštas

Nielsen Online tyrimų organizacija, kuri stebi laiką, praleistą internete įvairiuose tinklalapiuose, išleido pranešimą, jame sakoma, kad per 2008 metus interneto vartotojai daugiau laiko praleido socialinių tinklų svetainėse ir "blog'uose" nei asmeniniame el. pašte. Sakoma, jog tai nėra šokiruojanti išvada, tačiau gana svarbus taškas interneto istorijoje.

Jaunimo stebėtojai teigia, kad jauniems žmonėms, elektroninis paštas, yra daugiau kaip priemonė bendrauti formaliose situacijose su vyresniais žmonėmis, o socialiniai tinklai ir SMS yra būdas bendrauti tarp bendraamžių. Nielsen dar pastebi, kad didesnis "Facebook lankomumo augimas pastebėtas tarp vyresnio amžiaus žmonių nei jaunimo. Pavyzdžiui, pranešime sakoma, jog nuo 2007 m. gruodžio mėn iki 2008 metų gruodžio, Facebook turėjo du kartus daugiau 50-64 metų lankytojų (13,6 mln), lyginant su iki 18 metų lankytojais (7,3 mln.).

Būtų galima pastebėti, jog socialinių tinklų interneto puslapiuose kol kas praktiškai nėra galimybių informacijos archyvavimui ar perkėlimui į kitą vietą. Tokios galimybės yra daugelyje el. pašto aplinkų. Nielsen pranešime sakoma, jog rumpo laikotarpio atkarpoje žmonių nejaudina šie klausimai, taigi įdomu ar panaši tendencija išliktų ir ilgesnio laikotarpio atkarpoje.

Daugiau apie "social media" galima pasiskaityti: http://www.danah.org/papers/talks/MSRTechFest2009.html

Monday, March 09, 2009

Vidaus patalpų informacija ir reklama mobiliuosiuose įrenginiuose

Nokia viename Helsinkio prekybos centre (Kamppi prekybos centras Helsinkyje, Suomijoje) pradeda testuoti gana naują informacijos prekybos centro lankytojams teikimo formą. Bendradarbiaudama su Kamppi Center Investments Oy (EFM Suomi Oy) Nokia sieks ištirti vartotojų reakciją į patalpų rodymo ir informacijos teikimo tarnybą, skirtą prekybos centro prekiautojų akcijoms skelbti ir panašiai informacijai. Ši informacija bus pasiekiama per mobiliojo prietaiso interneto naršyklę.

Kamppi patalpų mobiliojo ryšio paslaugos šiuo metu apima informaciją apie prekybos centrą (žemėlapis), kur galima rasti konkrečios parduotuvės ar restorano vietą, taip pat atitinkamų parduotuvių informaciją, kaip antai darbo valandos, nuolaidos. Ši naują informacijos paslauga startavo kartu su pavasariniu prekybos centro reklamavimu. Tai dar vienas būdas kaip prekybininkai gali pasiekti potencialius klientus. Sakoma, jog besinaudojantiems mobiliąja informacijos paslauga bus teikiami specialūs pasiūlymai.

Naudodamas šią bandomąją versiją Nokia tyrimų centras siekia pristatyti lengvai ir paprastai naudojamas paslaugas susijusias su patalpų vietos nustatymu. Paslaugos prieinamos pirkėjams su žiniatinklio naršykle mobiliajame prietaise. Sujungiant informaciją apie buvimo vietą su akcijomis Kamppi parduotuvėse siekiama pateikti mobiliųjų pasiūlymų pirkėjams. Vėliau šiais metais planuojama pateikti labiau vartotojams pritaikytą informaciją.

Windows 7 bus galima išjungti IE8 naršyklę

Microsoft Windows 7 kūrimo komanda vakar patvirtino, kad vartotojai galės pašalinti Internet Explorer 8 bei dar keletą kitų "Microsoft" programų, iš Windows 7.

Readwriteweb teigimu, tai gana svarbus žingsnis, kuris gali sietis su ankščiau pasirodžiusiomis kalbomis apie tam tikrų taikomųjų programų susiejimą su Windows. Taip pat tai gali sietis ir su anksčiau pasirodžiusiais antimonopoliniais pastebėjimais.

Microsoft atstovas patvirtino, jog kaip jie sako, bus ir daugiau programų, kurias vartotojai galės išjungti. Vėliau buvo patikslintas sąrašiukas programų, kurias galima išjungti:
Windows Media Player
Windows Media Center
Windows DVD Maker
Internet Explorer 8
Windows Search
Handwriting Recognition (through the Tablet PC Components option)
Windows Gadget Platform
Fax and Scan
XPS Viewer and Services (including the Virtual Print Driver)

Svarbu pastebėti, kad nors šias programas galima išjungti, tai reiškia, kad jų operacinė sistema "ne paleižia", tačiau failai lieka kietajame diske. Programas galima paprastai įjungti atgal nenaudojant instaliacinės laikmenos. Galimybė įjungti ir išjungti programas yra aktyvi tiek instaliacijos metu, tiek po jos.

Wednesday, March 04, 2009

Mobiliųjų telefonų pardavimai 2008 metais

Mobiliųjų telefonų pardavimai 2008 m. rodė 6% augimą visame pasaulyje, nors ekonominis sulėtėjimas turėjo įtakos pardavimų sumažėjimui 4,6% per ketvirtąjį ketvirtį, teigia tyrimų įmonė Gartner Inc.

Pranešime sakoma, jog visi penki didieji mobiliųjų telefonų pardavėjai jautė pardavimų sumažėjimą ketvirtame metų ketvirtyje. Per visus 2008 m., buvo parduota 1,22 mlrd. mobiliųjų telefonų tai yra, 6% daugiau nei 2007 metais. Tačiau ketvirtąjį ketvirtį buvo parduota 314,7 milijono mobiliųjų telefonų ir tai rodo 4,6% sumažėją.
Gartner analitikės teigimu, mobiliųjų telefonų pardavimų kilimas viso pasaulio mastu galėtų prasidėti 2010 metais.

Per visus 2008 metus Nokia pardavė mobiliųjų telefonų už 472,3 milijono tai beveik 38% rinkos. Samsung antrasis 199,1 milijono eurų, arba 16,3% rinkos. Motorola trečioje vietoje su 106,5 mln, 8,7%. LG ketvirtoje - su 102,5 mln, 8,4% rinkos dalimi. Sony Ericsson penktoje vietoje su 93,4 milijonų eurų, 7,6%. Visi kiti pardavėjai pardavė 248 mln. arba 20% rinkos.

Tuesday, March 03, 2009

Asus dviejų ekranų nešiojamasis

Pirmadienį Asus pristatė nešiojamo kompiuterio be įprastos klaviatūros prototipą. Kompiuteris turi du lietimui jautrius ekranus, vienas iš jų gali būti naudojamas kaip klaviatūra.

Du lietimui jautrūs ekranai praplečia kompiuterio panaudojimo galimybes. Pasak Asus, įrenginys gali būti naudojamas kaip įprastas nešiojamasis kompiuteris, įrenginys elektroninėms knygoms skaityti, arba kaip multimedijos centras.

Prototipas bus pristatytas CeBIT parodos metu, kuri vyks šią savaitę Hanoveryje, Vokietijoje.

Asus teigimu, vienas kompiuterio ekranas gali tapti programinės įrangos pagrindu veikiančia virtualia klaviatūra duomenų įvedimui, o kitas gali būti naudojamas kaip ekranas. Išjungus virtualią klaviatūrą, nešiojamas kompiuteris gali būti paverstas į elektroninę knyga, kuri gali būti laikoma kaip įprasta knygą, puslapiai gali būti vežami lietimu ar gestais. Du ekranai gali paversti kompiuterį ir į daugialypės terpės pramogų centrą plačiu ekranu.

Vartotojams suteikiama gana daug galimybių prisitaikyti "laptop'ą" pagal savo darbo įpročius, pavyzdžiui, pareguliuoti virtualios klaviatūros dydį. Sakoma, jog kompiuteryje bus realizuotas ir ranka rašyto teksto atpažinimas.

Šio kompiuterio prototipas rengiamas vartotojų iš viso pasaulio pagalba. Svetainėje WePC.com, vartotojai kviečiami išsakyti savo nuomonę. Projektą inicijavo Intel ir Asus. Prototipo koncepcija yra dar "nebaigta".

Remiantis The New York Times ši prototipo idėja nėra labai nauja. "One Laptop Per Child" pernai paskelbė planus dėl panašaus nešiojamojo, kuris turėtų programinės įrangos pagrindu veikiantį lietimui jautrų ekraną-klaviatūrą bei du lietimui jautrius ekranus.

Thursday, February 26, 2009

Mobilusis ir stacionarusis internetas

Naršymas internete mobiliuoju telefonu gali būti ne toks jau labai skirtingas nuo naršymo kompiuteriu, turint mintyje kaip keičiasi mobilieji telefonai ir jų galimybės.
ComScore išleido tyrimo ataskaitą apie besinaudojančiuosius mobiliuoju internetu bei internetu iš kompiuterio. Apibendrintai sakoma, jog mobilusis internetas labiau pramogoms, o stacionarus (PC) viskam kitam.

Iš vienos pusės, jei didžiąją dienos dalį praleidi prie kompiuterio su internetu, tai tokiu būdu greičiausiai ir randi visą reikiamą informaciją. Tyrimas paneigė, jog aktyviausiai besinaudojantys kompiuteriu su internetu yra tie patys žmonės, kurie aktyviausiai naudojasi ir mobiliu internetu.

Tyrimas atskleidė, jog 15,2 procentų ne taip aktyviai besinaudojančių kompiuteriu su internetu jungdavosi prie interneto savo mobiliuoju įrenginiu bent kartą per savaitę. Aktyviai besinaudojančių kompiuteriu su internetu šis procentas 11,7. Aktyvieji kompiuterinio interneto vartotojai (20 procentų apklaustųjų) apibrėžta kaip tie, kurie peržiūri 6701 interneto puslapių vidutiniškai per mėnesį. Ne tokie aktyvūs kompiuterinio interneto vartotojai (apie 50 procentų apklaustųjų) apibrėžta kaip tie, kurie peržiūri vidutiniškai 1104 interneto puslapių per mėnesį. Likusieji buvo klasifikuojami kaip vidutiniai vartotojai.

Tyrimas nustatė, kad labiausiai tikėtini mobiliojo interneto vartotojai vyrai (58 procentai) 18-44 metų amžiaus. "Sunkieji" mobiliojo interneto vartotojai taip pat rodo aukštą domėjimąsi interneto svetainėmis, kurios pateikia regioninę informaciją, pramogų ir sporto informaciją ar pan..

Priešingai, "lengvieji" mobiliojo interneto vartotojai yra "sunkesni" kompiuterinio interneto vartotojai. Jie dažniausiai lankosi interneto puslapiuose, kurie apima mokslo, žiniasklaidos, kelionių, verslo/finansų turinį. Galima pastebėti, jog tokio pobūdžio informaciją gali būti sunku suvokti, skaityti ar įsigilinti, pavyzdžiui, kur nors einant.

Bendrai pastebima, jog mobilaus interneto naudojimas auga. ComScore teigimu, 2008 m. spalio mėn. 42 milijonai žmonių naudojo savo mobiliuosius įrenginius, siekdami gauti naujienų ir informacijos interneto interneto puslapiuose, tai 57 procentais daugiau lyginant su 2007 m. spalio mėn..
Tyrimo ataskaitoje dar sakoma, jog mobilieji įrenginiai ne visada patogūs informacijos paieškoms, lyginant su stacionariais įrenginiais.

Canon veidus aptinkantis spausdintuvas

Šį kartą apie gana įdomų nuotraukų spausdintuvą. Canon pristatė naują kompaktišką greitam nuotraukų spausdinimui skirtą įrenginiuką. Selphy CP780 modelis atrodo labai panašiai kaip jo pirmtakas CP760, teigiama, jog spausdinimo kokybė bus geresnė.
Naujasis spausdintuvas turėtų pasirodyti kovo mėnesį. Įdomiausias dalykas galėtų būti tai, jog Canon teigimu Selphy CP780 turėtų ypatingai kokybiškai spausdinti nuotraukas, kur aiškiai matomas žmogaus veidas. Tai bus pasiekiama naujos technologijos dėka, kuri aptinka veidą ir pataiso toje vietoje spalvų tonus. Panašu, jog jau ir kaip kurie spausdintuvai galės aptikti veidus nuotraukoje, ne tik foto aparatai.
Tikram mobilumui, Selphy CP780 galės būti naudojamas ir su baterija kaip energijos šaltiniu.

Tuesday, February 24, 2009

Naujasis Nokia N86

Gal jau ir ne pati naujausia žinia. Šiek tiek informacijos apie Barselonoje pristatytą Nokia N86. Telefone įmontuota Carl Zeiss kamera galinti užfiksuoti net 8 megapixel nuotraukas. Sakoma, jog kamera optimizuota darbui tiek šviesioje, tiek tamsioje aplinkoje. Taip turėtų vienodai kokybiškai fotografuoti bei filmuoti. Prekyboje naujoji nokia turėtų pasirodyti antrame 2009 metų ketvirtyje. Pradžioje buvo paskelbta orientacinė kaina 375 eurai. Kiek vėliau internete pasirodė žinių, jog kaina gali siekti 625 Eurus. Praktiškai vos ne dvigubai daugiau.

Galima paminėti keletą N86 techninių charakteristikų. Fotografuojant bus naudojama dviguba LED blykstė. Telefome yra 8GB vidinės atminties, praplėtimui gali būti naudojama
microSD kortelė. Prietaiso ekranas 2.6 colių OLED su braižymui atsparesniu stiklu. Taip pat yra A-GPS, 3.5 mm ausinių lizdas, FM radijas, TV-out. Naudojama Symbian S60 operacinė sistema. telefone taip pat yra WiFi, Bluetooth, HSDPA.
Klausantis muzikos baterija turėtų gyvuoti iki 25 valandų. Video peržiūroms baterijos turėtų pakakti iki 7 valandų.

Žemiau Nokia N86 paveiksliukas:

Žemiau telefoną pristatantis trumpas filmukas:





Reklaminis video:



Thursday, February 19, 2009

Nokia 8208


Vakar Nokia pristatė 8208 telefono modelį skirtą ne JAV rinkoms. Telefonas turi dvigubą, išstumiamą klaviatūrą bei daugybę kitų pramogoms pritaikytų funkcijų, pavyzdžiui, mp3 grotuvas, 3 megapixel kamera. Muzikos klausymuisi skirti specialūs mygtukai, nepertraukiamai jos galima klausytis iki 20 val.
Duomenų saugojimui galima naudoti net 16 GB atminties kortelę. Tokio dydžio laikmenoje galima sutalpinti apytiksliai 4000 mp3 formato muzikos įrašų.
Kontaktų sąraše esantiems vardams galima priskirti nuotraukas ir matyti jas, kai skambina, toks kontaktas, kuriam priskirta nuotrauka (tikriausiai nėra labai negirdėta savybė). Telefonu taip pat galima naudotis ir sparčiu 3G ryšiu. Taigi naršymas internete neturėtų būti labai kankinantis :). Daugiau techninių charakteristikų:
  • 150MB vidinė atmintis
  • 16GB microSD atminties kortelių palaikymas
  • Lengvas muzikos grotuvo valdymas su specialiais mygtukais
  • 3.0 MP kamera su blykste, 6X skaitmeninis priartinimas ir video įrašymas
  • GPS (dar priklausomai nuo rinkos)
  • FM Radijas
  • 2000 kontaktų telefonų knygą, 500 SMS atmintis
  • CDMA 800MHz/1900MHz/EVDO
  • Išmatavimai: 101mm x 45.2mm x 15.9mm
  • Svoris: 126.3 g
  • Baterijos budėjimo laikas: iki 11 dienų
  • Pokalbio laikas: iki 4 valandų
  • Muzikos klausymasis: iki 20 valandų
  • Ekranas:2.2″QVGA 240×320, 16 millijonų spalvų
  • Bluetooth 2.0 + EDR
  • Micro USB 2.0, hi-speed
  • 3.5 mm ausinių jugtis
Tikslesnių ir daugiau duomenų galima rasti Nokia tinklalapyje. Tikimasi, jog prekyboje Nokia 8208 turėtų pasirodyti pirmame 2009 metų ketvirtyje.

Wednesday, February 18, 2009

Mobile World Congress Barcelona 2009

Vasario 16 - 19 dienomis, Barselonoje vyksta „Mobile World Congress Barcelona 2009“ mobiliųjų technologijų paroda. Šis kasmet vykstantis renginys sutraukia tūkstančius lankytojų, trokštančių sužinoti visas svarbiausias mobiliojo pasaulio naujienas.

„Mobile World Congress 2007“ parodą aplankė 55 000 lankytojų, 2008 metais paroda persikėlė į Fira de Barcelona parodų rūmus, esančius miesto centre. Šiais metais parodoje dalyvauja visi didieji mobiliosios pramonės gamintojai. Tikimasi, jog parodos metu bus pristatytas ne vienas naujas mobilusis telefonas ar kokia kita naujovė susijusi su mobiliaisiais įrenginiais.

Pavyzdžiui, šiandien parodoje "LG Electronics ", pasaulinė mobiliųjų komunikacijų technologijų ir dizaino lyderė pristatė ekologišką mobilųjį telefoną naudojantį saulės energiją.

Telefono saulės energijos sistema yra įtaisyta ant baterijos dangtelio, taip siekiama patogiai išnaudoti saulės energiją. Atsukus telefoną baterijos dangtelių į saulės šviesą generuojama reikiama energija. Sakoma, jog taip palaikius įrenginį dešimt minučių, gaunamas energijos kiekis, kurio užtenka trijų minučių trukmės skambučiui. Na gal ir nėra labai jau įspūdingas rezultatas, tačiau tai gali būti puikia išeitimi, kai reikia pakrauti tuščią bateriją bet nėra elektros šaltinio. Palaikius telefoną saulėje ilgiau sugeneruojamas didesnis energijos kiekis.

LG planuoja pradėti prekybą šiuo ekologišku telefonu Europos rinkoje šių metų pabaigoje.


Dar vienas šios dienos pristatymas, F-Secure paskelbė, apie naują "F-Secure Mobile Security" versiją, kuri turėtų pasirodyti S60 5th platformoms jau šį mėnesį.
Arnoud de Vaal teigimu, žmonės saugo savo asmeninę informaciją, pavyzdžiui, paveikslėlius, banko rekvizitus, el-paštą, verslo kontaktus ir kitą vertingą, konfidencialią informaciją savo telefonuose, todėl svarbu tinkamai apsaugoti šiuos įrenginius.

"F-Secure Mobile Security" turi realaus laiko antivirusinę apsaugą, ugniasienę, "antispyware" bei dar keletą kitų funkcijų skirtų S60 5th ir 3rd Edition išmaniesiems telefonams.

Kiek vėliau, šį pavasarį, programa taip pat bus prieinama ir Windows Mobile platformoms.

Renginio tinklalapyje galima rasti daugiau išsamios informacijos apie pristatomas naujoves: http://www.mobileworldcongress.com

Tuesday, February 10, 2009

Nokia 5630 XpressMusic

Kalbant toliau apie Nokia naujienas, šiandien buvo pristatytas 5630 XpressMusic modelis.
Šis telefonas apibūdinamas kaip labai plonas - tik 12 milimetrų.
5630 XpressMusic įmontuota 3.2 megapixel kamera, muzikos grotuvui skirti mygtukai, FM radijas, 3.5 milimetrų jungtis ausinėms bei 4GB atminties kortelė.
Muzikos grotuvą galima valdyti balsu, turėtų pradėti groti ištarus reikiamą atlikėjo vardą ar dainos pavadinimą.
Telefono darbastalyje kontaktams skirtoje srityje numatyta greita prieiga prie dvidešimties kontaktų (draugai ar verslo kontaktai) pateikiant visą bendravimo istoriją (elektroniniai laiškai, žinutės ir pan..).
Darbastalio apačioje esanti nuorodų sritis leidžia greitai atverti dažnai naudojamas aplikacijas (muzika, radijas, nuotraukos ir pan..).
Prekyboje telefonas turėtų pasirodyti antrame metų ketvirtyje.

Monday, February 09, 2009

Gandai apie Nokia E75 pasirodymą

Grįžtam po kiek netikėtai ilgiau užtrukusių žiemos atostogų :).

Technologijų naujienų tinklalapiuose galima rasti informacijos apie naujus Nokia gaminius. Pasirodė naujienų apie Nokia E75. Pirmoji informacija apie šį telefoną paskelbta dar praėjusiais metais. Pasak slashphone ir expansys.com tinklalapių, telefonu turėtų būti pradėta prekiauti kovo 13 dieną. Naujasis Nokia aparatas turės pilną QWERTY tipo išstumiamą į šoną klaviatūrą bei turėtų kainuoti apie 575 JAV dolerių. Tikriausiai galima sakyti, kad kol neišstumta į šoną telefono klaviatūra, jis atrodo gana panašus į Nokia E51.
Galima paminėti ir svarbiasnių savybių sąrašiuką, pilną informaciją galima rasti Nokia tinklalapyje.
  • Operacinė sistema Series 60
  • GSM/GPRS Quad-Band 850/900/1800/1900MHz
  • WCDMA: 900/2100 (Dual-Band)
  • HSDPA (3.6Mbps)
  • Bluetooth (Stereo)
  • Kamera 3.2 mega-pixel su LED Flash
  • 30fps Video Įrašymas (QVGA)
  • FM Stereo Radijas
  • Atminties kortelė microSDHC
  • Pokalbio trukmė: 630 minučių
  • Budėjimo režimas: 408 valandų
  • Ekranas: 320 x 240 pixels
  • microUSB Jungtis
  • Wi-Fi (IEEE 802.11g)
  • AGPS
  • Nokia Maps
  • Galimybė peržiūrėti Word, Excel & PowerPoint dokumentus
  • PDF Document peržiūrėjimas
  • ZIP Failų tvarkyklė.

Saturday, December 20, 2008

Google Maps Symbianui

Atsinaujino Google Maps (v2.3.0.9) programa skirta mobiliesiems įrenginiams.

Šioje versijoje pridėtas automobilių srautų stebėjimas realiu laiku, galima suplanuoti detalų maršrutą ir galima pasirinkti žiūrėti žemėlapį ar satelito nuotraukas. Taip pat pridėtos ir aplinkos nuotraukos.

"My location" dėka nereikia suvedinėti adreso, kur randasi žmogus. Vieta nustatoma naudojant bokštus, kurie persiunčia signalą, kai skambiname telefonu, siunčiame sms žinutę ar pan. Gali kilti klausimas, kiek tikslus toks buvimo vietos nustatymas.

Galėtų būti vienas iš variantų telefonams naudojantiems Symbian operacinę sistemą, bet neturintiems GPS palaikymo. Pasinaudojus žemiau esančia nuoroda, galima rasti visą sąrašą telefonų, kurie gali naudoti šią programą.

Žemiau filmukas (anglų kalba) paaiškinantis, kaip veikia vietos nustatymas naudojant Google Maps.



Plačiau apie Google Maps mobiliesiems:
http://www.google.com/mobile/default/maps.html

Tuesday, December 16, 2008

Mobili Wikipedia

Vis populiarėjant įvairiems mobiliesiems įrenginiams bei tuo pačiu mobiliajam internetui, galima pasidžiaugti, jog pranešta apie oficialią enciklopedijos Wikipedia mobiliąją versiją: mobile.wikipedia.com. Nepaslaptis, jog Wikipedia yra vienas iš populiariausių interneto puslapių ir iki šiol dar neturėjo oficialios mobiliosios versijos. Įvairios kompanijos yra išleidusios savo aplikacijas skirtas naudotis Wikipedia, tokias kaip Wikipanion iPhone app.

Mobilioji puslapio versija yra kiek "apkarpyta". Informacijos vaizdavimas orgnizuojamas taip, jog nekiltų didesnių nesklandumų naudojantis lėtesniu ryšiu. Puslapiuose pateikiama informacija išskaidoma į puslapius (puslapiavimas). Tiesa, dėl puslapiavimo gali kiek pailgėti reikiamos informacijos paieškos, tiesiog gali tekti perversti daugiau puslapių.

Internete taip pat sklaido gandai ir apie "Spoken Wikipedia", kol kas ši funkcija yra neaktyvi. Spėjama, jog ateityje bus galima pasiklausyti garso įrašų atitinkančių enciklopedijos tekstinius įrašus. Dar neatskleidžiama, kokiu būdu bus kuriami garso įrašai.

Monday, December 08, 2008

Sms žinutės ir toliau populiarios

Symbian-freak šiandien pasakoja apie Portio Research išleistą tyrimo ataskaitą supažindinančią su vis augančiu sms populiarėjimu pasauliniu mastu. Ataskaitoje sakoma, jog sms kaip bendravimo kanalas, priemonė ir toliau lieka bei bus artimiausiu metu plačiai naudojama. Tai turėtų likti vienu pelningiausių šaltinių mobilaus ryšio paslaugas teikiančioms bendrovėms.

Pasak Symbian-freak, susirašinėjimas mobiliaisiais telefonais per 2008 metus sugeneravo 130 bilijonų JAV dolerių viso pasaulio mastu. Sakoma, jog pelnas šioje srityje turėtų viršyti 220 bilijonų iki 2013 metų. Portio Research ataskaitoje pasakojama, jog didžiąją šio pelno dalį sudaro sms žinutes, kurios ir toliau liks dominuojačia susirašinėjimo forma. Tuo tarpu mms yra antra pagal pelningumą (mobilaus ryšio paslaugas teikiantiems operatoriams) ne balso paslauga. Mms niekaip nepavyksta pasivyti sms populiarumo, nors ir buvo prognozuojančių, jog mms bus antroji sms.

Aišku, mobiliųjų paslaugų naudojimui, plėtrai ir populiarumui didelės įtakos turi ir regioniniai ypatumai, skirtumai. Pavyzdžiui, amerikiečiai pastaruoju metu išsiunčia dvigubai daugiau sms pranešimų nei europiečiai vidutiniškai kiekvieną mėnesį. Didžiųjų metų švenčių laikotarpis greičiausiai taip pat pasižymės aktyviu tekstinių pranešimų siuntimu. O pasak tos pačios ataskaitos, Japonijoje mobilusis el. paštas naudojamas daugiau nei sms pranešimai.

Thursday, December 04, 2008

Tinklaraščių informacija The New York Times puslapyje

Interneto pasaulis tampa patikima terpe informacijos paieškoms. Vienas iš faktų prisidedančių prie šio teiginio patvirtinimo yra tai, jog The New York Times atsiveria trečiųjų šalių informacijai (angl. third-party). Šių šaltinių informacija papildys pagrindinį NYT puslapį, bent jau taip teigia readwriteweb. Galima sakyti, jog ieškoma būdų kaip išlaikyti savo skaitytojus.

Šiuo atveju papildomas trečiųjų šalių turinys bus atrinktas Blogrunner (Blogrunner news aggregator - įrankis, kuri kompanija Times įsigijo 2005 metais) pagalba.
Tokio žiniasklaidos atstovo žingsnis gali pasirodyti kaip santykinai nereikšmingas tiems žmonėms, kurie taip sakant "gyvena internete", tačiau tradicinės žiniasklaidos kompanijoms šis žingsnis reikia manyti yra gana sunkus. Pasak The New York Times Company atstovo, pasibaigė tie laikai, kai taip pavadintos "turinio" svetainės bijojo dėti nuorodas į kitus puslapius.

Kiek įdomus būdas kaip NYT naudos kitų puslapių turinį. Readwriteweb pasakoja, jog bus dar vienas puslapis, kuris tarnaus kaip titulinio puslapio papildymas, kurį lankytojui aktyvavus bus rodoma ir atrinkta kitų puslapių informacija. Bent jau dabar sakoma, jog tokia aktyvacija galios 24 valandas, po to reikės vėl aktyvuoti. Gal tik pradžioje dar nenorima iškart tituliniame puslapyje vaizduoti trečiųjų šalių puslapių informacijos. Būtų įdomu po kurio laiko pamatyti statistiką, kiek lankytojų pasirenka trečiųjų šalių puslapius kaip informacijos šaltinius.

Tuesday, December 02, 2008

Nokia N97 multimedija įrenginys

Dar truputį naujienų apie mobiliuosius telefonus iš Nokia kompanijos.

Šiandien Barselonoje vykstančiame Nokia World 2008 jau oficialiai pristatytas Nokia N97. Naujasis multimedija įrenginys turi didelį 3,5 colių lietimui jautrų ekraną, integruotą 32 GB atmintį, Qwerty slankiojamą klaviatūrą, WiFi, Bluetooth, GPS, 5 megapikselių Carl Zeiss fotokamera su DVD kokybės vaizdo įrašymo galimybe taip pat 3.5mm ausinių lizdą. Naudojant microSD korteles, atmintį galima išplėsti iki max 48GB. Nokia N97 bus parduodamas už maždaug 550 eurų, arba 693 JAV dolerių pirmąjį 2009 pusmetį.

Nokia pranešime spaudai galima rasti ir detalę telefono specifikaciją. Tiesa, pranešime mobilusis įrenginys vadinamas mobiliuoju kompiuteriu. Iš specifikacijos sąrašo galima paminėti tai, kad įrenginyje naudojama S60 5th Edition, pokalbio laikas 320 min (3G), 400 min (GSM), budėjimo režime 400 hrs (3G), 430 hrs (GSM), muzikos klausymuisi akumuliatoriaus turėtų pakakti 37 valandoms.

Sakoma, jog šis įrenginys pristato buvimo vietos koncepciją (angl. social location). Integruotų A-GPS jutiklių ir elektroninio kompaso dėka Nokia N97 automatiškai "supranta" buvimo vietą. Tokiu būdu stengiamasi palengvinti socialinių tinklų atnaujinimą realaus laiko informacija. Prie visų šių savybių turėtų prisidėti ir didelis lietimui jautrus ekranas. Nokia pranešime sakoma, jog QWERTY tipo klaviatūra patogu rašyti dienoraščio (angl. blog) įrašus, tekstinius pranešimus ir pan. kadangi nesu iš arčiau susipažinęs su šio tipo klaviatūra, sunkoka kažką daugiau ir pridurti šioje vietoje. Belieka laukti N97 pasirodymo prekyboje bei pasiklausyti įrenginį turinčių žmonių atsiliepimų.

Trumpas video apie N97.
http://conversations.nokia.com/home/2008/12/video-some-impr.html

Saturday, November 29, 2008

Kalėdų eglutės įžiebimas

Šiandien, t.y. lapkričio 29 d., didžiuosiuose Lietuvos miestuose buvo įžiebta Kalėdų eglutė. Kaune tradiciškai ji pastatyta miesto širdyje – rotušės aikštėje.
Įžiebimo pažiūrėti susirinko gana didelė minia.
Informaciniuose portaluose skelbiama, jog Kalėdinių renginių ciklas Kaune tęsis
eglutės įžiebimu Vienybės aikštėje bei kitais renginiais.

Thursday, November 27, 2008

Protingi namai/smart home

Dar viena tema susijusi su pažangiomis technologijomis. Panašu, jog ankstesnės kalbos apie protingus namus nėra pamirštos.

Nokia šiandien pranešė, jog kuria protingų namų platformą, Nokia Home Control Center. Platforma atvira trečiosioms šalims integruoti savo sprendimus. Visais sprendimais galima naudotis smartphone'u ar kompiuteriu esant namuose arba iš nutolusios vietos. Protinguose namuose vartotojai gali stebėti ir kontroliuoti elektros energijos suvartojimą, įjungti ar išjungti įvairius prietaisus, stebėti temperatūrą ar aplinką kameros pagalba. Ateityje visos namų sistemos galės būti prijungtos prie Nokia platformos, įskaitant apsaugos, šildymo ir vėdinimo sistemas.

Nokia atstovai sako matantys augimo potencialą taip vadinamų protingų namų rinkoje. Kompanija nori sukurti atvirą platformą, kurioje išoriniai partneriai gali pridėti, plėtoti savo pačių sprendimus ir paslaugas. Mobilusis prietaisas gali būti visai patogi sąsaja valdyti "protingus namus" ypač, jei vartotojas ne namuose.

Šiandien Nokia taip pat paskelbė apie partnerystę su viena iš didžiausių Europos energetikos bendrovių, RWE. Bendradarbiavimu siekiama plėtoti bei efektyviai valdyti energijos vartojimą namie. Šis bendradarbiavimas turėtų sujungti RWE kompetencijas energetikos srityje su Nokia technologinėmis žiniomis, patirtimi. Planuojama, jog 2009 metais Nokia ir RWE turėtų pasiūlyti įvairių sprendimų susijusių su namų šildymu bei šio proceso valdymo mobiliuoju telefonu.

Plačiau protingų namų platforma turėtų būti pademonstruota per "Nokia World event" Barselonoje gruodžio 2-3 dienomis.

Technologijos po penkerių metų

Pakalbėkime truputį apie technologijų kaitą. Kiekvienais metais bendrovė IBM išleidžia "Next Five in Five" sąrašą naujovių, kurios per artimiausius penkerius metus turi potencialo pakeisti tai kaip žmonės dirba, gyvena ar žaidžia. Tai jau trečiasis toks sąrašas, tarp visų punktų paminėtas ir toks kaip "kalbėjimas internetui". Pasak IBM, ateityje bus galima naudotis internetu balso pagalba, nesinaudojant klaviatūra.

Tikriausiai galima ištikrųjų įžvelgti potencialo balso naudojimui internete. Gal būt visai gerai būtų rašyti el. laiškus tik tarsi diktuojant tekstą, naudotis paieška pasakojant ką nori rasti ar sudiktuoti savo dienoraščio (angl. blog) įrašus. Kažkas panašaus jau tikriausiai ir prasidejo pasireikšti, pavyzdžiui, neseniai iPhone'ui pasirodžiusios paieškos galimybės iš Google.

Mintis, kad sudaryti įrašus bus galima diktavimo būdu skamba visai patraukliai, tik ar visa tai įvyks per penkerius metus. Kai kurie pasyvesni technologijų žinovai pasisako, kad gal įvyks per penkiolika metų.

Kiti sąrašo elementai apima tokius dalykus kaip energijos taupymui saulės energijos technologija bus pritaikyta asfalte, dažuose ir languose. Sakoma, jog tokiu būdu būtų galima pagaminti gana daug energijos.
Kitas punktas susijęs su žmogaus sveikata. Gydytojai galės nustatyti su kokiomis grėsmėmis sveikatai susidursime ateityje. Šis punktas kiek primena mokslinę fantastiką apie genus ir panašius dalykus.
Bus galima turėti savo asmeninį skaitmeninį apsipirkimo padėjėję. Pasakojama, jog ateityje, pavyzdžiui, drabužių matavimosi kambarėliai turės lietimui jautrius ekranus bei kitus papildomus dalykus, kurie padės pasirinkti aprangos aksesuarus ar pačia aprangą.
Dėl paskutinio punkto, sakančio, jog pamiršimas taps tolima atmintimi, taip pat dar sunkoka patikėti. Sakoma, jog per paskutinius penkis metus taps lengviau prisiminti ką pirkai, kur susitarei susikti, apie ką kalbėjo per konferenciją ir pan. Pasak IBM, visa ši informacija bus įrašoma, saugoma, analizuojama ir pateikiama reikiamoje vietoje reikiamu laiku.

Apibendrinant, pasak IBM, per artimiausius penkerius metus turėtų būti gana daug pasikeitimų susijusių su technologijų panaudojimu darbui, žaidimui ar apskritai sakant gyvenime. Kai kurie iš šių galimų pasikeitimų skamba gana fantastiškai. Na, kaip sakoma, pagyvensime - pamatysime, kurie iš įvardintų pasikeitimų pasitvirtins jau gana artimoje ateityje.

Tuesday, November 25, 2008

Nokia 6260 slide

Nepaslaptis, kad dažniausiai mobiliuosius prietaisus naudojame palaikyti ryšiui su savo draugais ir šeima. Atsižvelgdama į tai, Nokia pristato Nokia 6260 slide. Skambutis telefonu yra akivaizdžiausias būdas kaip gali būti naudojamas naujas telefonas susisiekti su žmonėmis, tačiau jį taip pat galima naudoti dalintis nuotraukomis ir vaizdo įrašais, patikrinti draugų socialinio tinklo statusą ar lengviau rasti kelią į restoraną. Sakoma. kad tam "Nokia 6260 turi greitą prieigą prie paieškos sistemų ir naują 360 ° navigacijos klavišą, šie dalykai turėtų prisidėti kuriat patogesnį ir efektyvų naudojimąsi prietaisu.

Nuotraukų ir vaizdo įrašų įkėlimas į interneto svetaines, internetinius dienoraščius ir socialinius tinklus turėtų tapti greitesnis su Nokia 6260. Naujasis prietaisas turi pritaikytą naujausią 3G technologiją, su dideliu greičiu duomenų įkėlimui (HSUPA) ir parsisiuntimui (HSDPA). Taip pat yra vaizdo kamera, muzikos grotuvas ir interneto naršyklė su paprasta, greitai perprantama sąsaja. Įdomu tai, kad prietaisas turi S40 6th vartotojo sąsają. Neprastos ir kitos telefono savybės: 16m spalvų ekranas; 320x480 pixels rezoliucija; 200MB integruota atmintis; lizdas microSD kortelei, palaikomos iki 8GB kortelės.

5Mpix Carl Zeiss kamera su LED blykste turėtų padaryti jau visai pakenčiamos kokybės nuotraukas. Be, foto kameros, muzikos grotuvo ir dalijimąsi palengvinančių ypatybių, Nokia 6260 slide, turi Nokia Maps, taip pat įmontuotas ir GPS imtuvas bei Wi-Fi. Tiesa, prietaiso išvaizda gali kiek priminti kitų šeštosios serijos prietaisų, 6600 slide ar 6210 Navigator išvaizdą, bet tai gal nėra blogiausias dalykas.

Planuojama, jog Nokia 6260 slide prekyboje turėtų pasirodyti 2009 m. pradžioje, planuoajma kaina be mokesčių turėtų būti apie 300 Eur.. Iš pirmo žvilgsnio pirmieji pasakojimai apie telefoną atrodo visai neprasti ir kaina bent jau kol kas neatrodo kosminė, aišku, visados galima norėti mažesnės.

Thursday, November 20, 2008

Gmail pašto temos

Google pristatė apie 30 skirtingų temų skirtų būtent Gmail. Temų pasirinkimas gana platus, nuo labai žaismingų iki visiškai paprastų.

Visose naujosiose temose išlaikoma galima sakyti standartinė vartotojo sąsaja. Kai kuriose temose galima rasti kiek pakeistą Gmail logo, panašiai kaip pakeičiamas Google logotipas per įvairias šventines dienas.

Sakoma, jog greičiausiai dar ne visi Gmail vartotojai gali matyti naujas temas, tačiau poros dienų bėgyje jos turėtų būti prieinamos kiekvienam pašto vartotojui. Temas keisti galima per nustatymus, pasirinkus skirtuką "Temos".

Apibendrinant tikriausiai galima sakyti, jog tai nėra ypatingos svarbos Gmail atnaujinimas, tačiau sprendžiant iš komentarų skaičiaus technologijų puslapiuose prie šį atnaujinimą pristatančios naujienos, daugelis vartotojų laukė tokio atnaujinimo.

Wednesday, November 19, 2008

Didžiųjų kompanijų reklama "socialiniuose tinkluose"

Šios dienos Reuters pasakoja apie tai, jog didelės informacinių technologijų kompanijos, tokios kaip Dell, pradeda reklamuoti savo produktus ir socialinių tinklų interneto puslapiuose.

Produktų reklamavimo tikslais susidomima tokiais tinklalapiais kaip FaceBook, Twitter, FriendFeed, Digg - įdomios tampa jų milijoninės auditorijos. Tokio pobūdžio tinklalapiuose didelį vaidmenį vaidina draugų patarimai, nuomonės, rekomendacijos (angl. word-of-mouth recommendation). Tai gali būti potencialus rinkodaros įrankis.

Debra Aho Williamson, vyresnioji eMarketer analitikė, sako, jog kalbėtis tokiu būdu su klientu yra labai nauja sritis, gebėjimas. Komapnijų susidomėjimas taip vadinamais "social media" tinklalapiais gali reikšti, kad televizija ir spausdintinė žiniasklaida yra nebūtinai efektyviausias būdas pasiekti savo tikslines auditorijas, ypatingai jaunesnius jos narius. Produktų viešinimui, populiarinimui naudoti socialinius tinklus gali būti efektyvu ir dėl to, kad greičiausiai nemaža kompanijų dalis nuspręs mažinti išlaidas reklamai per televiziją ar kitas labiau tradicines žiniasklaidos priemones. Aišku, pasikliauti vien "social media" taip pat gali būti rizikinga.

Brian Keeler iš VShift sako, jog socialiniuose tinkluose svarbiausia yra patikimumas. Jei nuvili, nuliūdini savo auditoriją, tai gali reikšti daug problemų. Internete viskas gali "įsisukti" labai greitai. Tai liečia tiek teigiamus, tiek neigiamus vertinimus.

Pavyzdžiui, kompanijoje "Dell" yra sudaryta apie keturiasdešimties žmonių komanda, kuri bendrauja su vartotojais per savo dienoraščius, forumus, ir dar trečiųjų šalių svetaines. Su socialiniais tinklais susijusi bendrovės veikla suaktyvėjo pernai, kai buvo susirūpinta komapnijos įvaizdžiu. Pasak Caroline Dietz, varotojai, klientai greičiausiai bet kokiu atveju kalbės internete apie kompaniją, taigi yra galimybė prisijungti prie to pokalbio.

Kitas pavyzdys, kompanija NetApp parduodanti duomenų laikymo įrangą. Kompanija daugiausiai dirba su įmonėmis, todėl jos strategija yra labiau ribota. Vis dėlto NetApp teigimu, pirmą kartą bandoma skirti 20 procentų viešųjų ryšių biudžeto (PR) socialiniams tinklams.

Autorius, interneto dienoraščio rašytojas Dave Taylor, sako, jog geriausia reklama, kai "tinklaraštininkui" (angl. blogger) suteikiama galimybė išbandyti produktą, aprašyti jį. Blogas atsiliepimas, aišku, gali skaudžiai paveikti, tačiau tada bent jau kažkiek žinoma, kas negerai, ką reikia tvarkyti. Šis metodas neabejotinai jau turėtų būti pažįstamas ir lietuviškosios blogosferos atstovams.

Istoriškai susiklostę taip, kad įmonės iš tikrųjų kontroliuodamo informaciją, kuri skleidžiama apie jas. Pasak Dave Taylor, tokia kontrolė jau miršta, dėl padidėjusio informacijos prieinamumo ir komunikacijos, kuri paskutiniu laiku taip stipriai išaugo ir pagerėjo.

Tuesday, November 18, 2008

National Geographic žaidimai

Šios dienos Reuters pasakoja, jog National Geographic pranešė žengią į vaizdo žaidimų verslą. Žaidimų kūrimu turėtų užsiimti National Geographic Games.

Įdomu tai, jog jau galima nemokamai parsiųsti ir pirmąjį jų žaidimą "Herod's Lost Tomb". Žaidimukas neturėtų reikalauti ypatingai galingo kompiuterio, kiek žemiau pateikti reikalavimai sistemai. Žaidimas skirtas PC, Mac ir iPhone. Pranešama, jog toliau National Geographic Games (NGG) ketina kurti žaidimus tinkančius ir Nintendo Wii, Sony PlayStation 3 ir delniniams įrenginiams.

Tikimasi, jog NGG kuriami žaidimai savo turiniu, tematika skleis geografines žinias.

Herod's Lost Tomb


*National Geographic Games

According to reuters, National Geographic is getting into the video game business. National Geographic Ventures, has created National Geographic Games responsible for video games.

The division's first game, "Herod's Lost Tomb," was developed in-house and is a free download for PC, Mac and the iPhone. After that, NGG is coming out with games for Nintendo's Wii, Sony's PlayStation 3 and handheld devices.

NGG is expected to focus on building games that further its theme of spreading geographic knowledge.

System Requirements:
OS: Windows XP/Vista
CPU: 800 Mhz
RAM: 512 MB
DirectX: 7.0
Hard Drive: 164 MB

Monday, November 17, 2008

Su tarptautine studentų diena

Lapkričio 17-oji Tarptautinė studentų diena. Šią dieną siekiama suvienyti viso pasaulio studentus, nepaisant rasės, kalbos ir tradicijų. Sprendžiant iš įvairių publikacijų internete šią dieną turėtų būti gana daug įvairaus pobūdžio renginių, skirtų švęsti studentiškosios visuomenės šventę.
Gana įdomiai šią dieną sugalvojo švęsti Vytauto Didžiojo universitetas. VDU Rektoriaus Zigmo Lydekos iniciatyva vienai dienai Universiteto valdžią perduota „studentiškam“ Rektoriui.
Šiai dienai numatyta ir daugiau renginių pačiuose studentų bendrabučiuose bei miestų klubuose. Studentišką vakarą su studijų draugais LSAS kviečia švęsti šešiuose klubuose Vilniuje, Kaune ir Šiauliuose.

Saturday, November 15, 2008

Seminaras

Penktadienį, lapkričio 14 dieną, teko galimybė paklausyti nemokamo seminaro "Elektroninės rinkodaros teikiamos galimybės šiuolaikinėje konkurencinėje aplinkoje", organizatorius zoom creative.

Kaip ir reikėjo tikėtis, seminaro pradžioje ir pabaigoje buvo pareklamuoti zoom creative atlikti darbai, pristatytos paslaugos. Na bent jau atrodo, jog šios dalys nebuvo labai ilgos ar dar kaip nors neigiamos. Gal ir nėra labai didelė kaina paklausyti truputį reklamos už nemokamą seminarą. Pasakojama medžiaga jau kiek kitas dalykas.

Seminaro metu pakalbėta apie e-komercijos vystymosi istoriją; Web 2.0 dabartį ir ateitį; Produkto, paslaugos adaptaciją internetui; Potencialaus vartotojo "e-portreto sudarymą"; konkurentų analizę.

Gana plačiai buvo diskutuojama apie elektroninius dienoraščius (angl. blogs); Video naudojimą tinklalapiuose; Naujienlaiškius.

Kaip sakoma seminaro pristatyme, teorinė dalis paremta daugybe praktinių pavyzdžių. Greičiausiai reikėtų suprasti, jog naudotasi "zoom'ų" praktikoje pastebėtais pavyzdžiais.

Apibendrinant, galima sakyti, jog seminaras gana įdomus. Gal kiek pasigedau gilesnių įžvalgų apie taip vadinamą Web 2.0 dabartį ir ateitį. Taip pat kalbant kitais seminare numatytais klausimais, plačiau nušviečiama buvo tik dalis jų sededamųjų dalių. Gal būt taip siekiama palikti dar medžiagos ir kitiems seminarams, paskatinti dalyvavusius dabar dalyvauti ir vėliau. Organizatoriai sakė, jog turėtų būti ir daugiau panašios tematikos seminarų.

Wednesday, November 12, 2008

Trumpai apie Nokia E63

Nokia šiandien pristatė naujausią E serijos atstovą, Nokia E63. Pasak Nokia, įrenginys skirtas žmonėms, kuriems reikia valdyti savo verslą bei asmeninį gyvenimą vienodai gerai.

"Mūsų tyrimų rezultatai rodo, kad žmonės nori prietaiso, kuriuo galėtų tvarkyti tiek darbo, tiek asmeninio gyvenimo reikalus, nesupinant šių dviejų sričių į vieną. Gal būt žmogus pietaudamas norėtų atnaujinti savo socialinį tinklą arba peržiūrėti savo asmeninį el. paštą ir nenorėtų, kad jį tuo metu užgriūtų krūva darbų" - sako Soren Petersen, Nokia.

"Nokia E63 turi galimybę vieno mygtuko paspaudimu perjungti režimą, kuriame matoma darbo el. paštas, susitikimų tvarkaraštis ir panašūs dalykai, į asmeninį, su asmeniniu el. paštu, draugų nuotraukomis ar susikurtomis nuorodomis į lankomus interneto puslapius. Pasak Nokia, naudojant "Nokia E63 galima naudotis internetu, atnaujinti savo statusą socialiniuose tinkluose ir prasmingai dirbti su keliomis pašto paskyromis."

Dar su Nokia E63 galima fotografuoti, filmuoti, klausytis muzikos (yra 3,5 mm. jungtis ausinėms). Duomenų perdavimui galima naudoti microUSB jungtį, Bluetooth ir Wi-Fi.
Įrenginys turi 16M spalvų QVGA ekraną ir iki 110 MB vidinės atminties, kuri gali būti padidinta microSD atminties kortelės pagalba. Panaudota QWERTY tipo klaviatūra. Reminatis spaudos pranešimu, Nokia E63 vartotojai taip pat gaus 1GB vietos duomenims Ovi sistemoje.

Šalia visų aukščiau suminėtų gražių E63 savybių, remiantis gsmarena, yra ir keletas galima sakyti trūkumų. Įrenginyje nėra GPS funkcijos, foto kamera tik 2 MP, taip nėra HSDPA palaikymo. Gal ne visiems tai atrodys kaip trūkumai.
Nokia pranešime sakoma, jog įrenginio kaina turėtų būti apie 200 Eur. plius mokesčiai.

Žemiau E63 paveiksliukas:

Gmail video and voice chat

Google today announced an update for Gmail: video and voice chat. To make this work, have to install a small browser plugin.

According to readwriteweb, the new chat functionality will work on PCs with Windows XP or Vista, as well as on Macs with OS X 10.4 or later. The plugin will work with all the major browsers, including Google's own Chrome, Firefox, Internet Explorer, and Safari.

To get started, first enable this new functionality from the 'Options' menu at the bottom of a Gmail chat window. After that, all you have to do is select the contact you want to speak with and click on 'Video & more' in the lower-left part of the chat window. From there, you can then start a voice or video chat.

Gmail atnaujinimas

Google šiandien paskelbė apie Gmail atnaujinimą, pridėta vaizdo bei garso pokalbių galimybė. Norint naudotis šia funkcija reikia įdiegti naršyklės įskiepį. Įskiepį galima rasti čia: http://mail.google.com/videochat

Naujuoju Gmail funkcionalumu galės naudotis turintys asmeninius kompiuterius su Windows XP ar Vista, taip pat turintys Mac su OS X 10.4 ar naujesne. Kol kas nieko nesakoma apie naujo funkcionalumo veikimą Linux'e.

Norint naudotis vaizdo, garso pokalbiais reikės aktyvuoti šią paslaugą "Options" srityje. Po to beliks tik pasirinkti kontaktą iš sąrašo, su kuriuo norima kalbėti.

Tuesday, November 11, 2008

Mobile Millennium

Naujasis šiandien startavęs Nokia projektas "Mobile Millennium" sieks rinkti ir analizuoti eismo srauto duomenis. Duomenys bus gaunami iš mobiliųjų prietaisų, turinčių GPS imtuvus, tokių kaip "Nokia N96", "Nokia N95" ir "Nokia E71.

Nokia remdamasi ankstesnio eksperimento rezultatais tiki, jog bendruomenės, besinaudojančios GPS imtuvus turinčiais mobiliaisiais telefonais, pagalba galima sumažinti transporto spūstis ir laiką praleistą kelyje. Vairuotojai, keliautojai laiku žinodami informacija apie vieno ar kito kelio apkrovimą galės priimti labiau "pasvertus" spremdimus, pavyzdžiui, pasinaudoti apvažiavimu, perplanuoti kelionę ir pan.

Dalyvauti "Mobile Millennium" gali parktiškai kiekvienas turintis mobilųjį telefoną su GPS, galimybę neribotai siųsti duomenis bei galimybę telefone įdiegti Java aplikacijas. Nokia pranešime rašoma, jog projektas truks nuo keturių iki šešių mėnesių, jame gali dalyvauti iki 10 000 narių.

Šio eksperimento metu speciali programinė įranga įdiegta telefone tam tikrais laiko intervalais anonimiškai siųs greičio ir vietovės informaciją per GPS į eksperimentui skirtus serverius. Gauta informacija bus apjungiama, analizuojama siekiant sudaryti realaus laiko paveikslą.

Pasak Randell Iwasaki, siekiama padidinti informacijos srautus iš keliautojų ir keliautojams, aišku, tai darant efektyviausiu ir priimtiniausiu būdu. Šis projektas taip pat turėtų būti labai įdomus ir įmonės užsiimančioms įvairaus pobūdžio pervežimais.

Monday, November 10, 2008

Firefox's 4th birthday

Four years ago, Mozilla announced the release of Firefox 1.0.

According to the Mozilla blog, the main features in 2004 included pop-up blocking, fraud protection, integrated search and tabbed browsing.
Today the top features include a password manager, one-click bookmarking, smart location bar, instant Web site ID, platform native look and feel, and full zoom.

As you know, Firefox is the worlds second most popular browser, and they have their recent milestone of reaching 20 percent worldwide market share.
So according to readwriteweb, theoretically, if Firefox continues at the same growth rate, in another four years it will hit 85.67 percent market share.

*Ketvirtasis Firefox gimtadienis

Prieš keturis metus, šia dieną Mozilla pristatė naršyklės Firefox 1.0 versiją.

Reminatis Mozilla tinklaraščiu, 2004-aisiais pagrindinės naršyklės savybės buvo pop-up blokavimas, "apgavysčių" aptikimas, integruota paieška bei naršymas kortelių principu.

Šiomis dienomis savybių sąrašas prasiplėtė ir apima tokius dalykus kaip, slaptažodžių valdymas, įtraukimas į favoritus vienu paspaudimu, išdidinimo galimybes ir daugelis kitų funkcijų.

Kaip visi žino, Firefox yra antra pagal populiarumą interneto naršyklė pasaulyje.

Sunday, November 09, 2008

Web 2.0 applications and information overload

There was the Web 2.0 summit on November 6 in San Francisco. During a speech at this summit Intel Corporation President and CEO Paul Otellini described how the Internet will continue evolving, making businesses more collaborative and competitive globally. He also highlighted how the shift to mobile internet technology will also change the way people around the world will learn, work, live and play.

Advances in Web technologies open up new possibilities for how people interact.
According to this speech, Web 2.0 might help to reduce information overload for employees. Otellini showed a visionary system that could use basic information about a new company employee - such as job description, education background and professional affiliations - that could proactively add relevant content to help the employee be more effective on the job.

Also he mentioned and mobile internet, that makes traveling and working easier. Mobile internet and mobile devices are related and with shoping, product marketing.
Otellini also demonstrated a futuristic scenario where a shopper could take a toy off a store's shelf and use a camera on a mobile device to "recognize" the package and proactively search for information to help the shopper decide whether to purchase the toy.

This one, the last futuristic scenario, I would say is quite interesting. That could be the real shift in product marketing. I wonder how long will it take to reach this level of information search.

Saturday, October 25, 2008

"Darius ir Girėnas dokumentai"

Papuolė į rankas knyga "Darius ir Girėnas dokumentai". Autoriai: N. Dariūtė, A. Gamziukas, G. Ramoška, Kaunas 1991.

Dariaus ir Girėno skrydis per Atlantą išgarsėjo visame pasaulyje. Tai įvyko jau daugiau kaip prieš pusę amžiaus.

Šioje knygoje pateikiama gana daug konkrečių dokumentų, pasakojimų, prisiminimų nušviečiančių Dariaus ir Girėno skrydžio per Atlantą istoriją. Kaip rašoma pratarmėje, informacija leidiniui rinkta Lietuvos Centriniame Valstybiniame archyve, Kauno Vytauto Didžiojo Karo Muziejuje pasinaudota N. Dariūtės-Maštarienės saugomais jos tėvo asmeniniais daiktais ir dokumentais bei V. Ašmensko, M. Bulotaitės, S. Lukėno ir kt. archyvais. Sakoma, jog dėl informacijos stokos šią didžiąją istoriją dar vis gaubia įvairiausi gandai.

Skaitant knygą, galima sužinoti daug įdomių detalių apie lakūnų pasiruošimus skrydžiui, sunkumus su kuriais susidūrė rinkdami pinigus reikalingus skrydžiui. Pateikiama ir įvairiausios informacijos apie lėktuvo modernizavimo darbus, technines charakteristikas ir pan. Iš išlikusių dienoraščių galima matyti daugelio dienų prieš skrydį lakūnų veiklą. Taip pat galima šiek tiek plačiau pamatyti, kokia veikla gyvenime užsiėmė oreiviai.

Knygoje sakoma, jog blogomis oro sąlygomis be radijo ryšio, be autopiloto ir be parašiutų lakūnai skrido tiksliau, nei kitų tautų lakūnai turėdami moderniausias to laiko navigacijos priemones. Darius ir Girėnas per 37 val. 11 min. nuskrido 6411 km. Tuo metu tai buvo antras tolimų skrydžių pasiekimas pasaulyje. Be to jie pirmieji vežė oro paštą per Atlanto vandenyną. Beskaitant galima rasti ir daugiau įdomybių, kurios iki tol gal būt dar nebuvo žinomos.

Taigi remiantis knyga, galim sakyti, jog Darius ir Girėnas nugalėdami Atlantą, paliko gilų įrašą Pasaulio aviacijos istorijoje.